Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2004, 21:39
B-BoB
B-BoB is offline
hoeveel jaar mag er tussen een verkering zitten? vinden jullie....
Oud 02-05-2004, 21:44
Verwijderd
Hmmm, ik zou niet willen zeggen dat er voor mij een bepaald leeftijdsverschil is. Wel kan ik zeggen dat ik een meisje van 14 met een jongen van 20 erg overdreven vindt. Dit is een NONO voor mij.

Ik vindt het onverantwoord, en in mijn ogen zal dat meisje zich makkelijker laten beinvloeden. Ook zal ze zich waarschijnlijk volwassener gaan gedragen dan dat ze zou moeten. Dit is een gat in de ontwikkeling, naar mijn mening.

Dus een meid van 16 met een vriend van 18 is prima, maar een meisje van 14 met een man van 20 is voor mij een te groot leeftijdsverschil.
Eigenlijk heel simpel....;
"hoe jonger 1 van het duo is, hoe minder leeftijdsverschil ertussen behoort te zitten"
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:48
B-BoB
B-BoB is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 02-05-2004 @ 22:44 :
Hmmm, ik zou niet willen zeggen dat er voor mij een bepaald leeftijdsverschil is. Wel kan ik zeggen dat ik een meisje van 14 met een jongen van 20 erg overdreven vindt. Dit is een NONO voor mij.

Ik vindt het onverantwoord, en in mijn ogen zal dat meisje zich makkelijker laten beinvloeden. Ook zal ze zich waarschijnlijk volwassener gaan gedragen dan dat ze zou moeten. Dit is een gat in de ontwikkeling, naar mijn mening.

Dus een meid van 16 met een vriend van 18 is prima, maar een meisje van 14 met een man van 20 is voor mij een te groot leeftijdsverschil.
Eigenlijk heel simpel....;
"hoe jonger 1 van het duo is, hoe minder leeftijdsverschil ertussen behoort te zitten"
En van 14 en 18....
Oud 02-05-2004, 21:49
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
16/17 is mijn ondergrens...Maar als ik ouder word, zal die grens ook wel verschuiven naar boven.

Als je met een 15-jarige iets gaat beginnen, gaat het naar mijn idee erg botsen op den duur. En dat gekloot doe je jezelf en haar niet aan.

Daarnaast vind ik ook dat je niet zomaar met een 15-jarige (of jonger) een relatie moet beginnen, uit bescherming voor haar. Natuurlijk is het lastig als je op een veel jonger iemand verliefd wordt. Dan gaat je gevoel en verstand erg botsen, maar weet waar je aan begint!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:53
Verwijderd
Hier komt mijn formule weer

Leeftijd : 2 + 6

voorbeeld
Ik ben 17 jaar

17:2=8.5 (toch?)
8.5+6 =14,5 jaar. dat klinkt redelijk

Dus iemand van 50 jaar mag met iemand van 31. Wat geniaal
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:54
Verwijderd
Hier zijn al meerdere keren topics over geweest.

Ik vind dat het wel erg afhankelijk is van iemand, hoe iemand is. Bv iemand van 14 die volwassen is tegen iemand van 18 die nog heel jong doet, dat scheelt natuurlijk wel weer dan. Het ligt dus aan de 2 personen waar het om gaat.

Een vriend van mijn zus (22) heeft nu iets met een meisje van 16, en ik weet niet maar op de een of andere manier krijg ik daar toch niet echt een goed gevoel bij.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:58
B-BoB
B-BoB is offline
het zit zo:

Ik heb met een meidje gekust van 14... maar ik had ze dat niet gegeven... ben zelf 18...
nu wil je wel iets meer dan 1 avond....

mijn verstand zegt: aah moeilijk...
maar het gevoel wil well...

ze gedraagt zich wel niet als iemand voor 14 jaar....
Oud 02-05-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
B-BoB schreef op 02-05-2004 @ 22:58 :
het zit zo:

Ik heb met een meidje gekust van 14... maar ik had ze dat niet gegeven... ben zelf 18...
nu wil je wel iets meer dan 1 avond....

Zie je haar nog wel eens dan??? Hebben jullie nr uitgewisseld?? En dan is het nog afwachten wat zij ervan verwacht he...

maar ja snap wel dat het lastig voor je is.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:03
vampire_esje
vampire_esje is offline
mijn vriend was 16 dat ik hem leerde kennen en ik was 19.. dat vond ik toen té groot (in mijn idee, kan andersom weer wel)

Nu (want ik heb hem eindelijk na 2 jaar verliefd zijn, maar niks doen) is hij 20 en ik nu 22 en dan maakt het opeens niet meer uit.
(ik moet dit jaar nog 23 worden, dus ja.. het klopt)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:06
B-BoB
B-BoB is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 02-05-2004 @ 23:03 :
Zie je haar nog wel eens dan??? Hebben jullie nr uitgewisseld?? En dan is het nog afwachten wat zij ervan verwacht he...

maar ja snap wel dat het lastig voor je is.
Ja ik zie haar nog.... heb nummer en zo... maar heb voor morgen afgesproken om het uit te praten zeg maar...
Oud 02-05-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
B-BoB schreef op 02-05-2004 @ 23:06 :
Ja ik zie haar nog.... heb nummer en zo... maar heb voor morgen afgesproken om het uit te praten zeg maar...
Spannend... Nou ja uh ik kan je eigenlijk weinig tips meegeven, sorry. Sterkte (of suc6!)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 02-05-2004 @ 22:54 :
Hier zijn al meerdere keren topics over geweest.

Ik vind dat het wel erg afhankelijk is van iemand, hoe iemand is. Bv iemand van 14 die volwassen is tegen iemand van 18 die nog heel jong doet, dat scheelt natuurlijk wel weer dan. Het ligt dus aan de 2 personen waar het om gaat.

Een vriend van mijn zus (22) heeft nu iets met een meisje van 16, en ik weet niet maar op de een of andere manier krijg ik daar toch niet echt een goed gevoel bij.

Maar B-Bob.... Als jij (of die jongen, maar neem aan jij) 18 is en zij 14, zou het net kunnen, op voorwaarde dat er niet gepushed wordt (zoiezo niet) en als je als jongen van 18 nog best wel "jong" bent, is het te doen.

[edit] Alleen is 14 net aan het puberen, net aan het ontwikkellen dus. Als dit haar belemmerd... GOH ik twijfel echt. Sex is sowieso geen optie, wacht aub daarmee tot ze minstens laat 15 is.

Laatst gewijzigd op 02-05-2004 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:12
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
14 en 18 vind ik een te groot verschil
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:20
Susu
Susu is offline
hmm.. ik had vorig jaar een vriendje, hij was 14.. ik 17.. we vonden dat het wel kon, hij kwam niet als 14 over en als je hem zag zou je hem zo 18 schatten..
alleen de ervaring leert dat je je daar niet door moet misleiden, want het werkte eigenlijk gewoon niet
maarja, weer wat van geleerd
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:31
Verwijderd
Persoonlijk vind ik ook wel dat leeftijdsverschil ook een gevoelskwestie is...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:34
Susu
Susu is offline
daar ben ik het ook wel mee eens
heb het heel leuk gehad met die jongen, en heb er absoluut geen spijt van, was ook niet alleen leeftijd dat het stuk liep, maar had er wel mee te maken,

denk wel dat het gewoon aan de personen ligt zegmaar... leeftijd zegt niet alles
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 23:15
Balance
Balance is offline
Hoe jonger, hoe minder leeftijdsverschil er tussen zou moeten zitten, naar mijn mening.

14 en 18 vind ik op zich niet erg, ik denk alleen dat het niet werkt.
Iemand van 14 is namelijk echt met heeeel andere dingen bezig als iemand van 18. Ook vriendschappen ed zijn heel anders, dus je kan je gespreksonderwerpen en je vrienden al niet echt delen met elkaar. Daarnaast is ook sex een moeilijk punt bij een 14-jarige, dus als je al weinig gespreksonderwerpen, gezamelijke vrienden en sex hebt, moet je wel een geweldige band met elkaar hebben wil het slagen. Althans, zo schat ik het in, want ik spreek niet uit ervaring (moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik iets met een 14 jarige zou beginnen )
Oud 02-05-2004, 23:22
Verwijderd
Boeiend. Dat verschilt van geval tot geval, er is geen algemene regel voor te geven. Ik kan alleen voor mezelf spreken en dan geldt dat ze wel moet studeren, dus in de regel zullen dat alleen meisjes van 18 jaar of ouder zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 23:26
B-BoB
B-BoB is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2004 @ 00:22 :
Boeiend. Dat verschilt van geval tot geval, er is geen algemene regel voor te geven. Ik kan alleen voor mezelf spreken en dan geldt dat ze wel moet studeren, dus in de regel zullen dat alleen meisjes van 18 jaar of ouder zijn.
Dus terug gerekend is dat ook 4 jaar verschil...

Ik weet dat het anders is.... 14 - 18 of 18 - 22...
Oud 02-05-2004, 23:33
Verwijderd
Citaat:
B-BoB schreef op 03-05-2004 @ 00:26 :
Dus terug gerekend is dat ook 4 jaar verschil...

Ik weet dat het anders is.... 14 - 18 of 18 - 22...
Veertien vind ik persoonlijk te jong, tenzij het vriendje ook maar een snotaap van zestien is. Dan is het weer een ander verhaal. Zoals ik al zei, het is volkomen afhankelijk van de omstandigheden van het geval.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:02
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
volgens mijn ex ben ik geestelijk haar evenbeeld van toen ze 11 was... 16-11 = 5

ik had dus 5 jaar verschil in leeftijd met mijn ex... en ik merkte daar helemaal nix van...

dus ik denk dat 10 a 15 jaar verschil wel moet kunnen.

Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:15
Stormkraai
Stormkraai is offline
mijn partner en ik schelen tien jaar. dan hebben we het wel over leeftijd die boven de 18 liggen, waarbij dit dus stukken minder, ach, gewoon helemaal niet, erg is in mijn optiek.
Oud 03-05-2004, 08:06
G.T.C.
G.T.C. is offline
Mijn vriendin is 3 jaar ouder. Ik ben 18 en zij is 21. Maar ik denk dat als je allebei ouder bent zoals in mijn geval dat het niet zo veel uitmaakt. Er zijn bij ons ook wel opmerkingen gemaakt over het leeftijds verschil maar niet echt in een negatieve zin. Gewoon een beetje verbaasd.

een meisje van 14 met een jongen van 18 vind ik anders. Ze kan op dit moment nog zo volwassen lijken maar als je haar vaker gaat zien merk je echt wel dat ze dat niet is. Zelfs meisjes van 16 zullen veel kinderachtiger zijn dan jou.
Je kan het natuurlijk best proberen maar ik geef je weinig kans van slagen.
Oud 03-05-2004, 09:44
In_stilte
In_stilte is offline
Ik heb ooit een relatie gehad met iemand van 19 toen ik 15 was, dat is gewoon een te groot verschil, het werkt niet. Sindsdien nooit meer een groot verschil geweest.

Ik persoonlijk heb nu altijd in mijn hoofd 2 jaar verschil max, daarbij voel ik me prettig en dat is ook de groep mensen met wie ik omga.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 10:00
leucomelas
leucomelas is offline
tja, heb leeftijdverschil gehad van een jaar of 15... nu 2 jaar...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2004, 10:14
raarheid
raarheid is offline
Toen ik en mijn vriend wat kregen was hij 18, ik 14... nu is hij inmiddels 19 ik 15, en hebben nu precies 4maanden, nog nooit een 'botsing' gehad zowel sexueel,emotioneel etc. Hem zou je eerder ouder schatten dan jonger, en ook kwa doen en laten kan je hem ook echt de 19jaar geven. Ik ben op elk gebied 'ouder' voor m'n leeftijd, en vooral emotioneel schijn ik zéér ver ontwikkeld te zijn. m'n uiterlijk staat gelijk aan ongeveer een 16/17 jarige en volgens m'n beste vrienden (19-20 en 22 jaar) staat mijn denkwerk en doen en laten gelijk aan een +- 18jarige...

ik ben dus van mening dat je niet op leeftijd kan oordelen, het ligt aan de personen zelf, ik ben alleen op sexueel gebied niet zo ondernemend (ben vorig jaar aangerand, en verkeerde vriendjes gehad waardoor ik vrij onzeker ben, mijn vriend accepteerd dit en heeft er alle geduld mee), ook met zeggen van wat 'ik wil' heb ik nog wel eens moeite, maar ook dit staat los van 'ach ze is nog maar 15', komt door m'n zware vorm van faalangst.

ik blijf erbij dat het van persoon tot persoon verschillend is:
age in nothing more then just a number
Oud 03-05-2004, 10:16
raarheid
raarheid is offline
mijn 'normale' vrienden vallen vrijwel allemaal in de leeftijdsgroep 15-22, en ook daar nooit problemen mee, behalve met de jaja 15-16 jarige lig ik nog weleens dwars haha
Oud 03-05-2004, 12:18
Verwijderd
Zo veel dat de mensen in de relatie er niet meer last van hebben dan ze willen en kunnen dragen. Maar ik mag natuurlijk wel graag voor anderen bepalen hoeveel last zij van hun leeftijdsverschil gaan krijgen .

Over het algemeen zitten mensen dan in groepjes:
14/15 jaar
16/17 jaar
18-20 jaar
21-25 jaar
26-35 jaar
36-45 jaar
46-55 jaar
etc.

In hetzelfde 'groepje' zitten is nooit een probleem, in aangrenzende groepjes zitten is meestal geen probleem, in groepjes zitten waar nog een groepje tussen zit kan op zich wel probleem opleveren maar als beiden verstandig zijn moet het kunnen, als er 2 groepjes tussen zitten dan lijkt het mij vaak erg moeilijk maar als beiden die moeite er echt voor over hebben dan kan het wel, als er 3 of meer groepjes tussen zitten vind ik 't niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 03-05-2004 @ 13:18 :
Zo veel dat de mensen in de relatie er niet meer last van hebben dan ze willen en kunnen dragen. Maar ik mag natuurlijk wel graag voor anderen bepalen hoeveel last zij van hun leeftijdsverschil gaan krijgen .

Over het algemeen zitten mensen dan in groepjes:
14/15 jaar
16/17 jaar
18-20 jaar
21-25 jaar
26-35 jaar
36-45 jaar
46-55 jaar
etc.

In hetzelfde 'groepje' zitten is nooit een probleem, in aangrenzende groepjes zitten is meestal geen probleem, in groepjes zitten waar nog een groepje tussen zit kan op zich wel probleem opleveren maar als beiden verstandig zijn moet het kunnen, als er 2 groepjes tussen zitten dan lijkt het mij vaak erg moeilijk maar als beiden die moeite er echt voor over hebben dan kan het wel, als er 3 of meer groepjes tussen zitten vind ik 't niet kunnen.

oeoe, dit is wel de mooiste methode van dit topic Ben het helemaal met jou eens
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:34
Poesket
Poesket is offline
Ik vind: Leeftijd jongen delen door 2 en er zeven bij optellen
Oud 03-05-2004, 12:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2004 @ 00:22 :
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
B-BoB schreef op 02-05-2004 @ 22:48 :
En van 14 en 18....
Ik heb dat gehad. Ging goed. Zegt niets. (behalve dat het bij mij dan goed ging...)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:42
juno
juno is offline
Wat een verstandige en afgewogen methode, met die groepjes. Een groepje ertussen mag he?

YES!

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten