Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 23:55
Gossip Girl
Gossip Girl is offline
Heey mensjuhs ,
Dit is het begin van mijn eerste verhaal en ik zou graag feedback van jullie willen.
Groetjes,
Gossip Girl

Met een lege blik in mijn ogen staar ik voor me uit.
Een buitenstaander zal denken dat ik het stille water bekijk dat zo kalm en rustig
stroomt.Dat ik naar de mooie vogels kijk die heen en weer naar hun nest vliegen om voor hun pasgeboren kindjes te zorgen.Dat ik aan het genieten ben van de blauwe lucht en de zon die zo mooi straalt.Maar niets is wat het lijkt.
In werkelijkheid ben ik ver weg met mijn gedachten ,Ik ben in een andere wereld dan deze.De wereld waar alles slecht is,Waar ik nix goed kan doen
Verschillende gedachten,woorden en beelden vliegen door mijn hoofd.Het is een rommeltje die ik op orde moet zien te brengen.Ik schud mijn hoofd hopend dat de beelden vervagen,oplossen in het niets.De beelden die zo scherp om mijn netvlies geschreven staan..
Ik krijg ze er niet uit.Voor de zoveelste keer schud ik mijn hoofd,Dit keer harder.Ze lijken te vervagen,maar komen even later scherper en duidelijker terug dan ooit.
Ik kan het niet aan.Machteloos grijp ik naar mijn hoofd,haren alles wat ik te pakken kan krijgen
De gevoelens die verborgen heb weten te houden,de gevoelens die ik heb weten te vermijden,heb weten weg te stoppen in het donkerste plekje van mijn lichaam, Komen nu omhoog als een actieve vulkaan dat honderde jaren heeft liggen borrelen in het diepst van de aarde.
"Waaarooom"schreeuw ik hysterisch 'Waarooom Ik?!"
De tranen die ik zolang heb weten in te houden,Stromen nu als een openstaande kraan over mijn wangen heen.Grote hete druppels,Druppels van verdriet.
"Waarom"Gil ik nog een keer.
Ik stop,hoop dat de blauwe lucht mij het antwoord kan geven op mijn vragen..Vragen waar ik het antwoord van moet weten om door te gaan met mijn ellendige leven.
Ik schreeuw schreeuw het uit van de pijn,Niemand hoort me.
Teneergeslagen en uitgeput laat ik me op het droge gras vallen.
Als een klein kind krimp ik in elkaar,en huil al mijn pijn,woede en frustratie uit.Het komt uit het diepst van mijn ziel.
Mijn hartslag gaat tekeer.Ik heb het niet meer onder controle.Ik hap naar lucht.Maar het lijkt alsof een grote sterke hand zich aan mijn keel vergrijpt,ik stik,ga dood van verdriet.Even wil ik vechten vechten voor mijn leven,maar dan besef ik dat het het niet waard is,Het is genoeg geweest.Ik heb genoeg geleden..Mijn hartslag klopt zachter en zachter.Het word zwart voor mijn ogen,Ik kom in een verlichte tunnel terecht.Een onbekend gevoel bekruipt me.Het is niet eng het voelt vetrouwd..Aan het eind van die tunnel staat de man waar ik mijn leven voor heb gegeven...Hij is mijn ziel... mijn leven, hij heeft mijn hart,hij staat daar gehuld in een wit pak.Gekleed als hoe hij was vlak voor hij stierf.Zijn armen heeft hij wijdopen.Ik ren naar hem toe.De tunnel lijkt eindeloos,Dan staat hij voor me.Voor het eerst sta ik weer tegenover hem Ik kijk hem aan,hij straalt warmte en liefde uit die ik heb gemist.De tranen glinsteren in mijn ogen.Zijn prachtige bruine ogen kijken me gelukkig aan
"Ik heb op je gewacht"zegt hij zacht.
Mijn harstlag stopt met kloppen en ik blaas mijn laatste adem uit..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2004, 07:29
EggeD
EggeD is offline
Ik vind het verhaal leuk beginnen, er zitten wat leuke beelden in zodat het wel lekker leest. Het schudden van het hoofd om beelden te vervagen is bijvoorbeeld leuk, had je misschien zelfs wat meer mee kunnen doen. Raar dat je "nix" gebruikt echter, je schrijft wel een verhaal, het is geen MSN oid. Ik vind het slot verder niet mooi, zelfs cliche, maar misschien vind ik iets al gauw cliche, dat moet je me niet verwijten, toch zal ik het even toespitsen: zonder andere duidelijke reden dan het meisjes-zelfmoordsyndroom komt ze terecht in huilbuien, de "originele" lichte tunnel, een man in een wit pak die dan ook nog eens aanmoedigt te sterven. Als ik dan ten slotte de laatste zin lees denk ik van "sorry, leuk geschreven, maar ik ben er bij wijze van spreken al mee doodgegooid." Misschien is het ook wel moeilijk om interessant over de dood te schrijven.

Dus, jammer van het begin... Oh en interpunctie en gebruik van hoofdletters is niet helemaal top.
Oud 05-05-2004, 08:29
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 05-05-2004 @ 08:29 :
Ik vind het verhaal leuk beginnen, er zitten wat leuke beelden in zodat het wel lekker leest. Het schudden van het hoofd om beelden te vervagen is bijvoorbeeld leuk, had je misschien zelfs wat meer mee kunnen doen. Raar dat je "nix" gebruikt echter, je schrijft wel een verhaal, het is geen MSN oid. Ik vind het slot verder niet mooi, zelfs cliche, maar misschien vind ik iets al gauw cliche, dat moet je me niet verwijten, toch zal ik het even toespitsen: zonder andere duidelijke reden dan het meisjes-zelfmoordsyndroom komt ze terecht in huilbuien, de "originele" lichte tunnel, een man in een wit pak die dan ook nog eens aanmoedigt te sterven. Als ik dan ten slotte de laatste zin lees denk ik van "sorry, leuk geschreven, maar ik ben er bij wijze van spreken al mee doodgegooid." Misschien is het ook wel moeilijk om interessant over de dood te schrijven.

Dus, jammer van het begin... Oh en interpunctie en gebruik van hoofdletters is niet helemaal top.
Mee eens, en het gebruik van de ENTER knop is af en toe ook vaag, dan staat er bijvoorbeeld maar 1 woord op een regel, misschien is dat de bedoeling, maar het ziet er een beetje raar uit.

Verder nog een tip, die vaak werkt bij (vooral beginnende) schrijvers: Laat het verhaal als een film voor je afspelen, zodat je alles helder en duidelijk ziet, en van daaruit kun je dan de details op papier zetten en hoef je niet terug te vallen naar clichemomenten. Het hoeft niet persee duidelijk te zijn, het moet uitdrukken wat jij als schrijfster wil zeggen, de rest kan eromheen gefantaseert worden. (Het heeft ook voor mij gewerkt, en ut begint best wel te lukken kijk voor de grap eens in ''Verhaal met zijn allen..!!''
daar kan je zien hoe er verschillende stijlen van schrijven worden gebruikt, en toch één geheel vormen. (En natuurlijk, ik in actie )'

