Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 22:06
Eend
Eend is offline
Wat mij opvalt uit ervaring en iets wat ik hier ook zag, is dat er vaak beschuldigt wordt, dat je post op twee verschillende nicknames, terwijl t gewoon je huisgenoot is, die ook gewoon forumt.
Voor deze reden heb ik zelfs een ipban gekregen waardoor Tijgertje ook niet meer kon posten. Simpelweg omdat Tijgertje bleef posten, terwijl ik geband was.

Er was ook geen navraag naar gedaan, maar puur: O, zelfde ip? bannen maar, want dat is Eend.

Nu zal iedereen zeggen van; zorg dan dat je niet geband word en daar heeft iedereen dan ook gelijk in, maar het probleem is dat ik telkens toevallig of niet een bug in mijn ban heb zitten, waardoor mijn bans altijd uitlopen en ik er nog achteraan moet gaan om dat te verhelpen ook. Maar dit is dus alleen als mijn ip geband is.

Verder vind ik het gewoon onrechtvaardig tegenover m'n huisgenoten.

Ook wordt die jongen in de bovenstaande genoemde link beschuldigt, dat hij z'n huisgenoot is. Hij krijgt al gelijk een negatieve post van een fb-er. Ik vind dat niet kunnen, maar misschien ligt dat aan mij.

Kan er niet beter gelet worden op dit soort situaties? Want ze worden nogal onredelijk afgerond.
Oud 20-04-2004, 22:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Jij gebruikte wel een keer de nick van Tijgertjuh666.
Drie personen vielen mij tegelijk aan op onzin:

- Eend
- Caafiej
- Tijgertjuh666

Vind je het gek dat iedereen dan denkt dat jullie dezelfde persoon zijn?
Ik weet (nu) dat jij ook Caafiej bent, maar dat jij dus niet Tijgertjuh666 bent. Maar je gebruikte haar nick toen wel.

Verder ben ik het met je eens, huisgenoten moeten niet de dupe worden van het wangedrag van anderen. Maar in bepaalde gevallen is dat helaas niet te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 22:37
Koen
Koen is offline
Hoe controleer ik nou of iemand een huisgenoot is, of gewoon een clone? Heel simpel, niet. Dus heb ik als Fb+ 2 opties; ik neem 't zekere voor 't onzekere en ban de (misschien) zogenaamde 'huisgenoot' ook, of ik spaar hem/haar en loop daarbij de redelijke kans dat iemand z'n ban ontloopt.

Ervaring leert dat in 9 van de 10 gevallen iemand die zich voordoet als huisgenoot, dat simpelweg niet is. Dat valt vaak al snel op als iemand ineens begint te posten als z'n huisgenoot gebanned is (toeval bestaat niet), of aan zijn/haar schrijfstijl.

Laat je niet bannen, is het advies. Meer kan een Forumbaas daar niet van maken. Is je huisgenoot dan toch de dupe van jouw IP ban, dan dient die bij jou te komen klagen, niet bij ons.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 22:47
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 20-04-2004 @ 23:31 :

- Eend
- Caafiej
- Tijgertjuh666

Ik weet (nu) dat jij ook Caafiej bent, maar dat jij dus niet Tijgertjuh666 bent. Maar je gebruikte haar nick toen wel.

Verder ben ik het met je eens, huisgenoten moeten niet de dupe worden van het wangedrag van anderen. Maar in bepaalde gevallen is dat helaas niet te voorkomen.
Onzin, zij was dus niet Tijgertjuh666. Dat is heel iemand anders.
Oud 20-04-2004, 23:07
Verwijderd
Ben ook weleens gebanned op school IP vanwege een klasgenoot..
Dat hoort er nou eenmaal bij..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 01:22
Verwijderd
Opzouten muts, je zit op èèn IP-adres en zoals Koen zei; het is onmogelijk voor de forumbazen om dat na te gaan, laat staan bij te houden. De tijden van te goeder trouw zijn voorbij, het is dus gewoon zaak dat jij, als oprecht & fair forummer zijnde, je huisgenoten maar in toom houdt of anders de consequenties domweg accepteert. In plaats van nijdig te zijn op het beleid zou je je directe omgeving eens aan moeten spreken op hun wangedrag. Zo, ik heb gesproken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 02:07
JUH
JUH is offline
Ja zeur niet... Als je nou om een onterechte reden werd gebanned...
als op het posten van een plaatje wat niet in strijd van het forum regelement was... dan mag je klagen...
Oud 21-04-2004, 12:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Koen schreef op 20-04-2004 @ 23:37 :
Laat je niet bannen, is het advies. Meer kan een Forumbaas daar niet van maken. Is je huisgenoot dan toch de dupe van jouw IP ban, dan dient die bij jou te komen klagen, niet bij ons.
Maar andersom dan? Ik kan me hier wel netjes gedragen maar ik kan niet zorgen dat mijn broertje dat ook doet. Ik ben toch niet verantwoordelijk voor zijn acties hier op het forum enkel en alleen omdat wij via hetzelfde IP forummen?

Ik snap het probleem wel maar ik vind dit een beetje erg kort door de bocht.
Oud 21-04-2004, 13:48
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik vraag me af hoe dat moet met FB's met rellende broertjes
Oud 21-04-2004, 14:28
Stefanie
Stefanie is offline
Waarom laten mensen het dan zo ver komen dat ze geband worden? Je weet dat je alleen jezelf ermee hebt en niet de forumbazen (die zijn mooi een tijdje van je af...) En idd: dan moet die huisgenoot maar bij jou komen klagen, want jij hebt daarvoor gezorgd. Forumbazen kunnen niet alles hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 14:51
Koen
Koen is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-04-2004 @ 13:48 :
Maar andersom dan? Ik kan me hier wel netjes gedragen maar ik kan niet zorgen dat mijn broertje dat ook doet. Ik ben toch niet verantwoordelijk voor zijn acties hier op het forum enkel en alleen omdat wij via hetzelfde IP forummen?
Theoretisch gezien ben je niet verantwoordelijk nee. Toch zal jouw broertje bij elke ban waarschijnlijk ook een IP ban krijgen waardoor jij niet meer kan forummen. Terecht? Nee. De enige oplossing? Ja. Ik kan moeilijk een IP ban laten zitten omdat iemand bij jou in huis daar ook de dupe van is. Klagen kan dan bij je broertje, niet bij mij.

Zie 't eens van de andere kant. Stel ik zou het IP van je broerje en jou niet bannen. Dan komt ie gewoon terug onder een andere nickname. Heb ik dus niks bereikt, behalve dat jij kon blijven forummen. Ondertussen blijft je broertje rellen. Ik schakel wel 10 accounts uit, maar hij blijft doorgaan. Moet ik dan m'n doorzettingsvermogen aanspreken, of gewoon even een IP ban erop zetten, waar jij welliswaar ook de dupe van bent, maar die ons forumbazen een hoop werk scheelt.. Dan is de keus snel gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 15:42
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 20-04-2004 @ 23:31 :

- Eend
- Caafiej
- Tijgertjuh666

Lieve schat, dat was doodgewoon toch echt mijn huisgenootje. En ik kan het niet hebben dat zo'n achtelijke dropsneus als jij zeker weet dat ik onder Tijgertjuh postte, want dat deed ik geneens. We hebben tzelfde ip, maar ik heb NOOIT onder haar naam gepost. Ik heb wel meerdere nicknames, maar Tijgertjuh, die is niet van mij en ik weet het wachtwoord ook niet.
Oud 21-04-2004, 15:44
Eend
Eend is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 21-04-2004 @ 02:22 :
Opzouten muts, je zit op èèn IP-adres en zoals Koen zei; het is onmogelijk voor de forumbazen om dat na te gaan, laat staan bij te houden. De tijden van te goeder trouw zijn voorbij, het is dus gewoon zaak dat jij, als oprecht & fair forummer zijnde, je huisgenoten maar in toom houdt of anders de consequenties domweg accepteert. In plaats van nijdig te zijn op het beleid zou je je directe omgeving eens aan moeten spreken op hun wangedrag. Zo, ik heb gesproken.
Ik ben niet nijdig en ik ben ook geen muts. Verder wil ik dat jij iets zinnigs zegt of gewoon je hoofd houdt
Oud 21-04-2004, 15:50
Eend
Eend is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 21-04-2004 @ 15:28 :
Waarom laten mensen het dan zo ver komen dat ze geband worden? Je weet dat je alleen jezelf ermee hebt en niet de forumbazen (die zijn mooi een tijdje van je af...) En idd: dan moet die huisgenoot maar bij jou komen klagen, want jij hebt daarvoor gezorgd. Forumbazen kunnen niet alles hoor.
Ik liet het niet zover komen, maar van Fa mocht ik toenertijd geen lapjes tekst in zijn topic zetten over de chinese muur. Verder staat er duidelijk in het onzinbeleid, dat je het niet te persoonlijk op moet vatten op onzin en ik er nog steeds van overtuigd ben, dat het niet echt een reden was om geband te worden, maargoed, ik heb verder niet lopen zeiken, of wel soms? Dan word ik toch geband, als mensen zich daar beter bij voelen moeten ze 't maar doen. Het zijn nou eenmaal mensen die boven iedereen staan om te beslissen of ze gaan bannen en daar zullen ze vast een goeie reden voor hebben

Verder vond mijn huisgenoot het niet zo'n ramp. D'r zijn wel meerdere dingen die je met z'n tweetjes kunt doen ipv forummen, al is dat voor sommige mensen nog zo moeilijk.

Ik snap eigenlijk niet waar mensen zich zo druk om maken en het allemaal op mijn situatie storten, het ging hier om het algemeen.

Maargoed er werd al gezegd dat het niet te controleren was, dus dan aanvaard ik dat maar.

Voor de mensen die nog moeten klagen; Doe dat vooral, maar zeg gelijk ff het nut ervan erbij, want dat ontgaat me.

Toedols.
Oud 21-04-2004, 18:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-04-2004 @ 16:42 :
Lieve schat, dat was doodgewoon toch echt mijn huisgenootje. En ik kan het niet hebben dat zo'n achtelijke dropsneus als jij zeker weet dat ik onder Tijgertjuh postte, want dat deed ik geneens. We hebben tzelfde ip, maar ik heb NOOIT onder haar naam gepost. Ik heb wel meerdere nicknames, maar Tijgertjuh, die is niet van mij en ik weet het wachtwoord ook niet.
Verklaar dan eens hoe het kan dat er zo gepost werd:

00:01 Caafiej
00:02 Eend
00:03 Tijgertjuh666
00:04 Caafiej
00:05 Eend
00:06 Tijgertjuh666

(tijden kloppen niet)

Zo reageerde je in dat topic. Tenzij jij en je huisgenoot als krankzinnigen (...) van plaats zaten te verwisselen achter die pc en continu in- en uitlogden, moet er één persoon met 3 schermen met 3 aparte ingelogde nicks in dat topic hebben zitten posten, en dat was jij.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Koen schreef op 21-04-2004 @ 15:51 :
Zie 't eens van de andere kant. Stel ik zou het IP van je broerje en jou niet bannen. Dan komt ie gewoon terug onder een andere nickname. Heb ik dus niks bereikt, behalve dat jij kon blijven forummen. Ondertussen blijft je broertje rellen. Ik schakel wel 10 accounts uit, maar hij blijft doorgaan. Moet ik dan m'n doorzettingsvermogen aanspreken, of gewoon even een IP ban erop zetten, waar jij welliswaar ook de dupe van bent, maar die ons forumbazen een hoop werk scheelt.. Dan is de keus snel gemaakt.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed waarom jullie het zo doen. Ik zal ook heel goed in de gaten houden dat hij zich netjes gedraagt hier Ik wilde alleen ook even de aandacht vestigen op de andere kant van het verhaal.
Oud 21-04-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-04-2004 @ 19:41 :

(tijden kloppen niet)

Zo reageerde je in dat topic. Tenzij jij en je huisgenoot als krankzinnigen (...) van plaats zaten te verwisselen achter die pc en continu in- en uitlogden, moet er één persoon met 3 schermen met 3 aparte ingelogde nicks in dat topic hebben zitten posten, en dat was jij.
Of er staan meer computers in dat huis die gebruik maken van dezelfde internet verbinding? Mijn vriend en ik hebben ook drie computers, die internetten met hetzelfde ip (en er zijn nog meer computers die internetten met hetzelfde ip als dat van ons).

Ik zeg niet dat het niet dezelfde personen zijn, dat weet ik niet. Maar het onzin om te beweren dat het niet mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 20:58
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-04-2004 @ 19:41 :

(tijden kloppen niet)

Als je dit niet snapt ben je wel heeeeeeeeeeeel erg dom. Misschien moet je ook de dingen aanluisteren die je niet wilt horen?

Meerdere pc's passen op 1 ip-adres. Wij hebben kabel en beneden staat de router en de modem in de meterkast. Ik zou zeggen, kom langs om te controleren. Maar wel wanneer ik niet thuis ben, want ik heb je al genoeg gezien.

Maar misschien moet je eens leren lezen L-E-Z-E-N. Moet je de betekenis ook nog hebben?
Oud 21-04-2004, 21:00
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-04-2004 @ 20:22 :
Of er staan meer computers in dat huis die gebruik maken van dezelfde internet verbinding? Mijn vriend en ik hebben ook drie computers, die internetten met hetzelfde ip (en er zijn nog meer computers die internetten met hetzelfde ip als dat van ons).

Ik zeg niet dat het niet dezelfde personen zijn, dat weet ik niet. Maar het onzin om te beweren dat het niet mogelijk is.
Dat is precies wat ik bedoel.
Oud 21-04-2004, 21:06
Eend
Eend is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 21-04-2004 @ 22:05 :
(lees me onderschrift maar)
Ik vind het vaag, Eend en ik zitten gewoon lekker dag in dag uit te internetten en Eend heeft me aangestoken met School-forum, daar zitten we dus beide op...Dus laat ons beide met rust ja, als je 1 van ons wil bannen stuur je gewoon maar een mail dat diegene zich moet gedragen!
Waarom gelijk straffen als je ook gewoon een andere vriendelijkere oplossing kan zoeken.
nou, ik moet wel bekennen, dat de straf terecht was Dus niet zo overdreven
Oud 21-04-2004, 21:57
probeer
probeer is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 21-04-2004 @ 22:05 :
(lees me onderschrift maar)
Ik vind het vaag, Eend en ik zitten gewoon lekker dag in dag uit te internetten en Eend heeft me aangestoken met School-forum, daar zitten we dus beide op...Dus laat ons beide met rust ja, als je 1 van ons wil bannen stuur je gewoon maar een mail dat diegene zich moet gedragen!
Waarom gelijk straffen als je ook gewoon een andere vriendelijkere oplossing kan zoeken.
ok dit komt een beetje over als:
als een FB iemand terecht wilt bannen, maar diegene heeft een medeforummer onder hetzelfde ip, moet ie die persoon maar niet bannen en gewoon een meeltje sturen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 00:28
Eend
Eend is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 21-04-2004 @ 22:57 :
als een FB iemand terecht wilt bannen, maar diegene heeft een medeforummer onder hetzelfde ip, moet ie die persoon maar niet bannen en gewoon een meeltje sturen?
idd, en daar was ik het dus al niet mee eens. Als iemand fout is, moet ie daar maar voor boeten.
Oud 22-04-2004, 06:53
Verwijderd
Citaat:
scrolllock schreef op 21-04-2004 @ 22:57 :
Bovendien komt een ban vrijwel altijd pas na één of meerdere waarschuwingen (hoewel sommige dingen gewoon te duidelijk zijn en/of iemand weet dondersgoed dat wat hij of zij doet een ban tot gevolg kan hebben, dan wil het wel eens anders lopen). Het lijkt mij niet helemaal terecht om forumbazen daar op aan te spreken, dat moet je dan maar bij je huisgenoot doen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 07:29
Isa
Isa is offline
dat krijg je als je naam eindigt op 666.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Isa schreef op 22-04-2004 @ 08:29 :
Naar F&L jij.

Trouwens, wat Eend betreft: je was gewaarschuwd. Je was er al eerder voor geband.
Geen onschuldige gebande slachtoffers, dus.
Tenzij je nog een derde forummende huisgenoot hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2004, 02:03
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 21-04-2004 @ 16:44 :
Ik ben niet nijdig en ik ben ook geen muts. Verder wil ik dat jij iets zinnigs zegt of gewoon je hoofd houdt
Ach gut, het vrouwtje krijgt nul op rekest en is het dus niet zinnig. Use your fucking brain. Neem zelf eens je verantwoordelijkheden in plaats van ze af te schuiven op forumbazen.

Met zo'n plaat voor je kop ben je weldegelijk een muts.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:27
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-04-2004 @ 20:18 :
Naar F&L jij.

Trouwens, wat Eend betreft: je was gewaarschuwd. Je was er al eerder voor geband.
Geen onschuldige gebande slachtoffers, dus.
Tenzij je nog een derde forummende huisgenoot hebt.
ik heb nooit een waarschuwing gehad en nogmaals, het was een terechte ban, dat heb ik nooit ontkent. Haal die hand es uit je broek, misschien krijgen je hersens dan weer es wat bloed, dat zal heel wat schelen.
Oud 27-04-2004, 20:28
Eend
Eend is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 23-04-2004 @ 03:03 :

Met zo'n plaat voor je kop ben je weldegelijk een muts.
who cares, dan heb ik toch een plaat voor m'n kop? Dan ben ik toch in jou ogen een muts? Jij bent de enige die daar last van heeft.

Sterkte
Oud 27-04-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-04-2004 @ 13:48 :

Ik snap het probleem wel maar ik vind dit een beetje erg kort door de bocht.
dat bedoeld de TS ook
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:20
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Isa schreef op 22-04-2004 @ 08:29 :
Ja en? dat is gewoon voor de lol hoor die 666 achter me naam!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 23:05
Milos
Milos is offline
Ik zag dit topic een beetje laat, maar ik heb hier ook twee accounts, omdat ik op een niet kon inloggen ooit. Ik gbruik hier eigenlijuk alleen deze nog maar, en om die andere heb ik niet zo vaak gepost.
Oud 06-05-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-04-2004 @ 20:22 :

Inderdaad!

Maar je kunt trouwens toch heel makkelijk een ban omzeilen door een ander IP-adres "aan te nemen"?

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 01:03
Marcus
Marcus is offline
Verbeter me als het veel werk is, maar je kan dit toch ook doen:

Stel jij en je broertje zitten allebei op het forum, jij gedraagt je netjes en zal nooit een ban ontvangen. Terwijl je broertje het forum probeert te verzieken op elke mogelijke manier. Je hebt dan de keus de nickname van het broertje te bannen, of een ip-ban. Het broertje merkt dat hij geband is op zijn nick en maakt dus snel een nieuwe nickname aan, en maakt van een 2e nickname gebruik om vervolgens vrolijk verder te gaan met het verzieken van het forum. Klaar, Koen banned nickname 2 ook, en het broertje probeert het maar weer op nickname 3. Kortom, dit is een cirkel. Koen wordt er op een gegeven moment goed zat van en schrijft dus een ip-ban uit. Waar grote broer dus ook de dupe van wordt.

Eigenlijk hoeft dit niet, want wat ik in die gevallen doe (ja ik beheer 2 websites en mag regelmatig bannen ) is het volgende; ik ban de nicknames van het broertje, zodat grote broer wel op het forum kan blijven. Maar ik zorg ervoor dat dat ip-adres GEEN nieuwe nicknames aan mag maken. Probleem opgelost: grote broer nog steeds op het forum, broertje gebanned en niet de mogelijkheid om een nieuwe nickname aan te maken. (Helaas ook niet voor grote broer, maar die gedraagt zich dus waarom zou hij een 2e nickname willen?)

Uiteraard is deze beveiliging ook weer te omzeilen, want broertje kan vrolijk op school een nieuwe nick aanvragen en zodoende verder gaan met het forum verzieken. Maar je hebt in elk geval al heel wat meer mensen tevreden dan dat je een ip-ban erop gooit.

't is maar een idee
Oud 07-05-2004, 06:22
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 07-05-2004 @ 02:03 :
Verbeter me als het veel werk is, maar je kan dit toch ook doen:

Stel jij en je broertje zitten allebei op het forum, jij gedraagt je netjes en zal nooit een ban ontvangen. Terwijl je broertje het forum probeert te verzieken op elke mogelijke manier. Je hebt dan de keus de nickname van het broertje te bannen, of een ip-ban. Het broertje merkt dat hij geband is op zijn nick en maakt dus snel een nieuwe nickname aan, en maakt van een 2e nickname gebruik om vervolgens vrolijk verder te gaan met het verzieken van het forum. Klaar, Koen banned nickname 2 ook, en het broertje probeert het maar weer op nickname 3. Kortom, dit is een cirkel. Koen wordt er op een gegeven moment goed zat van en schrijft dus een ip-ban uit. Waar grote broer dus ook de dupe van wordt.

Eigenlijk hoeft dit niet, want wat ik in die gevallen doe (ja ik beheer 2 websites en mag regelmatig bannen ) is het volgende; ik ban de nicknames van het broertje, zodat grote broer wel op het forum kan blijven. Maar ik zorg ervoor dat dat ip-adres GEEN nieuwe nicknames aan mag maken. Probleem opgelost: grote broer nog steeds op het forum, broertje gebanned en niet de mogelijkheid om een nieuwe nickname aan te maken. (Helaas ook niet voor grote broer, maar die gedraagt zich dus waarom zou hij een 2e nickname willen?)

Uiteraard is deze beveiliging ook weer te omzeilen, want broertje kan vrolijk op school een nieuwe nick aanvragen en zodoende verder gaan met het forum verzieken. Maar je hebt in elk geval al heel wat meer mensen tevreden dan dat je een ip-ban erop gooit.

't is maar een idee
Of je zorgt gewoon dat je het even kortsluit met een FB+ dat jij dan een Proxy mag gebruiken om alsnog op het forum te komen. (en dan zorg je gewoon dat je broertje niet weet hoe dat werkt )
Oud 07-05-2004, 06:26
Verwijderd
Koen is niet de enige die kan bannen.

Citaat:
Dj Mark schreef:
Maar ik zorg ervoor dat dat ip-adres GEEN nieuwe nicknames aan mag maken.
Ik zou niet weten hoe dat kan...anders zou het al wel ingesteld zijn, denk ik...maar goed, zoveel weet ik er nou ook weer niet van.

Citaat:
Maar je hebt in elk geval al heel wat meer mensen tevreden dan dat je een ip-ban erop gooit.
'Heel wat meer'? Volgens mij komt dit niet zo heel vaak voor... En die keren dat het wel voor komt...ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar dat is dan een beetje pech voor degene die zich wel lief en netjes gedraagd. Bovendien weet je ook nooit 100% of iemand nou wel of geen broertje of zusje of wat dan ook van iemand is of dat het bv. een tweede nickname is (ik moet zeggen dat ik dat van 43.145 leden ook niet kan onthouden). Zeker in deze situatie niet, omdat veel mensen er van uit gingen/gaan dat TS en Tijgertjuh666 één en dezelfde persoon zijn, dus dan gaat wat jij zegt sowieso niet echt op.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:37
Verwijderd
Ik vind dat er zeker rekening gehouden wordt met dit soort dingen. Er wordt niet zo heel snel een IP ban opgelegd heb ik gemerkt.
Dan nog zijn er volgens mij geen proxies/routers geband. Dit kan je bijvoorbeeld zien aan de IP's van de middelbare scholen en bij surfnet aangesloten instellingen en MBO's. Veel van deze routers/proxies hebben geen hostname maar alleen een IP dus kan je aan de naam ook niet zien of het een proxy is.
Daarbij is een mailtje naar een FB+ snel gestuurd..... Bijvoorbeeld: koen@scholieren.com, simon@scholieren.com enz. Als je de situatie uitlegt en je normaal gedraagt, dan lijkt het me niet zo'n heel groot probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten