Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 21:18
blankevla
blankevla is offline
Vorig jaar heb ik een aantal keren achter elkaar m'n pols gekneusd. Nu doet hij soms weer pijn, als ik hem veel gebruik. Vandaag heb ik bijvoorbeeld weer getennist. Als ik nu iets vastpak (til) dan lijkt het net of ik hem steeds verzwik. Doet best wel pijn... Is hier iets aan te doen en hoe komt het?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je een ledemaat kneust dan blijft dat heel lang (soms wel altijd) een zwakke plek die je dus makkelijk weer verzwikt of kneust. Zelf heb ik een aantal jaar geleden mijn duim zwaar gekneusd en ik heb daar nu nog last van, ik kan bijvoorbeeld niet iets ergens hard op duwen met mijn duim. Je moet er rekening mee houden dat het een zwakke plek is en nu voldoende rust geven en tijd om te herstellen.
Oud 23-04-2004, 21:29
pyres
pyres is offline
het kneuzen van bijvoorbeeld je enkel of je pols is erger dan men denkt. mijn broer is echt ontieglijk vaak door z'n enkel gegaan en zo'n soort kneuzing aan een gewricht is blijvende schade.
het was op een gegeven moment zover dat de dokter voorstelde om zn enkel "te breken" omdat het gewricht (en dus de kneuzing) echt rust kreeg en dus ook niet belast kon worden

geen goede oplossing in mijn ogen maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een gewricht zodanig beschadigd heb, dat dit dan een goede oplossing zou zijn.

ik ben er geen voorstander van. ik zie het niet zo zitten om iets voor de lol te breken
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 09:15
blankevla
blankevla is offline
Kan ik er iets tegen doen dan?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 09:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
blankevla schreef op 23-04-2004 @ 22:18 :
Vorig jaar heb ik een aantal keren achter elkaar m'n pols gekneusd. Nu doet hij soms weer pijn, als ik hem veel gebruik. Vandaag heb ik bijvoorbeeld weer getennist. Als ik nu iets vastpak (til) dan lijkt het net of ik hem steeds verzwik. Doet best wel pijn... Is hier iets aan te doen en hoe komt het?
Dat heb ik ook, exact hetzelfde! Mijn huisarts heeft toen een paar keer gezegd dat ik echt rust moest houden en mijn pols echt de kans moest geven om te genezen, maar ik heb dat niet lang volgehouden: het was mijn rechterpols en die hand heb ik ook nodig om te schrijven...
Ik heb nu bij het sporten een polsbandage om, dit scheelt al een beetje, zonder kan ik na een kwartier al weer afhaken als ik mijn pols veel moet gebruiken.
Verder heb ik er ook geen tips voor, ik zou er graag ook nog wat weten, dus ik ga dit topic maar goed in de gaten houden .
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 09:46
Verwijderd
Op de basisschool heb ik tijdens gym altijd problemen gehad met mijn enkel. Ik ging echt heel vaak door m'n enkel. Ik heb er, gelukkig, nu niet zo heel erg veel last meer van. Maar als ik bijvoorbeeld de 6-minutenloop of de shuttleruntest moet lopen, krijg ik wél een zere enkel. Alleen die ene. Dus ik denk wel dat het een zwak(kere) plek blijft.
Als je gaat tennissen, kun je misschien je pols in een zwachtel of rekverband doen. Dan heeft je pols in ieder geval een beetje steun en misschien heb je er dan minder last van na het tennissen.
Succes in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 11:48
blankevla
blankevla is offline
Het is al een jaar geleden dat ik hem gekneust had. En het rare is dat ik het normaal wel eerder voel, maar gister kon ik gewoon tennissen en 's avonds deed het pas zeer.

Is er niet een manier om m'n pols te trainen? Of kan er nog iets mis zijn m'n pols dat hij daarom nog zeer doet? Niet goed herstelt ofzoiets?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten