![]() |
|
![]() |
Hey.
Ik heb maandag een practicum voor een cijfer. Wij hebben in de klas al uitgelegd gekregen hoe de opstelling zal zijn, en wat we ongeveer kunnen verwachten. Nou heb ik deze opstelling een beetje geprobeerd na te maken( met Paint) en ik zal jullie willen vragen of jullie ervaring hebben met zo'n proef of , dat jullie weten wat het verband is tussen delta-massa en delta-labda in deze opstelling: http://picserver.student.utwente.nl/...picserver.jpeg SB=Spanningsbron Het practicum werkt volgens mij als volgt. We sluiten de kabels van de sb aan op de trillingsbron en zetten wisselstroom aan. Hierdoor zal het touwtje een trilling gaan maken. Nu is het aan ons om het statief met katrolletje zo ver te verplaatsen dat wij een mooie staande golf krijgen. Daarna moeten wij in het emmertje verschillende massa's doen en dan vervolgens labda meten. Met de meetresultaten moeten wij in een ander lokaal een verwerking van dit practicum uitvoeren. Zou een van jullie kunnen zeggen wat het verband is tussen de massa en labda? Of als je iets anders nuttigs weet over dit practicum dat kunnen zeggen?
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Vraag voor Natuurkunde-veteranen midib | 2 | 12-03-2011 19:18 | |
Psychologie |
Lucht je hart topic deel 129! Verwijderd | 495 | 28-05-2008 15:11 | |
Algemene schoolzaken |
ICT Lyceum info?? Vinzz | 5 | 05-08-2002 08:29 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Gezocht!Praktische Opdracht voor Natuurkunde 1!voor een 4Havo leerling Magicstar84 | 7 | 07-03-2001 18:14 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
nat. practicum wrijving modelbootje | 3 | 06-03-2001 14:14 |