Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 14:05
QT
QT is offline
Ik vinnem zeer zeker erg tof maar ik heb wel een probleem

ik had m op mijn vaders comp staan tevens server van ons thuisnetwerkje en daar doet ie het faantaastiesch maar bij mijn comp gaat ie lopen zeuren

Ik doe dus mee aan de Soldier of Fortune II multiplayer test
Maar als ik het prog. wil starten begint het beeldscherm te knipperen en ik krijg de melding:

GLW_StartOpenGL() - Could not load OpenGL subsystem

Dit knippert boven de console (net als bij Quake 3 arena weet je wel?)

En in de console staat onderaan (betreffende OpenGL):

Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
R_Terrain: Shutting down RENDERER terrain.....
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

------------- Input Shutdown -------------
------------------------------------------

Wat t betekend?!?!? geen id misschien dat jullie het weten
Hulp zou fijn zijn.

Groeten!
Oud 06-05-2002, 14:10
-Octavius-
-Octavius- is offline
Jah ik heb het zelfde probleem als ik op XP wil spelen, je hebt geen OpenGL drivers.. Je kan die proberen te downloaden bij www.glsetup.com , maar bij mij lukte het nog niet (drivers zijn wel 85 Mb groot) Dus ik speel hem nu onder 98, daar draaut tie moeiteloos (PS. je hebt geen 3dfx Cker !)
Oud 06-05-2002, 14:14
QT
QT is offline
Hij doet t wel onder XP op die andere comp staat namelijk ook XP en daar deed ie het prima!

boeien 85 mb kheb toch een kabeltje
Oud 06-05-2002, 14:22
-Octavius-
-Octavius- is offline
Nou succes met drivers downloaden (tip: koop een 3dfx kaart, dat bespaard een hoop moeite, (ik heb er geen geld voor!)
Oud 06-05-2002, 14:39
dopehead
dopehead is offline
ik kan oowk nooit drivers vinden...mag k niet eens meer van me pa

vroeger onder 98 sec. edition dee alles het.
en nu bij elk spel open GL dit en dat D3D heb ik niej nix heb ik
wel een voodoo3 kaart
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:45
QT
QT is offline
goed lekker dan

nu heb ik die GLsetup maar die zegt dat alleen win 95 en win 98 gesupport worden?! heb ik er dus nog geen zak aan

nouja
Oud 06-05-2002, 15:47
Verwijderd
Je moet hiervoor je drivers updaten van je grafische kaart, heb ik vandaag ook ff gehad omdat ik met de drivers zat te "kloten" vanwege een probleem had ik de drivers naar een oudere versie gezet, nu wou ik dus SOF2 gaan spelen, ging dus mooi niet precies dezelfde fout als wat jij nu zegt.

Driver's dus updaten van je grafische kaart
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:54
QT
QT is offline
ok probeer ik dat

ik wilde dat vanmiddag eigenlijk ook doen maar ik weet niet welke ik nu moet pakken

ik heb een *niet lachen!* Nvidea riva tnt 2
en xp pro

kan iemand mij de url naar de juiste drivers geven

ik zal t zelf nog wel een keertje proberen maar goed als jullie een url kunnen geven is dat natuurlijk wel makkelijk
Oud 06-05-2002, 15:59
QT
QT is offline
Detonator XP
Driver
(Video Cards)

is dit t?? die ben ik iig nu aan t downen maar ik wacht wel ff op een reactie met installen

ik snap dat Detonator niet wat willen ze daarmee zeggen?
Oud 06-05-2002, 16:21
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Zijn gewoon drivers die je kaart opmaliseert gaat ie sneller lopen.
Maar dat probleem ligt gewoon aan jouw video drivers. En wat is er trouwens mis met een tnt 2 heb zelf nog een gforce 256 32mb en sof 2 mp test draait vlot. Dit is een link van de drivers van jou video kaart meschien heb je er wat aan: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers

En voor de install moet je gewoon jou oude drivers verwijderen en op nieuw opstarten (nie schrikken van pictogrammen) En dan die installe en klaar is kees.

