Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2004, 15:05
kleinedraak
Dit mag toch hier hopelijk
Wat vinden jullie van de schrijver(s) Nicci French.
Een man en vrouw schrijven samen boeken, wat opzich best vaga maar bijzonder is. Ik heb al een aantal boeken van ze gelezen. Ze zijn een beetje detectieve achtig. Ik vind ze spannend maar vooral heel erg mooi!!! Ik heb zelf Verlies, Het geheugen spel en onderhuids gelezen geloof ik. Wat vinden jullie van de boeken van deze schrijvers en raden jullie mij die anderen ook aan(Bezeten van Mij, De rode kamer, De bewoonde wereld, Het veilige huis)
Er Komt trouwens 4augustus een nieuw boek uit
`De verborgen Glimlach`
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2004, 16:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb het Veilige Huis zelf. Echt een mooi boek, zeker een aanrader als je ook de andere boeken mooi vond. Er zit echt altijd spanning in die verhalen, nooit saai. Het geweldig!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:54
.krz
.krz is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 15-04-2004 @ 16:05 :
Er Komt trouwens 4augustus een nieuw boek uit
`De verborgen Glimlach`
Huh, wat raar. Dat boek heb ik toch zeker al gelezen. Dus denk dat je een ander bedoelt, als er al een nieuw boek uitkomt.
Oud 15-04-2004, 17:36
kleinedraak
Het kan ook idd een andere site zijn en heb ik een foutje gemaakt want het was toch echt dat boek mja.....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:06
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Heb er een paar boeken van gelezen en ik ben niet echt onder de indruk. Alle boeken hebben ongeveer hetzelfde thema, weinig vernieuwing dus.

Verder zou ik het eerder lectuur noemen dan literatuur.
Oud 15-04-2004, 19:24
krisiegirl
krisiegirl is offline
Ik ben in een boek van hun bezig en tot nu toe bevalt het me prima!!
Oud 15-04-2004, 20:58
bons
bons is offline
Ik hou echt van hun boeken. Onderhuids en De rode kamer vind ik de beste tot nu toe, ze boeien mij echt steeds van begin tot einde. En de verborgen glimlacht ligt al een tijdje in mijn boekenkast te wachten om gelezen te worden, dus het zal een andere moeten zijn die uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 22:23
Verwijderd
Ik heb nog nooit één van hun boeken gelezen en ik denk niet dat daar rap verandering in zal komen. Aan de ene kant schrikken de titels me nogal af en aan de andere kant zit ik met het idee van twee mensen die samen een boek schrijven.

Mijn cultureel ge-erfde ideeën uit de romantiek over hoe een schrijver of artiest moet werken zeggen dat een schrijver/schrijfster eenzaam moet werken en ploeteren om zijn/haar meesterwerk te kunnen volbrengen en dat het niet in een theekransje moet gebeuren.

Maar mijn postmoderne instelling doet mij weer zeggen dat dat idee niet noodzakelijk correct is en dat boeken net zo goed door massa's mensen geschreven kunnen worden. Het is een prachtige deconstructie van het instituut literatuur. Ook al hebben Nicci en French dat misschien niet zo bedoelt.

Bovendien heb je nog eens de experimenten van de surrealisten die ook deden aan automatisch schrijven (jezelf volgieten met drank/drugs, de pen op het papier zetten en niet meer nadenken, maar alles vanzelf laten gaan) of hun projecten van 'iedereen schrijft een zin'. Maar dat is eigenlijk ook wel weer heel wat anders dan waar het nu over gaat.

Het spijt me, ik zit in mijn periode dat ik papers moet gaan schrijver. Dan ga ik mijn kennis hier herhalen om te zien of ik het wel goed snap.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 12:34
Alistar
Alistar is offline
Ik ben begonnen met lezen in 'Onderhuids' Dat vind ik nog steeds hun beste boek, en ik heb geloof ik nu al hun boeken gelezen op 1 na ofzo. Ik vond 'De rode kamer' ook heel goed. Ik heb 'De verborgen glimlach' als laatste gelezen, en hij viel me een beetje tegen. Ik vond t wel heel erg vergezocht allemaal. Niet dat dat op zich een bezwaar is, maar het werd een beetje ongeloofwaardig daardoor. Wel jammer, want ik vind hun boeken over het algemeen echt geweldig
Oud 16-04-2004, 15:06
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
M'n moeder leest ze graag, ik heb er nog nooit ingekeken eigenlijk. Maar nu meerdere mensen zeggen dat het echt de moeite waard is zal ik er eens 1 gaan lezen.

Met welke zal ik beginnen - is er een 'uitschieter'?
Oud 21-04-2004, 20:32
RockaholiC
RockaholiC is offline
ik vond onderhuids heel goed gedaan, 3 verhalen in 1. heb net het veilige huis uit en heb ook de verborgen glimlach gelezen, welke overigens ook heel goed is.

heb de rode kamer al klaar liggen, alleen hoorde ik van me zus dat ze er niet doorheen kan komen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 23:42
Martine1986
Martine1986 is offline
zijn op zich wel leuke boeken, lees je gemakkelijk even uit; echt iets voor op vakantie. Vind wel dat als je er meerdere van hebt gelezen dat het allemaal een beetje hetzelfde is.
Oud 25-04-2004, 10:54
Aurora
Aurora is offline
Ik heb De Rode Kamer en... nog eentje waarvan ik de naam niet meer weet en elk boek van hen at ik heb gelezen vond ik erg leuk! Het leest superlekker weg, en najah, ze zijn niet echt supermegagoed ofzo, maar wel lekker verteerbaar, zeg maar
Oud 26-04-2004, 13:10
Fennatje
Fennatje is offline
Mijn moeder heeft volgens mij al hun boeken gelezen, en ze heeft er ook een aantal in haar boekenkast staan, dus die heb ik gelezen. 'Onderhuids' vond ik echt heel spannend en mooi, maar ook wel een beetje eng...

Ik vind het echt leuke, spannende boeken, ik lees ze gewoon in 1 adem uit!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:41
Stefanie
Stefanie is offline
Mooie boeken idd! De bewoonde wereld blijf het gruwelijkst... Onderhuids is lekker ingewikkeld en knaagt het meest aan je waardoor je hem in één keer uitleest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten