Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2004, 16:45
Verwijderd
Goed, ik heb een vraag over neusdruppels. Ik gebruik al zeker langer dan 2 maanden neusdruppels omdat ik ontzettend verkouden ben geweest en dus m'n neus moest inspuiten.
Nu ben ik eigenlijk helemaal niet verkouden meer, maar ik gebruik die neusdruppels nog steeds omdat mijn neus gewoon niet open blijft.
Als ik ook een tijdje niet die druppels gebruik, krijg ik gigantische hoofdpijn enzo. Dat is dus nogal kut, want ik lijk er wel aan verslaafd. Mijn vader is er ook een aantal jaar terug verslaafd aan geweest, en die moest antibiotica slikken om ervanaf te komen. Maar daar heb ik niet zoveel behoefte aan.
Iemand enig idee hoe ik er toch van af kom? En hoe ik dus volgend jaar niet weer hetzelfde probleem krijg?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 16:48
Balance
Balance is offline
Er staat altijd in de bijsluiter dat je het zolang niet mag gebruiken. Het kan idd zijn dat je neus eraan gewend is geraakt.
Ik zou naar de dokter gaan, want het kan best slecht voor je zijn, volgens mij.
Verder adviseer ik voortaan je onschuldigere middelen te gebruiken als je verstopte neus toch aanhoudt als de maximale gebruikstijd is verstreken.
Oud 01-05-2004, 20:25
Somebody Special
Somebody Special is offline
Gebruik neusspray/druppels nóóit langer dan 2 weken!

Haal maandag een fysiologische zoutoplossing of maak erg zelf een (beetje zout in water oplossen en opsnuiven).

Je slijmvliezen zijn nu zo geirriteerd dat je op deze manier nooit meer vrij zal kunnen ademen, ofwel, je bent inderdaad verslaafd!

Fysiologisch zout is lichaams eigen en kan je zovaak gebruiken als je wil.
Je zult merken dat de eerste dagen dat je het gebruikt met een verstopte neus loopt maar na een paar dagen is je neus weer open en kan je er mee stoppen.

De fysiologische zoutoplossing wordt eigenlijk voor baby's gebruikt, die mogen het niet te vaak gebruiken, jij hoeft je niet aan de dosering te houden en kan sprayen zo vaak je wil.

Echt, als je slijmvliezen je lief zijn stop je vandaag nog met de neusspray!
Oud 01-05-2004, 21:06
Coral
Coral is offline
In de bijsluiter (in de mijnes tenminste) staat dat je dat spul nooit langer dan een week mag gebruiken... Ben je dan nog verkouden, dan kun je beter met je hoofd boven een pan kamille of menthol thee hangen om je neus opener te maken.. Of zoals, Somebody Special zei: fysiologische zoutoplossing of water met wat zout snuiven..
Oud 01-05-2004, 22:14
luchtballon
luchtballon is offline
Oh nu weet ik pas waarom je het niet langer dan 1 of 2 weken mag gebruiken.

Maar idd, zoutoplossing. En als het niet werkt zou ik toch maar naar de dokter gaan en vragen of hij niet iets anders weet dan antibiotoca.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 13:22
ekki
ekki is offline
Een aangetrouwde nicht (ofzoiets, weet ik het hoe je dat noemt) heeft dat spul ook veel te lang gebruikt en kan nou niet meer ruiken. Is dus niet goed om te lang te gebruiken!
Oud 02-05-2004, 15:43
kimberley
kimberley is offline
Ik weet niet of het verstandig is om nu direct er mee te gaan stoppen. Ik zal gewoon even de dokter opbellen en het probleem voorleggen. Misschien adviseert hij inderdaad om zoutoplossing te snuiven, maar het kan ook zijn dat je geleidelijk aan het gebruik van neusdruppels moet afbouwen.
Gewoon even de dokter bellen!
Suc6
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 17:10
Caballero
Caballero is offline
Gewoon naar de dokter gaan, hier moet je vanaf komen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 18:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 01-05-2004 @ 21:25 :
Gebruik neusspray/druppels nóóit langer dan 2 weken!

