Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 11:52
siegjeuh
siegjeuh is offline
ik heb het schilderij weer veranderd.. de foto is niet goed gelukt, het schilderij ligt een beetje schuin.

originele foto:

vind hem beter dan eerst
reacties bitte

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 11:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2004, 12:01
never mind
never mind is offline
eehm ik vind em wel mooi maar beetje eng, neus/mond/hoofd zijn een beetje te smal eigenlijk

daarnaast zitten er allemaal gekke plooien in het shirtje (wat overigens wel mooik staat bij de achtergrond. Maar niet helemaal natuurlijk..
Oud 03-05-2004, 12:30
_Moby_
_Moby_ is offline
de schaduwen en plooien zijn geweldig gedaan, echt top .

Maar als ik eerlijk ben vind ik het gezichtje niet lijken. Helemaal misvormd en ziet er idd 'eng' uit. Het gezichtje is te smal, oren te klein en de haren zijn te strak.
Oud 03-05-2004, 12:35
Ndimension
Ndimension is offline
Euh...de verhoudingen in het gezicht kloppen niet helemaal...
Oud 03-05-2004, 15:41
Drez
Drez is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 03-05-2004 @ 13:30 :
de schaduwen en plooien zijn geweldig gedaan, echt top .

Maar als ik eerlijk ben vind ik het gezichtje niet lijken. Helemaal misvormd en ziet er idd 'eng' uit. Het gezichtje is te smal, oren te klein en de haren zijn te strak.
idd
Oud 03-05-2004, 16:14
Sawna
Sawna is offline
ik vind hem al een stuk beter dan eerst!
Oud 03-05-2004, 16:26
Verwijderd
adolfkapsel <3
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:40
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Knap gedaan, dat wel, maar ik vind 'm niet mooi. De verhoudingen kloppen niet (iets te langwerpig), maar ik denk dat als je de originele foto er niet bij had geplaatst, dat niet heel erg was opgevallen. Hoewel.. het voorhoofd is wel erg groot & lang. En z'n neusje is te plat/smal/langwerpig.

De huidtinten zijn wel erg verschillend, komt een beetje 'plastic' over. Dat heeft iets engs. Z'n haar is ook iets te strak.

De achtergrond is wel mooi. Plooien enzo goed gedaan, hoewel het shirtje een beetje op een zee lijkt. Maar dat is niet storend.

En het was leuk geweest als je dat schattige ondertandje ook had geschilderd...
Oud 06-05-2004, 14:37
brinta
brinta is offline
Ik zou het geheel iets lichter houden. Er is een techniek met acrylverf waarbij je een heel verdunde laag verf (in dit geval wit of andere lichte kleur) over je hele schilderij smeert om er meer eenheid van te maken. Jouw kleurkeuze past meer bij een portret van een volwassene dan bij zo'n schattig baby'tje. Het hoeft niet allemaal in pastel, maar nu zijn de kleurcontrasten wel heel hard.

Af en toe afstand nemen terwijl je schildert kan ook weleens helpen 9is nu een beetje te laat), of door je wimpers kijken om donkere gedeelten duidelijk te zien en in de juiste grootte (bv afstand tussen tong en lippen).

Heb je eerst schetsen gemaakt voordat je begon? Dit lijkt tijdrovend, maar je eindresultaat gaat dan met sprongen vooruit. Als je je schilderij begint met verkeerde verhoudingen (zoals ogen/neus.mond), valt er weinig meer aan te redden.

Dit klinkt vrij negatief allemaal (opbouwende kritiek ), maar ik vind het best leuk wat je maakt!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 00:43
Verwijderd
Pha, ik zou zo'n kind niet in een donker steegje willen tegenkomen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 09:15
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Het hoofd is te smal van die baby die jij geverfd ghebt. Hij ziet er niet 'lief' uit, maar dat is natuurlijk heel moeilijk te doen.Ik vind dat jou baby een engerd is.
Meer zo'n kind dat er wel lief uitziet, maar die eigenlijk heel gemeen is
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 09:38
Wenomic
Wenomic is offline
Het is wel mooi, maar omdat je een foto hebt geplaats zie ik aantal fouten. Je hebt idd eigenlijk alles te smal. De baby op de foto is een stuk vrolijker en heeft niet zo'n 'Alexander-kapsel'
Het voorhoofd is ook te hoog en ik zou ietsje losser te werk gaan met schilderen. Het lijkt alsof je alles mooi strak wilt hebben terwijl je eigenlijk wat meerdere technieken erop zou moeten laten en niet alleen met vegen werken. Het lijkt ook of je bij het truitje extra te veel plooien hebt gemaakt. Het lijkt niet meer op een fluffy-schattig-babystofje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten