Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 12:59
BrightEyes
BrightEyes is offline
Ik weet niet zeker of dit hier wel hoort.. als t ergens anders beter past verplaats t dan maar

Ik moet een puzzeltocht organiseren voor kinderen van ongeveer 10 - 14 jaar. Helaas ben ik niet zo creatief, en het bedenken van opdrachten (waarmee letters verdiend kunnen worden, die later samen een woord vormen) is dan nogal lastig.. Heeft iemand misschien nog goede ideeen? Die zijn zeer welkom!

[Edit]Het gaat om 4 posten waarbij een opdracht moet worden gedaan, je kunt ook meerdere letters per post krijgen, naarmate je een opdracht beter hebt uitgevoerd.[/Edit]
Advertentie
Oud 04-05-2004, 13:07
rare kwast
rare kwast is offline
oud hollandse spelletjes op de posten?!
(spijkerpoepen, koekhappen)

de letters in een korte tijd uit een bak water vissen

twee teams tegen elkaar laten spelen (diegene die wint krijgt een letter meer)

de kaarten als waaier vast houden en de kaarten laten trekken, je moet dus geluk hebben om niet de joker te trekken o.i.d

nou succes dr mee
Oud 04-05-2004, 19:54
Verwijderd
Als de ideeën van rare kwast nog niet genoeg zijn: ga eens langs de bieb en leen een boek met spelletjes of zoek op inet op spelletjes, dan vind je genoeg.
Oud 05-05-2004, 09:58
Verwijderd
Vanuit het jeugdwerk organiseren we altijd een heleboel van die dingen.
Gaan de kinderen individueel tegen elkaar strijden of in groep? Want daar moet je in de spellen natuurlijk rekening mee houden.

Spijkerpoepen, aardappelrace (aardappel tussen je benen klemmen en daarmee naar een ander punt lopen zonder dat de aardappel valt), frisbeegooien op een veld met punten, om te snelst hinkelen, zaklopen, touwtjespringen, op de fiets zo langzaam mogelijk naar voren rijden op een vak met punten,...

Maar zeg maar wat het moet zijn (individueel of groep), en of ik meer uitleg moet geven.
Oud 05-05-2004, 13:10
Watisdit
Watisdit is offline
verdeel iedereen in groepjes ven 3 of 4
vraag bij een post de kinderen om bv.een lied te maken, een gedicht, verhaal (1 kind zegt een woord, en de volgende een en zo moeten ze een verhaal maken),je kunt ook nog dingen doen over sport bv met 2 keer achter elkaar scoren met een basketbal verdienen ze 1 letter 3 keer 2 letters,...

voor welke jeugdbeweging is het eigenlijk?
Oud 05-05-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Watisdit schreef op 05-05-2004 @ 14:10 :
(1 kind zegt een woord, en de volgende een en zo moeten ze een verhaal maken)
Dan ben je wel flink lang bezig...kun je het denk ik beter zin voor zin doen.
Oud 05-05-2004, 13:27
Watisdit
Watisdit is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-05-2004 @ 14:17 :
Dan ben je wel flink lang bezig...kun je het denk ik beter zin voor zin doen.
ik bedoel een klein verhaal degene die begint heeft dan een verhaal in z'n hoofd, maar mag maar 1 woord zeggen dan heeft die volgende ook een verhaal in z,n hoofd, maar een heel andere.
en zo komen er de gekste verhalen tevoorschijn
Oud 05-05-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Watisdit schreef op 05-05-2004 @ 14:27 :
ik bedoel een klein verhaal
Wel een heel kleintje dan.
Oud 05-05-2004, 21:37
BrightEyes
BrightEyes is offline
Bedankt voor de tips

Het is in groepjes, rond de 5 personen.. ik zal eens kijken wat ik met de ideeen kan doen. Bedankt iig!
Oud 05-05-2004, 23:55
Balance
Balance is offline
Een quiz en bij een bepaald aantal goede antwoorden krijgen ze een letter.
Of (als er niemand bij staat om de antwoorden te controleren), ze kunnen kiezen uit 4 antwoorden en bij elk antwoord hoort een letter. Bijvoorbeeld:

Wie speelt er NIET in Ocean's Twelve:

K: George Clooney
B: Daan Schuurmans
L: Matt Damon
P: Brat Pitt

(als ze dan dus het antwoord niet weten gaan ze er vandoor met de verkeerde letter. Weten ze het antwoord wel, dan gaan ze er vandoor met de goede letter en zijn ze een stapje dichterbij het woord)
Oud 10-05-2004, 16:29
Verwijderd
-woord doorfluisteren
-zeephelling maken dmv van een zeil en zeep erop. Zo vaak mogelijk naar boven of naar beneden.
-een dienblad met bekertjes water, 2 mensen gaan lopen door een muur van kinderen die dmv van natte sponsen de bekertjes eraf proberen te gooien.
-een hindernis baan maken
Oud 10-05-2004, 23:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 10-05-2004 @ 17:29 :
-woord doorfluisteren
Ik zou dan een zin door laten fluisteren. Een woord is namelijk wel te doen, maar een zin verandert tijdens het fluisteren meestal. En dan op het eind een briefje met 'het zevende woord van de zin en daar de laatste letter van' oid.
Als ze het perfect hebben gedaan kunnen ze zo een letter verdienen. Is de zin echter veranderd, dan gaan ze er met de verkeerde letter van door.
Oud 11-05-2004, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-05-2004 @ 00:31 :
Ik zou dan een zin door laten fluisteren. Een woord is namelijk wel te doen, maar een zin verandert tijdens het fluisteren meestal. En dan op het eind een briefje met 'het zevende woord van de zin en daar de laatste letter van' oid.
Als ze het perfect hebben gedaan kunnen ze zo een letter verdienen. Is de zin echter veranderd, dan gaan ze er met de verkeerde letter van door.
ja das leuk
Advertentie

Regels voor berichten