Haal maandag een fysiologische zoutoplossing of maak erg zelf een (beetje zout in water oplossen en opsnuiven)
idd. zoutoplossing is echt veel en veel beter voor je en mag je zo veel gebruiken als je wil.
Oud 02-05-2004, 19:58
Pluche
Pluche is offline
Ik heb een aantal jaar lang een neusspray moeten gebruiken die je wel langer mocht gebruiken. Maar al dat spul is gewoon vergif. Ik ben er dan ook op een gegeven moment zelf mee gestopt, omdat je hele neus kapot gaat. Bloedneuzen, ontstekingen e.d
Dus stopt er direct mee, 1 of 2 dagen loop je nog een beetje verstopt rond, maar daarna heb je je eigen gezonde neusje weer terug.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 09:14
Sven
Sven is offline
Er zit maar 1 ding op, gewoon ermee stoppen... tis een paar dagen kut dan.. maar je geeft je neus/slijmvliezen nu gewoon geen kans zich te herstellen..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 09:28
JuLi
JuLi is offline
Ik had (heb) precies het zelfde, ik ben naar de dokter gegaan en die schreef een neusspray voor die ik kan gebruiken zolang ik wil (totdat t over is dus). Maar met dit spul is mn neus nog steeds niet vrij om te ademen, dus gebruik ik savonds nog gewone neusspray maar ik moet t nu gaan afbouwen want hiermee zit ik weer langer dan een week. Eerst 1 neusgat niet, daarna allebei niet.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 13:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Pluche schreef op 02-05-2004 @ 20:58 :
Ik heb een aantal jaar lang een neusspray moeten gebruiken die je wel langer mocht gebruiken. Maar al dat spul is gewoon vergif. Ik ben er dan ook op een gegeven moment zelf mee gestopt, omdat je hele neus kapot gaat. Bloedneuzen, ontstekingen e.d
Dus stopt er direct mee, 1 of 2 dagen loop je nog een beetje verstopt rond, maar daarna heb je je eigen gezonde neusje weer terug.
How strange, dat zijn exact de symptomen die ikzelf eveneens heb! (Bij mij wordt het echter veroorzaakt door het snuiven van speed, maar dit terzijde)
Oud 03-05-2004, 14:19
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-05-2004 @ 14:47 :
How strange, dat zijn exact de symptomen die ikzelf eveneens heb! (Bij mij wordt het echter veroorzaakt door het snuiven van speed, maar dit terzijde)
oh schat wat ben je stoer
ontopic:
Gewoon stoppen ik weet dat het niet zo makkelijk is, heb het zelf meegemaakt maar anders gaan je slijmvliezen er kapot aan. Een paar nachten door je mond ademen moet lukken.
Oud 03-05-2004, 20:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-05-2004 @ 14:47 :

Ontopic: fysiologisch zout is wel een goed idee, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:11
juno
juno is offline
Als alleen met zout afkicken te moeilijk is, kun je met jezelf afspreken dat je maar een neusgat mag druppelen. Dat gedeelte van het neusslijmvlies kan zich dan vast herstellen. Pas als dat neusgat open is, stop je helemaal met de druppels.
Of je verdunt het spul met zout water, en maakt de verdunning steeds groter. Natuurlijk mag je alleen s'nachts druppelen, overdag moet je maar gewoon even doorbijten. Een beetje Vicks Vaporub onder je neus smeren geeft ook lucht.

Met een week ben je er vanaf.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 14:32
Apomes
Apomes is offline
ik was er vroeger ook verslaafd aan . gewoon stoppen, het lukt je wel.
Sinds ik 'afgekickt' ben, ben ik altijd 3 dagen verkouden, als ik verkouden ben .
de eerste dag linker neusgat
de tweede dag beide neusgaten
de 3de dag rechter neusgat.
na die 3dagen is het weer normaal.

Gekke boel .

Gewoon stoppen, we geloven in je

Regels voor berichten