![]() |
|
Wat mij opvalt uit ervaring en iets wat ik hier ook zag, is dat er vaak beschuldigt wordt, dat je post op twee verschillende nicknames, terwijl t gewoon je huisgenoot is, die ook gewoon forumt.
Voor deze reden heb ik zelfs een ipban gekregen waardoor Tijgertje ook niet meer kon posten. Simpelweg omdat Tijgertje bleef posten, terwijl ik geband was. Er was ook geen navraag naar gedaan, maar puur: O, zelfde ip? bannen maar, want dat is Eend. Nu zal iedereen zeggen van; zorg dan dat je niet geband word en daar heeft iedereen dan ook gelijk in, maar het probleem is dat ik telkens toevallig of niet een bug in mijn ban heb zitten, waardoor mijn bans altijd uitlopen en ik er nog achteraan moet gaan om dat te verhelpen ook. Maar dit is dus alleen als mijn ip geband is. Verder vind ik het gewoon onrechtvaardig tegenover m'n huisgenoten. Ook wordt die jongen in de bovenstaande genoemde link beschuldigt, dat hij z'n huisgenoot is. Hij krijgt al gelijk een negatieve post van een fb-er. Ik vind dat niet kunnen, maar misschien ligt dat aan mij. Kan er niet beter gelet worden op dit soort situaties? Want ze worden nogal onredelijk afgerond.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik snap het probleem wel maar ik vind dit een beetje erg kort door de bocht.
||
Citaat:
Zie 't eens van de andere kant. Stel ik zou het IP van je broerje en jou niet bannen. Dan komt ie gewoon terug onder een andere nickname. Heb ik dus niks bereikt, behalve dat jij kon blijven forummen. Ondertussen blijft je broertje rellen. Ik schakel wel 10 accounts uit, maar hij blijft doorgaan. Moet ik dan m'n doorzettingsvermogen aanspreken, of gewoon even een IP ban erop zetten, waar jij welliswaar ook de dupe van bent, maar die ons forumbazen een hoop werk scheelt.. Dan is de keus snel gemaakt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Verder vond mijn huisgenoot het niet zo'n ramp. D'r zijn wel meerdere dingen die je met z'n tweetjes kunt doen ipv forummen, al is dat voor sommige mensen nog zo moeilijk. Ik snap eigenlijk niet waar mensen zich zo druk om maken en het allemaal op mijn situatie storten, het ging hier om het algemeen. Maargoed er werd al gezegd dat het niet te controleren was, dus dan aanvaard ik dat maar. Voor de mensen die nog moeten klagen; Doe dat vooral, maar zeg gelijk ff het nut ervan erbij, want dat ontgaat me. Toedols.
||
![]() |
Citaat:
00:01 Caafiej 00:02 Eend 00:03 Tijgertjuh666 00:04 Caafiej 00:05 Eend 00:06 Tijgertjuh666 (tijden kloppen niet) Zo reageerde je in dat topic. Tenzij jij en je huisgenoot als krankzinnigen (...) van plaats zaten te verwisselen achter die pc en continu in- en uitlogden, moet er één persoon met 3 schermen met 3 aparte ingelogde nicks in dat topic hebben zitten posten, en dat was jij. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg niet dat het niet dezelfde personen zijn, dat weet ik niet. Maar het onzin om te beweren dat het niet mogelijk is. |
![]() |
||
Citaat:
Meerdere pc's passen op 1 ip-adres. Wij hebben kabel en beneden staat de router en de modem in de meterkast. Ik zou zeggen, kom langs om te controleren. Maar wel wanneer ik niet thuis ben, want ik heb je al genoeg gezien. Maar misschien moet je eens leren lezen L-E-Z-E-N. Moet je de betekenis ook nog hebben?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
als een FB iemand terecht wilt bannen, maar diegene heeft een medeforummer onder hetzelfde ip, moet ie die persoon maar niet bannen en gewoon een meeltje sturen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Trouwens, wat Eend betreft: je was gewaarschuwd. Je was er al eerder voor geband. Geen onschuldige gebande slachtoffers, dus. Tenzij je nog een derde forummende huisgenoot hebt. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met zo'n plaat voor je kop ben je weldegelijk een muts. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Sterkte ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar je kunt trouwens toch heel makkelijk een ban omzeilen door een ander IP-adres "aan te nemen"? ![]() Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 21:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind dat er zeker rekening gehouden wordt met dit soort dingen. Er wordt niet zo heel snel een IP ban opgelegd heb ik gemerkt.
Dan nog zijn er volgens mij geen proxies/routers geband. Dit kan je bijvoorbeeld zien aan de IP's van de middelbare scholen en bij surfnet aangesloten instellingen en MBO's. Veel van deze routers/proxies hebben geen hostname maar alleen een IP dus kan je aan de naam ook niet zien of het een proxy is. Daarbij is een mailtje naar een FB+ snel gestuurd..... Bijvoorbeeld: koen@scholieren.com, simon@scholieren.com enz. Als je de situatie uitlegt en je normaal gedraagt, dan lijkt het me niet zo'n heel groot probleem |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Email] Identiteit achterhalen DG | 28 | 21-11-2004 23:17 |