Ik hoop dat het lukt.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:34
QT
QT is offline
Hey

ik heb dus toen ik ze gedowned had niet meer gewacht ik was toch vrij zeker van mijn zaak ik denk tijdens de installatie kan ik wel zien of t de goede drivers zijn of niet waren ze dus wel en t loopt nu tnx all

Hellracer ik zie je misschien nog wel! Maar omdat je me geholpen hebt ga ik je niet sparen *zwets zwets*

ohwja en van die TNT2

ik en een paar vrienden hadden t erover eentje beweerde dat de Gforce 4 (die zit er beneden in nieuwe comp zo kwam t ter sprake) slechter was dan de voorganger(s) en dat ze m die naam maar gegeven zouden hebben omdat t dan nieuw oogt en daardoor over komt als beter
nouja en toen zei ik dus dat ik een TNT2 had en toen kwam t er dus op neer dat die toch net weer een beetje harder zuigde

Vandaar ik heb er verder ook geen moeite mee maar ja op dit forum heb je van die lui en daarom schreef ik t erbij je kunt ook lezen *hou allemaal je kutopmerkingen maar voor je daar heb ik niet om gevraagd* k?

(hoezo lulverhaal om niks?!)

Nouja C ya
Oud 07-05-2002, 09:59
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Oke is goed we spreken wel een keer af. Ik ga zelf ook een gf 4 halen maar met mijn gf 256 heb ik nog alles goed kunnnen draaien. Alleen met die nieuwe generatie spellen kan het nie meer en das jammer.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:26
Orion84
Orion84 is offline
geforce 4 mx is een gebooste geforce 2, geforce 3 is sneller, als je een geforce 4 koopt koopt dan geen mx, maar zo'n titanium versie
Oud 07-05-2002, 18:31
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
geforce 4 mx is een gebooste geforce 2, geforce 3 is sneller, als je een geforce 4 koopt koopt dan geen mx, maar zo'n titanium versie
Oke bedankt. Maar welke kan ik dan het beste kopen de 4400 of de 4600 (wel duur)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:12
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Citaat:
QT schreef:

ik heb een *niet lachen!* Nvidea riva tnt 2
en xp pro
Waarom zouden we moeten lachen? Ik heb precies hetzelfde ding in mijn bakkie zitten en werkt nog steeds goed. Beter dan die Daimond Monster I 3D kaart die ik d'r in had zitten!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 23:59
QT
QT is offline
QUOTE]Tiger_Wolf schreef:

Waarom zouden we moeten lachen? Ik heb precies hetzelfde ding in mijn bakkie zitten en werkt nog steeds goed. Beter dan die Daimond Monster I 3D kaart die ik d'r in had zitten!
[/QUOTE]

Citaat:
QT schreef:
ohwja en van die TNT2

ik en een paar vrienden hadden t erover eentje beweerde dat de Gforce 4 (die zit er beneden in nieuwe comp zo kwam t ter sprake) slechter was dan de voorganger(s) en dat ze m die naam maar gegeven zouden hebben omdat t dan nieuw oogt en daardoor over komt als beter
nouja en toen zei ik dus dat ik een TNT2 had en toen kwam t er dus op neer dat die toch net weer een beetje harder zuigde

Vandaar. Ik heb er verder ook geen moeite mee maar ja op dit forum heb je van die lui en daarom schreef ik t erbij je kunt ook lezen *hou allemaal je kutopmerkingen maar voor je daar heb ik niet om gevraagd* k?

Vandaar dus
Oud 08-05-2002, 00:03
QT
QT is offline
T gaat echt goed ik zit gewoon echt iedere keer in de top 3

de eerste keer dat ik t deed he? toen zat ik eerst in een half potje maar de volgende hele ronde heb ik helemaal meegedaan half uur geloof ik en ik was 4de met 100 zoveel frags. netjes dacht ik toch wel

Leuk voor mij

uhm Hellracer ik heet daar Gully *niet lachen *
Tja ik zit vaak in TDM (maar die andere dingen doek ook wel) en uhm jah servers hmmmz kan ik niet veel zinnigs over zeggen

jolt.co.uk survurs die misschien t vaakste maar goed dies ook erg druk meestal vol dus das niet zo'n goede om op af te spreken
Oud 08-05-2002, 19:05
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Hellracer_NL schreef:

Oke bedankt. Maar welke kan ik dan het beste kopen de 4400 of de 4600 (wel duur)
de duurdere is beter, maar ik weet niks van de kwaliteit/prijs verhouding
Oud 08-05-2002, 19:10
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Citaat:
QT schreef:
T gaat echt goed ik zit gewoon echt iedere keer in de top 3

de eerste keer dat ik t deed he? toen zat ik eerst in een half potje maar de volgende hele ronde heb ik helemaal meegedaan half uur geloof ik en ik was 4de met 100 zoveel frags. netjes dacht ik toch wel

Leuk voor mij

uhm Hellracer ik heet daar Gully *niet lachen *
Tja ik zit vaak in TDM (maar die andere dingen doek ook wel) en uhm jah servers hmmmz kan ik niet veel zinnigs over zeggen

jolt.co.uk survurs die misschien t vaakste maar goed dies ook erg druk meestal vol dus das niet zo'n goede om op af te spreken
Heb je msn???? Kunnen we daar een keer afspreken. Ik speel zelf inf, tdm of el maar dm speel ik maar zelde. We moeten we beslist een keer doen via msn.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 00:33
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Orion84 schreef:

de duurdere is beter, maar ik weet niks van de kwaliteit/prijs verhouding
Ik weet niet wat je er mee van plant bent, en hoeveel geld je hebt, maar de
4600 is ongeveer 5 tot 10% sneller dan de 4400.

De 4400 is ongeveer 12% over te clocken, de 4600 is 10% over te clocken.

Als je wilt gaan overclocken is de 4400 goed, zeker als je niet zoveel geld beschikbaar hebt. Anders voor de 4600 gaan
Oud 09-05-2002, 10:54
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Citaat:
MadEgg schreef:

Ik weet niet wat je er mee van plant bent, en hoeveel geld je hebt, maar de
4600 is ongeveer 5 tot 10% sneller dan de 4400.

De 4400 is ongeveer 12% over te clocken, de 4600 is 10% over te clocken.

Als je wilt gaan overclocken is de 4400 goed, zeker als je niet zoveel geld beschikbaar hebt. Anders voor de 4600 gaan
Oke bedankt ik wist nie goed welke ik nou moest pakken. Een ding is wel zeker ga niks overclocken. (is zonde van het geld)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:05
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
--------------------------------------------------------------------------------
TREURIG NIEUWS VOOR DE SOF 2 FREAKS(INCLUDING ME ) SOF 2 IS UITGESTELD KIJK VOOR OP DEZE LINK http://games.telenet.be/index.php?newsid=1141

IK hoop dat het een grapje is

Laatst gewijzigd op 09-05-2002 om 12:18.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:02
Orion84
Orion84 is offline
volges mij is dat een typvout, het is toch van winter 2001 naar lente 2002??? volgens mijn bronnen was de release date gepland voor mei 2002. nadat ie was uitgesteld dus. oorspronkelijk zou die rond de jaarwisselling al uitkomen.

of die gast bedoelt winter 2002 lente 2002 (ofwel mei ipv feb of maart)
Oud 10-05-2002, 11:15
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Gelukkig Ik kreeg het al warm. Die belgen hebben wel lef in zijn flikker om zo'n grapje uit te halen
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 21:48
Verwijderd
Nvidia heeft momenteel de rechten van 3dfx
kijk op hun site voor drivers
en jah voor die tnt2 is de detonator geschikt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2002, 21:49
Verwijderd

jah klopt ook
je hebt van alle geforce series een mx variant
en een gti
de gti zijn de high end kaarten en de mx de budgetkaarten.
Een GF3 TI500 is sneller als een GF4MX
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 10:12
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Maar dan heb ik een vraagje welke kan ik dan het beste kopen?? De tdi 4400 of de 4600. Ik wil namelijk een nieuwe kopen en wil er een van een goed kwaliteit/prijverhouding. Ik hoop dat iemand mij kan helpen al vast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 15:45
QT
QT is offline
ja k heb msn

uhm ik heb nu een tijdje Crimson skies gespeeld maar dat heb ik nu uitgespeeld sof 2 is weer aan de beurt

ik zit meestal op de:
sof2.zone.ee server das voor INF

misschien ziek je nog weleens
Oud 20-05-2002, 16:21
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Hellracer_NL schreef:
Maar dan heb ik een vraagje welke kan ik dan het beste kopen?? De tdi 4400 of de 4600. Ik wil namelijk een nieuwe kopen en wil er een van een goed kwaliteit/prijverhouding. Ik hoop dat iemand mij kan helpen al vast bedankt.
turbodiesel?

ik zou de turbodiesel 4200 kopen.. die is paar dagen uit en heeft wel een mooi prijsje.. iets onder 200 euro dacht ik
Reageren

Regels voor berichten