Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 11:13
Verwijderd
Ik wil een directe kabelverbinding opzetten tussen een XP-computer en een ME-computer. Echter wat ik ook probeer (netwerk, alle mogelijke programma's), de PC's zien elkaar simpelweg niet.

Het ligt dan óf aan de netwerkkaart die erin zit (bij de XP een Realtek en de andere heb ik geen flauw idee van, een HP Netwerkkaart volgens apparaatbeheer) of het ligt aan de kabel, of aan iets anders.
De kabel heb ik echter al gebruikt bij een lanparty, dus die zou het moeten doen.

De pc's wilde ik direct linken door een utp kabel in beide netwerkkaart te doen.

Iemand een idee?
Ik wil het netwerkje vooral gebruiken om wat data over te zetten, aangezien de brander van de XP-pc nogal het niet doet en met memorysticks ben ik te lang bezig.

er zijn toch geen centrale netwerktopics? en een vraag over directe kabelverbinding dateert uit september 2003 - ik vond het wel tijd voor een nieuw topic eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 11:14
M@rco
M@rco is offline
Je moet ze beide in dezelfde werkgroep zetten.
Oud 04-05-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 04-05-2004 @ 12:14 :
Je moet ze beide in dezelfde werkgroep zetten.
Ja, en dat helpt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:18
Verwijderd
domme vraag alert:

is het wel een crosscable?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2004 @ 12:18 :
domme vraag alert:

is het wel een crosscable?
dat vroeg ik mij inderdaad af... maar ik weet niet hoe ik dat kan zien... vandaar dat ik erbij gezet heb dat ik het ding (utp kabel) op een lan ook al es gebruikt heb, kun je het daaruit afleiden?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-05-2004 @ 12:20 :
dat vroeg ik mij inderdaad af... maar ik weet niet hoe ik dat kan zien... vandaar dat ik erbij gezet heb dat ik het ding (utp kabel) op een lan ook al es gebruikt heb, kun je het daaruit afleiden?
Ga er dan maar vanuit dat het een straight UTP is.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 04-05-2004 @ 12:23 :
Ga er dan maar vanuit dat het een straight UTP is.
mooi, dan ga ik een nieuwe kabel kopen.

Kan iemand me het verschil nog even goed uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:31
Verwijderd
Haha
Ja inderdaad. Als ie in een LAN werkt is het geen cross . FF crosscabletje halen dus. Of een hub, die zijn ook niet zo duur denk ik?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:32
Verwijderd
Cross gebruik je in een directe verbinding dus van pc naar pc. Straight heb je nodig als er een hub of switch tussen moet. De technische verklaring kan ik je niet geven, neem het maar van me aan.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2004 @ 12:31 :
Haha
Ja inderdaad. Als ie in een LAN werkt is het geen cross . FF crosscabletje halen dus. Of een hub, die zijn ook niet zo duur denk ik?
wat moet ik met een hub, als ik vragen mag?

en wat is het precies?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:34
Verwijderd
Een hub is een verdeelstationnetje, ik weet niet of ze nog veel gebruikt worden. Maar op een hub kun je meerdere pcs verbinden via straight utp cables, ze zijn goedkoper dan switches maar ook minder snel geloof ik. Maar ik heb wel 'ns gehoord dat ze niet zoveel meer verkocht worden omdat switches steeds goedkoper worden .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:35
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:43
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik ga ook altijd weer de mist in met crossed en straight.
Reageren

Regels voor berichten