Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 11:44
Koning
Koning is offline
Hallo,

Ik vroeg me af wat een goede firewall is.. nu zijn er al topics over maar waarchijnlijk niet zo recent meer.. Nu zit ik tegenwoordig achter een router dus weet ik niet of het nodig is (een SMC barricade)..

Ook had ik nog 2 vraagjes.. vroeger had ik wel eens het idee dat mijn vader (die als enige een firewall had) veel internet verkeer blokkeert.. kan dit?

En als ik nou ivm met virussen een poort sluit, heeft dat dan gevolg op andere programma's?

Groet Frans,

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 13:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2004, 12:01
dafelix
dafelix is offline
*enige

Wat voor firewall zoek je? Ik neem aan een softwarematige (aangezien je deze op S&M plaatst)

Ikzelf vindt Kerio (30-day free trial) wel makkelijk werken, kan ook nog goed met P2P programma's (zoals eMule,Bittorrent e.d.) overweg. Lekker veel in te stellen
mijn favo

ZoneLab is ook een goede, alleen kan die niet goed overweg met P2P prog's

Verder kan ik je NAV-firewall AFraden, die werkt bij mij iig voor geen meter

En de bedoeling van een firewall is toch het blokkeren van dingen? Of snap ik je vraag nu verkeerd?

Sommige poorten geven problemen als je die sluit, zoals als je 25 gaat sluiten kun je nietmeer meelen, of als je 80 dichtgooid kun je nietmeer internetten ^_^
Oud 03-05-2004, 13:30
Koning
Koning is offline
nah ik hoor wel eens dat je bij sommige virussen beter een paar poorten kan sluiten.. ik heb dus liever een simpele firewall maar ik ben alleen bang dat netwerkgenoten er last van hebben.

of kan ik de poorten dan beter sluiten op de router?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 13:38
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Koning schreef op 03-05-2004 @ 14:30 :
nah ik hoor wel eens dat je bij sommige virussen beter een paar poorten kan sluiten.. ik heb dus liever een simpele firewall maar ik ben alleen bang dat netwerkgenoten er last van hebben.

of kan ik de poorten dan beter sluiten op de router?
je kunt bijv met Kerio alles laten sluiten, en vervolgens zeggen welke progjes welke poorten (of alle poorten) mogen openen
ook kun je hetnetwerk door laten stromen op bepaalde eisen (als je PC host is, maar aangezien je van een router gebruik maakt, maakt dit niks uit)
Oud 03-05-2004, 13:44
freyk
freyk is offline
Citaat:
dafelix schreef op 03-05-2004 @ 13:01 :

ZoneLab is ook een goede, alleen kan die niet goed overweg met P2P prog's

Ik gebruik ZoneLab al jaren, en bij mij werkt hij juist wél goed met p2p programma's.

Bij de meeste p2p programma's moet je gewoon ff een paar poorten openzetten, en dan is bij ZoneLab binnen een paar seconden gedaan.
Ik heb al vele firewall uitgeprobeert, maar altijd schoot ZoneLabs er steeds bovenuit!
Oud 03-05-2004, 14:28
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
freyk schreef op 03-05-2004 @ 14:44 :

Ik gebruik ZoneLab al jaren, en bij mij werkt hij juist wél goed met p2p programma's.

Bij de meeste p2p programma's moet je gewoon ff een paar poorten openzetten, en dan is bij ZoneLab binnen een paar seconden gedaan.
Ik heb al vele firewall uitgeprobeert, maar altijd schoot ZoneLabs er steeds bovenuit!
ohw, excuses

maar toen ik ZoneLab heb gebruikt, viel mijn eMule steeds uit (hij kon prima verbinden, maar na een half uur verbonden te zijn vloog hij er ineens uit... hier heb ik met Kerio bijvoorbeeld geen last van)
Oud 03-05-2004, 14:29
Agamemnon
Agamemnon is offline
Ik vind de Norton Firewall nog steeds erg goed, bij mij geeft ie geen problemen en is makkelijk te configureren (is wel versie 2004...)
Oud 03-05-2004, 16:35
Verwijderd
Sygate personal Firewall, simpel, goedkoop (gratis! ) en doeltreffend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten