Ik heb ook erg slechte ervaringen met een exvriend, hij werd agressief als ik iets niet deed, meerdere x-en geslagen/geschopt etc. en 2x is een vriend van me ertussen gaan staan en die heeft ook een x een klap opgevangen. Dit was niet op sexueel gebied (op 1 x na dan) maar bijv. zijn klusjes opknappen etc.etc. ging soms aardig ver, 1x was het dus wel op het gebied van sex ik MOEST wat bij hem doen (hij had overigens toen nog niets bij mij uitgevoerd, dus het was geen ruilhandel of hoe je het ook wil zien)... ik was er iid nog niet aan toe, durfde niet, bang om te falen (heb zware vorm van faalangst dat ook geldt voor zulk soort dingen), uiteindelijk heb ik hem zo hard raak terug geschopt datie volgens een vriend van me 3 dagen later nog kreupel liep ivm dat het in zn kruis was hehe

Ik ging diezelfde dag dat dat gebeurde namelijk al op vakantie, 3 weken later toen ik terug kwam hem tegen en zei die dat het hem speet... Nahh sorry excuzes niet aanvaard. Ik merk dat ik nu ook enorm onzeker ben op jongensgebied, durf niets en ben niet echt 'ondernemend'...
Mijn huidige vriend heeft bij mij alles al gedaan, we hebben nu 3.5 maand, ik vrijwel niets bij hem

Ik wil wel, maar durf het ook niet... hij weet in grote lijnen wat er met mn ex is gebeurd, en hij geeft nu wel **stille**hints.. pakt mn hand soms beet in richting tot... maar hij accepteerd het ook als ik niet wil.. we hebben het er veel over gehad, gewoon omdat ik me schuldig voel etc. mijn vriend zei dat ie het wel jammer vond, maar hij alle geduld heeft en dat het vanzelf wel komt..."als jij het nog niet durft heb ik dat maar te accepteren".
Praat er gewoon veel over, ik en mijn vriend verschelen 4jaar en hij weet in verhouding tot de jongere jongens (ala 16 ofzw) zich beduidend beter in te houden, voor mij dus alleen maar fijn

ik en mijn vriend hebben het er ook al aardig wat keren over gehad... en idd zoals al eerder is genoemd stap voor stap opbouwen, ik ben nu al 3maanden bezig

Komt vanzelf wel.. ben ik van overtuigd!! veel suc6 en sterkte meissie!!