Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2004, 11:38
Verwijderd
Ongeveer anderhalve maand geleden ben ik gestopt met werken bij een callcenter, via dat bedrijg was ik gewoon ziekenfonds verzekerd. Ik had nog geen ander baantje dus ben een paar keer voor het uitzendbureau gaan werken, ik vroeg of ik dan nog verzekerd was, dat zou het geval zijn. Nu heb ik al 4 weken niet mee voor het uitzendbureau gewerkt omdat ik een nieuw baantje heb. Het is echter zo dat ik daar de eerste maand (proeftijd) zwart betaald krijg omdat het anders zo'n adminstratieve zooi is als ik toch zou willen stoppen of zij mij niet zouden willen.
Hoe zit het nu met mijn verzekering?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2004, 13:10
iamcj
iamcj is offline
Kzou het daar maar is gaan vragen, anders moet je straks boete betalen.
Oud 02-05-2004, 20:37
Fleur
Fleur is offline
Als je zwart werkt die periode lijkt het me dat je dan dus niet verzekerd bent.

Ik wist trouwens helemaal niet dat je via je werkt echt ziekenfonds verzekerd was..toch alleen voor op je werk zelf zegmaar? Dat geldt toch niet als normaal ziekenfonds iets waar je bijv. mee naar de huisarts kan enzo.

Daarvoor moet je toch echt maandelijks zelf geld betalen aan bijv. AGIS ofzo of zit ik er nou naast?
Oud 02-05-2004, 21:20
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Fleur, je zit verkeerd

Veel werkgevers "leveren" er als het ware gratis ziekenfonds bij en in het geval van een contract is dat geloof ik zelfs verplicht.
Oud 02-05-2004, 21:36
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-05-2004 @ 22:20 :
Fleur, je zit verkeerd

Veel werkgevers "leveren" er als het ware gratis ziekenfonds bij en in het geval van een contract is dat geloof ik zelfs verplicht.
Meuhhw, dus ik betaal voor niets elke maand meer dan 40 euro aan AGIS Zal het eens vragen bij TPG (ookal wil ik daar niet lang meer blijven).

Weet trouwens niet of je dan nog bij AGIS apart een aanvullend pakket kunt nemen, zonder het standaardbedrag ook te moeten betalen, want als dat niet kan, dan heeft het weinig zin. (ik wil wel een tandartsverzekering enzo)

Sorry krullevaar, ik wijk nogal af van je vraag.
Oud 03-05-2004, 09:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fleur schreef op 02-05-2004 @ 22:36 :
Meuhhw, dus ik betaal voor niets elke maand meer dan 40 euro aan AGIS Zal het eens vragen bij TPG (ookal wil ik daar niet lang meer blijven).

Weet trouwens niet of je dan nog bij AGIS apart een aanvullend pakket kunt nemen, zonder het standaardbedrag ook te moeten betalen, want als dat niet kan, dan heeft het weinig zin. (ik wil wel een tandartsverzekering enzo)

Sorry krullevaar, ik wijk nogal af van je vraag.
Indien je bij een ziekenfonds zit, is de mogelijkheid er misschien ook wel om een soort aanvullend pakket erbij te nemen... Of niet?
Oud 03-05-2004, 09:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je werkgever betaald een x-bedrag aan premie, je moet jezelf daarnaast nog inschrijven bij een ziekenfonds instancie en een nominale premie aan hun betalen

Groetjes
Ivo
Oud 03-05-2004, 11:14
Verwijderd
Ja via mijn nieuwe werk dus niet, ik vroeg me dus af hoe dat met het uitzendbureau zit...
Heb een half jaar geleden ook zoiets gehad, tussen 2 baantjes in had ik een maand niks. Toen was ik een particuliere verzekering aan het afsluiten maar dat schoot maar niet op. Na die maand was ik via mijn nieuwe werk weer in het ziekenfonds, toen heb ik Trias maar even gebeld om te vragen hoe dat zat maar ze zeiden dat dat niet uitmaakte. Nu gaat het dus ook over een periode van een maand, maar misschien ben ik via het uitzendbureau dus die maand wel verzekerd geweest.
Nou ja ik denk niet dat iemand hier wat mee kan, ik vraag het wel even na
iamcj: wat voor boete???
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:50
iamcj
iamcj is offline
CA. Honderd euro per niet verzekerde maand te voldoen bij het opnieuw aanmelden bij een ziekenfond.

Ik was destijds 700 euro lichter dus ik zou maar even gaan informeren als ik jou was .

Of je zit bij je ouders in de particuliere verzekering of je betaald zelf nominale premie aan een ziekendfonds.

Als je aan 1 van deze 2 voorwaarden niet voldoet loop je onverzekerd rond.

Heb je geen baan, verzekere je dan particulier. Studentenpolissen heb je vanaf een euro 40 per maand.

Heb je wel een baan, zorg dan dat je werkgever je aanmeldt bij een ziekenfonds.

Tip: ga niet werken bij uitzendbureaus die zwart uitbetalen.
Oud 04-05-2004, 09:54
Verwijderd
Nou op die boete zit ik ook niet te wachten...
Mijn werkgever betaalt normaliter een deel van de premie en ik een ander deel. Dat betaal ik nu nog steeds, is dat die nominale premie of is dat weer heel wat anders?
Studentenverzekering afsluiten heb ik dus een half jaar geleden geprobeerd maar toen was ik al zo snel weer in het ziekenfonds dat dat weer niet meer nodig was.
(het uitzendbureau betaalt trouwens niet zwart, het bedrijf waar ik nu werk, zonder uitzendbureau-hulp, wel)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:30
Blenderhead
Blenderhead is offline
Het maakt niet uit wat voor contract je hebt. Je moet aan kunnen tonen dat je minimaal 1 uur per week ergens werkt. Dan ben je automatisch meeverzekerd. Het gaat dan volgens mij wel om een vrije kale verzekering. Bijna iedereen heeft een aanvullende die wat extra geld kost.
Reageren

Regels voor berichten