Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2001, 19:06
Alexander
Alexander is offline
Mijn wiskundeleraar heeft me een + gegeven met mijn profielkeuze (deze geschiedt namelijk pas in de vierde), namelijk N&T. Maar vandaag heeft hij een heel betoog gehouden over wiskunde in de vijfde en de zesde, en het schijnt alleen maar erger (en meer) te worden.
Zij die gemiddeld een acht of hoger staan, komen een punt lager te staan. Degenen met gemideeld een zeven komen dan twee punten lager (ik zal dan een van hen worden), en diegenen met een zes of langer zakken soms wel drie punten.
Zo zei mijn wiskundeleraar het. Het schijnt ook dat je enorm veel thuis moet doen end at het nog best wel lastig is.

Is dat ook zo? Is het verstandig om, als je in de eerste drie blokken van de vierde gemiddeld een zeven staat, verder te gaan met wiskunde B1 en 2? Ik zou graag van wat ervaringen horen.

Alvast erg bedankt,

Sander
Oud 06-04-2001, 19:29
Tosti
Tosti is offline
Ik heb wiskunde B1, ik zit in 5 HAVO, en het is inderdaad vrij pittig, vooral opgaven uit examenbundels en opgaven van kennisnet.nl helpen goed om 2 dagen voor het proefwerk te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2001, 21:03
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Ik heb nog wiskunde b in oude stijl, maar het is wel wat pittig. Het is wel leuk, dat vind ik tenmiste, maar je moet het echt wel bijhouden.
Dat van die punt zakken moet je niet al te veel aandacht aan besteden. Ik ken mensen die voorheen een 8 stonden en nu gezakt zijn naar een 5 en ik ken mensen die altijd een 7 hebben gestaan en die dat nog steeds staan. Het is dus wat je er zelf van maakt. Vraag maar of je wat proefstof mag hebben, om te kijken of je het wat kan begrijpen. Als het dan echt abracadabra voor je is, moet je gaan twijfelen.
Ik heb wel gehoord dat het wiskunde b in de nieuwe stijl veel meer naar de wiskunde a van nu neigt. Het schijnt dus wat makkelijker te zijn dan wat het nu is.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2001, 23:27
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Tosti schreef:
Ik heb wiskunde B1, ik zit in 5 HAVO, en het is inderdaad vrij pittig, vooral opgaven uit examenbundels en opgaven van kennisnet.nl helpen goed om 2 dagen voor het proefwerk te maken.
die examenbundels bestaan toch niet? Of is dat voor B1 weer anders? Dat was bij ons ook het nadeel: de stof was al in 30 jaar niet behandeld en nieuw dus er viel weinig te oefenen met examenbuundels enzo maar ik gok dat die bundels volgend jaar uitkomen... Ik zit nu in 6V (N&T) en ik moet toegeven dat het niet simpele wiskunde is. Je moet je er wel in vastbijten en het tempo is vrij hoog (Wij werken met de methode Moderne Wiskunde en we deden (ben nu klaar met de hoofdstukken) zo'n 1 hoofdstuk per 1,5 week.) maar ja vergeet niet dat het één van je drie profielvakken. Ik adviseer het je zeker te doen als je gemotiveerd bent. Ik ken ook mensen die een instorting van cijfer hebben gehad maar als je echt wilt denk ik dat je er wel kunt komen...
[edit]zinnetje toevoegen[/edit]

[Dit bericht is aangepast door Tampert (07-04-2001).]
Oud 11-04-2001, 21:24
Alberto
Alberto is offline
Hahaha, wiskunde in de 5e en 6e was een eitje. Daar veegde ik destijds mijn reet mee af. Daar heb ik nooit iets voor gedaan.
Oud 12-04-2001, 20:24
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Alberto schreef:
Hahaha, wiskunde in de 5e en 6e was een eitje. Daar veegde ik destijds mijn reet mee af. Daar heb ik nooit iets voor gedaan.
geen tweede fase dus
Oud 14-04-2001, 08:31
yoyoye
yoyoye is offline
Waarom neem je geen n&g
Daar zit wiskunde b1 in. Dat is bijna het zelfde alleen ga je dan niet zo snel, 3 weken in plaats van 1.5 week over een hoofdstuk.
Als je na 2 perse wil hebben kies je dat er toch bij?
Oud 14-04-2001, 12:10
koelkastje
koelkastje is offline
Vrienden van mij hebben ook wiB1 & 2 op het VWO het is moeilijker dan je voorheen hebt gehad voor wiskunde, maar als je echt goed in wiskunde bent, en je zorgt dat je goed bij blijft dan valt het wel mee, het kan gebeuren dan je cijfer een punt zakt, maar dat gebeurt ook met sommige andere vakken daar moet je gewoon niet veel te veel van aantrekken. En anders als je het niet aandurft neem je toch alleen b1 en kies je de vakken die bij N&T erbij zitten toch in je vrijruimte.
Oud 14-04-2001, 12:17
Verwijderd
Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Je leraar heeft toch gezegd dat je het kan...
Ik denk dat het een kwestie is van hoe graag jij het wilt doen. Als je het leuk vind en graag wil doen, zal je cijfer niet zo hard kelderen, denk ik zo... Heb je van te voren al het idee van tja, ik ga toch een 5 of met geluk een 6 halen dan wordt het hem niet. Bovendien zegt de 7 die je nu staat ook niet echt veel, hoeveel werk moest je daar voor verzetten??
En bovendien je eindexamencijfers zijn bij bijna alle vakken lager dan wat je in de 4e en 5e voor dat vak stond...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2001, 13:53
Citaat:
Alberto schreef:
En nu is hij....
VRACHTWAGENCHAUFEUR!!!!

Met citaat reageren
Oud 15-04-2001, 17:32
Alberto
Alberto is offline
Citaat:
Therion51 schreef:
En nu is hij....
VRACHTWAGENCHAUFEUR!!!!
Ja lachen. Nee ik studeer het nu. En het is nog steeds niet moeilijk. Gewoon zorgen dat je elk onderwerp volledig onder de knie hebt, dan kun je zonder moeite verder.
Reageren

Regels voor berichten