en owja, na een punt moet je een spatie zetten
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 22:52
Gossip Girl
Gossip Girl is offline
Heey,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal er zeker wat mee gaan doen
Groetjes Gossip Girl
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 19:32
Susu
Susu is offline
Ben het eens met wat er al gezegd is..
en na een komma hoeft geen hoofdletter
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 10:37
Verwijderd
sluit ik me bij aan, ik vond het best een mooi verhaal, maar het einde en een paar typfouten vond ik wat minder.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 09:31
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ik vind het niet lekker lezen, het loopt voor mijn gevoel ook niet lekker door. Ik erger me vooral helemaal naar aan het hoofdletter gebruik op verkeerde momenten, komma's met een spatie ervoor in plaats van erachter. Het is ook niet echt mijn soort verhaal, te cliché. Hoe je het einde hebt beschreven, hoe ze dood ging was zoals Egged ookal zei, te cliché. Trouwens, ik denk niet dat je het doodgaan kan beschrijven als je het nooit zelf hebt meegemaakt. Van mensen die een bijna-doodervaring hebben zou ik het nog kunnen geloven maar nee, sorry, dit is niet mijn ding.
Sommige dingen heb je best leuk onder woorden kunnen brengen, daarom zeg ik, ga vooral door maar probeer niet telkens op iets terug te komen wat je eerder in het verhaal ook al hebt genoemd. Succes.
Oud 09-05-2004, 10:50
Type
Type is offline
Citaat:
Mijn hartslag klopt zachter en zachter.
Citaat:
Mijn harstlag stopt met kloppen
dit klinkt misschien mierenne*kerig, maar deze twee zinnen kunnen niet. Je hart klopt, en je hart stopt daar ook mee. Je hartslag is alleen, of is niet, maar een hartslag kan niet kloppen, laat staan stoppen met kloppen...
Oud 09-05-2004, 11:04
Verwijderd
Je hartslag klopt toch niet...? Je hart klopt en dat is je hartslag.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 11:10
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Als ik dan ten slotte de laatste zin lees denk ik van
Hartslag is nog fout getypt ook.
Oud 09-05-2004, 12:56
Gossip Girl
Gossip Girl is offline
Wauw wat een reacties!! Hahhaha
Nou wat zal ik zeggen.Ik ben in ieder geval blij dat jullie eerlijk ervan zeggen wat jullie ervan vonden.
Ik heb dit verhaal op een nacht geschreven,het eerste deel gaat meer over mijn eigen ervaring en ik merk ook dat dat beter aanslaat dan het tweede gedeelte,ik heb daar gewoon wat fantasie aan toegevoegd.Dat ging wat minder.Maar dit is gewoon mijn schrijfstijl,valt niks aan te doen.
Ik ben me nu ook bewust van de foutjes die ik heb gemaakt.
Ik heb naar mijn doen te snel geschreven.
De tip die ik van Grimm heb gekregen vind ik zelf het beste "Verder nog een tip, die vaak werkt bij (vooral beginnende) schrijvers: Laat het verhaal als een film voor je afspelen, zodat je alles helder en duidelijk ziet, en van daaruit kun je dan de details op papier zetten" Dit is een tip waar ik echt iets mee kan.De rest ja dat is feedback,maar ik word er niet beter op.
Grimm nog bedankt.
Groetjes Gossip Girl
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Gossip Girl schreef op 09-05-2004 @ 13:56 :
Wauw wat een reacties!! Hahhaha
Nou wat zal ik zeggen.Ik ben in ieder geval blij dat jullie eerlijk ervan zeggen wat jullie ervan vonden.
Ik heb dit verhaal op een nacht geschreven,het eerste deel gaat meer over mijn eigen ervaring en ik merk ook dat dat beter aanslaat dan het tweede gedeelte,ik heb daar gewoon wat fantasie aan toegevoegd.Dat ging wat minder.Maar dit is gewoon mijn schrijfstijl,valt niks aan te doen.
Ik ben me nu ook bewust van de foutjes die ik heb gemaakt.
Ik heb naar mijn doen te snel geschreven.
De tip die ik van Grimm heb gekregen vind ik zelf het beste "Verder nog een tip, die vaak werkt bij (vooral beginnende) schrijvers: Laat het verhaal als een film voor je afspelen, zodat je alles helder en duidelijk ziet, en van daaruit kun je dan de details op papier zetten" Dit is een tip waar ik echt iets mee kan.De rest ja dat is feedback,maar ik word er niet beter op.
Grimm nog bedankt.
Groetjes Gossip Girl
Graag gedaan hoor, concurrentie kweken is altijd leuk Verder, in je reactie vergeet je OOK na de punten en komma's spaties te zetten

Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten