Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 19:34
A Narrator
A Narrator is offline
Wie heeft hem gisteren gezien en wat vonden jullie ervan.

Deze film gaat over de twee uur durende vergadering die zou beslissen over het lot van vele Joden.
De Wanssee Conferentie in 1942. Toen Amerika pas meedeed aan de Tweede Wereldoorlog. Voor de eerste keer in de geschiedenis van het Derde Rijk was het mogelijk dat ze de Oorlog zouden verliezen. Hoge SS-officieren werden bijeengeroepen om het te gaan hebben over 'De Definitieve Oplossing voor de Joodse Kwestie'.
Het uiteindelijke beluit zal het begin van de gruwelijke Holocaust inluiden.

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 19:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2004, 19:41
A Narrator
A Narrator is offline
Zelf vond ik het best een aangrijpende film. Ik vond dat de SS-officieren goed vertolkt waren, hun zelfingenomen overtuiging van de Victorie van het Derde Rijk was zeer goed gedaan.
Ik vind één opmerking wel heel ironisch.
Een paar officieren staan met elkaar te praten en één van hen zegt: 'Were will we be about two years?' en dan zegt de andere: 'Probably in the White Hous.'
Hieraan zie je meteen dat de SSers zeer verzekert waren van de overwinning.

Ik vond het een goede film.
Ik geef em **** sterren.
Oud 05-05-2004, 19:45
Verwijderd
Niet gezien. Lijkt me geen slechte film. Maarja, die verrekte Engelse taal voor een historisch verantwoorde film lijkt me storend
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 23:23
Freshh~
Freshh~ is offline
kenneth branagh
nee ik had hem nog opgenomen, dus moet hem nog kijken..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 02:17
lovetear
lovetear is offline
niet gezienl1;eek me nogal kut, is hij het kijken waard?
Oud 06-05-2004, 08:36
Verwijderd
Net als Anne Frank heb ik ook van deze een paar stukjes gezien. Ik baal nu best wel dat ik hem niet helemaal gekeken heb. Lijkt me een erg goede film
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 09:00
Auntie M
Auntie M is offline
Ik had hem al eerder op Canal+ gezien, staat me dus niet meer helemaal bij hoe of wat, maar ik weet wel dat ik het bijzonder boeiend vond. Ik denk dat het een redelijk goede weergave is hoe het startschot voor de 'endlosung' gegeven werd, of het er werkelijk zo aan toe ging weten natuurlijk alleen maar de aanwezigen.

Ik vond Kenneth Brannagh als Heydrich helemaal
Oud 06-05-2004, 11:48
sharkkkie
sharkkkie is offline
Ik heb hem gezien, en ik vond er eigenlijk helemaal niets aan. Ik vond de film zelfs erg onnuttig.
De film was niet meer dan een praatje aan een tafel, waarin iets werd besproken en men uiteindelijk met het "plan" kwam.
Ik had echt veel meer verwacht. Het kwam op mij alleen maar over alsof een generaal een praatje hield. En dat praatje was ook niet echt interessant.
Het stuk waarin werd verteld wie wel vernietigd zouden worden en wie niet, duurde lang, en waar dat nou voor nodig was.
Misschien goed als geschiedenisles, maar niet als film.
Oud 06-05-2004, 11:49
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
lovetear schreef op 06-05-2004 @ 03:17 :
niet gezienl1;eek me nogal kut, is hij het kijken waard?
Ik vond het niet meer dan een lang praatje, waarin voor mij niks nieuws werd verteld. Maar wellicht interessant als je zou wilen weten hoe dat gesprek eraan toe ging (als dat al zo ging).
Oud 06-05-2004, 12:53
Carn
Carn is offline
Tja; jij ziet een lang praatje; ik zag een generaal die probeerde om de verdeelde duitse leger- en regeringspartijen over de streep te krijgen.

Heydrichs taak was om iedereen zover te krijgen, en ik vond dat de film een goed beeld gaf over de verdeeldheid die er was tussen de diverse partijen. Uiteindelijk kwam het voor de meeste eropneer dat als je niet voor was, dan was je tegen. En als je tegen was, dan zou de SS je wel vinden vroeg of laat. Over die opmerking van het witte huis, ik vond het juist erg sarcastisch...volgens mij hadden de meeste raadsleden die daar aan tafel waren dondersgoed door dat ze de oorlog uiteindelijk niet zullen winnen.

Ik denk wel dat je een beetje op de hoogte moet zijn over de politieke structuur van het nazi-duitsland op dat moment, de film verwijst naar wat zaken die toch wel belangrijk waren op dat moment.
Oud 06-05-2004, 18:19
A Narrator
A Narrator is offline
Ik vond het wel opvallend toen er op het einde eens werd gekeken hoe het met hen allemaal is afgelopen, dat Dr Klopfer (De ontzettend vette vent die meteen toen hij aankwam vroeg:Where is the boys room?) het er nog het beste vanaf heeft gebracht. Hij was de grootste eikel van hen allemaal aan die tafel. Maar hij is alleen gearresteerd maar heeft nooit een straf gehad. Hij overleed pas in 1987! Hufter.
Oud 06-05-2004, 18:28
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 06-05-2004 @ 19:19 :
Ik vond het wel opvallend toen er op het einde eens werd gekeken hoe het met hen allemaal is afgelopen, dat Dr Klopfer (De ontzettend vette vent die meteen toen hij aankwam vroeg:Where is the boys room?) (...)
die stoute meneer!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten