Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2004, 19:29
Myuki
Myuki is offline
Ik had laatst een discussie met een vriendin of de ontmaagding wel zo'n grote stap is... Zij heeft een vriend waarmee ze alles doet in bed behalve het en ik vind dat ze niet echt met m naar bed moet gaan omdat ze niet verliefd is... maar zij vind het niet zo'n grote stap zegmaar

wat vinden jullie? is ontmaagding geen grote stap?
Oud 06-05-2004, 19:31
Verwijderd
Als je alle andere dingen al doet, dan is het niet zo'n grote stap meer.

Vanaf zoenen gezien is het een giant leap .

Maar als ze toch al een vriend heeft waar ze geeneens verliefd op is, dan kan ze net zo goed sex gaan hebben met iemand waar ze niet verliefd op is. Een relatie heeft m.i. meer met liefde te maken dan dat sex met liefde te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 20:25
Myuki
Myuki is offline
moh ja mijn vraag was eigenlijk niet over haar... meer of het voor jullie een grote stap was
Oud 06-05-2004, 20:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
thom green schreef op 06-05-2004 @ 21:32 :
mwa, echt een grote stap vindt ik het niet, maar ik wil het wel met iemand doen die ik ken, niet een wildvreemde ofzo. Ik moet toch wel wat voelen voor het meisje in kwestie.

Misschien ligt dit ook aan mijn ietsje hogere leeftijd en het feit dat ik een man ben.
Precies hetzelfde hier.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 20:59
Verwijderd
Voor mij was het geen super grote stap, maar de beslissing om het te gaan doen wel, maar dat kwam meer doordat ik vriendinnen had die er moeilijk over deden, en mijn toenmalige vriend dacht er ook niet licht over. Dat neem je dan een beetje over. Maar toen alles eenmaal rond was, was het geen grote stap meer.
In de relatie met mijn vriend was het iig geen grote stap, maar gewoon een logische normale stap, ook voor hem.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:10
Svavl
Svavl is offline
Ik had echt zoiets van 'boeie, het is nu of op een ander tijdstip'.
En zo denk ik er nu ook over, weinig bijzonders,
Oud 06-05-2004, 21:13
Verwijderd
Hangt er vanaf...als je alles voor de eerste keer doet, met bijvoorbeeld je eerste vriendin (of iig de persoon waarmee je voor het eerst verder gaat dan zoenen) dan is het wel een grote stap. Als je al met meerdere personen veel verder bent gegaan en eigenlijk alleen nog 'de daad' zelf moet doen om het af te ronden, dan zal de impact natuurlijk veel minder zijn
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:45
Qimm
Qimm is offline
niet echt een grote stap, maar wel een grote 'happening' maar dat lag gewoon aan de omstandigheden.
Oud 06-05-2004, 21:54
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik vond het ook niet zo'n grote stap.
iedereen doet altijd of het zo bijzonder was, maar ik had vantevoren al zoiets van 'naja, t zal best leuk zijn'
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 22:17
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
voor mij wel (ben nog maagd) maar dat komt meer door nare dingen die er zijn gebeurd toen ik nog (erg) jong was.
daarom wil ik het ook echt doen met iemand waar ik me echt meer dan 100% goed bij voel.
Oud 07-05-2004, 08:15
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Het was voor mij wel een grote stap, in ieder geval groter dan andere stappen die ik al gezet had. Ik heb er dan ook een hele tijd over zitten dubben of ik het wel 'nu al' moest doen of nog niet.
Dit was voor mijn gevoel weer iets heel anders en een stuk intiemer dan andere seksuele handelingen. Daarom was het voor mij ook een grote stap. Uiteindelijk heb ik het gedaan met mijn vriend, en al blijf ik het een grote stap vinden, ik heb er geen spijt van.

Maar goed, ik zou sowieso geen seksuele handelingen verrichten bij iemand waar ik niet op verliefd ben, maar goed, als die vriendin van je een seksmaatje wil, en ze weet zeker dat ze door hem ontmaagd wil worden, dan moet ze het doen...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 09:10
juno
juno is offline
Ik ging wel van zoenen naar meteen alles, maar ik was er zo onderhand wel eens aan toe op mijn twintigste, dus zo groot was die stap niet eens. Het voelde wel goed.

En ik was zo trots! Ik dacht dat iedereen het aan me zou zien. Geen hond ziet wat natuurlijk, maar je ziet het zelf in de spiegel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 10:02
leucomelas
leucomelas is offline
dat ligt toch helemaal aan de persoon? sommige vinden het niks en andere vinden het een big deal.....
vroeger vond ik het ook zovan, ach ja... tis niet zo speciaal...
achteraf gezien vond ik het toch wel een grote stap en wilde dat ik het liever niet had gedaan...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 10:23
Verwijderd
nou ja, ik vind de eerste keer toch wel een stapje 'omhoog'. helemaal als t ook je eerste vriend(innet)je is. maar ja,d at ligt voor iedereen anders. de een hecht er meer waarde aan dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 10:33
carla-tje
carla-tje is offline
Ik vind het een heel belangrijke stap. Je ontmaagding vergeet je nooit van je leven niet meer. Dat is toch een moment dat je dan bewaart voor iemand die het waar is??
Oud 07-05-2004, 10:39
Verwijderd
Zelf weet ik er natuurlijk (nog) bijna niets vanaf, maar het lijkt mij wel een heel grote stap.
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-05-2004 @ 21:46 :
Precies hetzelfde hier.
Jij bent helemaal geen man.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:40
Fortisi
Fortisi is offline
Aan het begin van mijn eerste (tevens enige) "relatie" zat ik wel behoorlijk te tobben of het wel zou doen met hém, maar op een gegeven moment dacht ik "lekker boeiend" en die houding heb ik nog steeds...ik was ook niet verliefd op hem trouwens...
Oud 07-05-2004, 13:58
justakid
justakid is offline
ik dnek dat dat voor iedereen anders is.. ik ben er achteraf erg blij mee dat ik ontmaagd ben door iemand van wie ik hield en anders om..
Oud 07-05-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Zweefvliegtuig schreef op 07-05-2004 @ 09:15 :
Het was voor mij wel een grote stap, in ieder geval groter dan andere stappen die ik al gezet had. Ik heb er dan ook een hele tijd over zitten dubben of ik het wel 'nu al' moest doen of nog niet.
Dit was voor mijn gevoel weer iets heel anders en een stuk intiemer dan andere seksuele handelingen. Daarom was het voor mij ook een grote stap. Uiteindelijk heb ik het gedaan met mijn vriend, en al blijf ik het een grote stap vinden, ik heb er geen spijt van.

Maar goed, ik zou sowieso geen seksuele handelingen verrichten bij iemand waar ik niet op verliefd ben, maar goed, als die vriendin van je een seksmaatje wil, en ze weet zeker dat ze door hem ontmaagd wil worden, dan moet ze het doen...
precies maar het is wel fijn als je een beetje van elkaar houdt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 21:10
DvoorA
DvoorA is offline
bij nader inzien (krijg ik eindelijk verstand ?) kan ik zeggen: ja, ontmaagding is een grote stap waar je niet al te licht over moet denken, en het is iets dat je moet doen met iemand op wie je verliefd bent en ja, je moet ook al het andere er eerst voor hebben gedaan. Je krijgt je maagdelijkheid immers nooit meer terug en je wilt er natuurlijk wel leuke herinneringen aan over houden.
Oud 07-05-2004, 21:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-05-2004 @ 11:39 :
Zelf weet ik er natuurlijk (nog) bijna niets vanaf, maar het lijkt mij wel een heel grote stap.

Jij bent helemaal geen man.
Dat eerste: ja hoor, natuurlijk.

Dat tweede klopt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 21:48
Verwijderd
Neuh, ik vond het eigenlijk helemaal geen grote stap. De actie zelf, dan. Het feit dat onze relatie al zó ver ging, tja, dat wel
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 21:59
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik vond het ook geen grote stap. Eigenlijk is het ook zo iets simpels: een uitsteeksel van de ene persoon past in een 'gat' van de andere persoon. Het is eigenlijk hetzelfde principe als je vinger in iemands mond stoppen Maar omdat het dan geslachtsdelen zijn ligt het ineens weer anders, ofzo

Dat is mijn theorie
Oud 08-05-2004, 02:10
Pierewietje
Pierewietje is offline
Niet aanstellen, gewoon doen.. Denk maar een shoppen ofzo.
Kom op zeg.
Oud 12-05-2004, 17:30
Verwijderd
Mwah, ikzelf kan 'r weinig van zeggen. Want bij mij is het nogal lullig en onverwachts gebeurd Weet wel dat mijn eega het een grote stap vind. Wij zijn al ver gegaan, maar die laatste stap weet ze nog niet te zetten. En ik kan 'r zeker wel begrip voor opbrengen, want ik ben haar eerste serieuze vriendje en dit is sowieso voor beiden de eerste -fijne- langlopende relatie
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 17:43
Verwijderd
Als je het eenmaal hebt gedaan, vraag je je af waarom je dat in godsnaam nog niet eerder gedaan hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 18:06
raarheid
raarheid is offline
Hmm ik heb voorheen aardig wat vriendjes gehad, nooit verder gegaan dan zoenen, dat heb ik alleen met m'n huidige vriend. Toen hij vroeg of ik verder wilde gaan heb ik wel nog 4x nagedacht, simpelweg omdat ik de belofte met mezelf had gesloten het alleen weg te geven aan een jongen die het waard is en niet aan de 1ste de beste omdat 'ik wel eens wil weten hoe het is'.... Ik kwam er al vrij snel achter dat mijn huidige vriend de 'juiste' persoon is/was... en toen was de stap ook echt niet groot meer, zeker nu ik weet dat we eigelijk 'daarna' dichter bij elkaar zijn komen te staan, iets speciaals toch wel in mijn ogen. Iets voor je leven, tenminste dat is wel bij mij het geval
Oud 12-05-2004, 18:25
Warsocket
Warsocket is offline
Kvind het zwaar overschat en opgeblazen
"de ontmaagding"
de 1e keer dat ik zoende was even spannend enzo dus ik vind het wel meevallen
Oud 12-05-2004, 18:32
Luna
Luna is offline
Vantevoren dacht ik dat het een hele grote stap zou zijn maar toen het eenmaal gebeurd was was het geen big deal meer.
Oud 12-05-2004, 18:58
Verwijderd
Ik vind het wel een grote stap. Maar niet alleen "het". Ik vind al die dingen een grote stap. Ook gewoon naakt tegen elkaar aanliggen, enz. Het betekent heel veel voor me.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 21:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik vind echt 'het' niet echt een grote stap als je dat vergelijkt met wat (de meeste mensen) je daarvoor al allemaal op dat gebied gedaan hebt.
Een grotere stap vind ik van zoenen naar voor het eerst iemand aftrekken of worden gevingerd ofzo.

Maar er wordt wel altijd zo overdreven over gedaan... ik dacht zelf ook echt voordat ik ontmaagd werd dat het een enorme stap zou zijn, maar achteraf bleek dat allemaal nogal mee te vallen dus.
Oud 12-05-2004, 21:54
Soullar
Soullar is offline
Het is zo speciaal als je het zelf maakt.

Vergelijk het anders met autorijden. Je eerste les, de zenuwen die je had. Om van het gestuntel nog niet spreken. Maar net als bij auto rijden, hoe meer je oefent, hoe beter je wordt. En op een gegeven moment, dan doe het met je ogen dicht, het kost je alleen geen gemiddelde 40 lessen voordat je slaagt.
Oud 12-05-2004, 22:13
juno
juno is offline
Na al die jaren vind ik het eerste moment dat hij in me komt, al heeft hij dat al zo vaak gedaan, toch weer een speciaal moment. Iedere keer weer, is dat het moment dat ik me weer aan hem overgeef. Dat ik hem weer krijg, dat we samen komen, eenworden. Dan vloeit dat gevoel van ik hou van jou weer door me heen.

Nou, als je dat voor het allereerst in je leven doet, is dat best een big deal. Ik vond het ook met een nieuwe jongen, toen ik dus allang geen maagd meer was, een heel speciaal moment. Dan ontdek je weer iets heel intiems aan iemand...hoe hij voelt, hoe hij reageert als hij jou voor het eerst voelt. Fantastisch, dat ontzettend heftige diepe emotionele en lichamelijke contact.

Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 08:29
Mu
Mu is offline
Citaat:
Soullar schreef op 12-05-2004 @ 22:54 :
Het is zo speciaal als je het zelf maakt.

Vergelijk het anders met autorijden. Je eerste les, de zenuwen die je had. Om van het gestuntel nog niet spreken. Maar net als bij auto rijden, hoe meer je oefent, hoe beter je wordt. En op een gegeven moment, dan doe het met je ogen dicht, het kost je alleen geen gemiddelde 40 lessen voordat je slaagt.
Tsja, bij jou. Sommige mensen zijn nou eenmaal geboren met de pook in de hand. In de hand, zeg ik he.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 10:28
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Nee.
Het was bij mij alleen van 'zooo, hebben we dat ook 'es gedaan'.
Oud 13-05-2004, 11:13
kleinmeisje16
kleinmeisje16 is offline
me vriend vond wel dat ik aardig bloede, maar ik was toen ook maar 13jaar. en hij was 21...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:17
Pallas
Pallas is offline
Op het moment vond ik het een grote stap, maar achteraf niet. Voor mij is nu de eerste zoen met iemand veel spannender en belangrijker dan de eerste keer neuken.
Oud 13-05-2004, 11:21
kleinmeisje16
kleinmeisje16 is offline
dan loop je wel aardig achter hoor..

als je alleen maar zoenen leuk vind...

Maagdje
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:23
Pallas
Pallas is offline
Citaat:
kleinmeisje16 schreef op 13-05-2004 @ 12:21 :

Maagdje
Ah gut. Wat schattig.

Lieverdje, dit geldt vast niet voor iedereen, maar na een eerste zoen weet ik of het goed zit. Of ik met hem of haar het bed kan en wil delen. Voor mij heeft een eerste zoen veel meer emotionele lading dan de eerste keer in bed.
Oud 13-05-2004, 11:29
kleinmeisje16
kleinmeisje16 is offline
gelukkig ligt dat bij mij heel ander

Ik heb liever goede sex dan een zoentje van een jongen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:30
Pallas
Pallas is offline
Citaat:
kleinmeisje16 schreef op 13-05-2004 @ 12:29 :
gelukkig ligt dat bij mij heel ander

Ik heb liever goede sex dan een zoentje van een jongen
Good for you.
Oud 13-05-2004, 11:32
kleinmeisje16
kleinmeisje16 is offline
of ben je bang dat je dan als "hoer" word gezien als je met een jongen naar bed gaat?

Bedoel als jongens het kunnen waarom wij dan niet?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:36
Pallas
Pallas is offline
Citaat:
kleinmeisje16 schreef op 13-05-2004 @ 12:32 :
of ben je bang dat je dan als "hoer" word gezien als je met een jongen naar bed gaat?

Bedoel als jongens het kunnen waarom wij dan niet?
Ik durf gewoon niet met iemand naar bed. Vertel me hoe ik die stap moet maken!
Oud 13-05-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Pallas schreef op 13-05-2004 @ 12:36 :
Vertel me hoe ik die stap moet maken!

sorry verveel me
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:16
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
kleinmeisje16 schreef op 13-05-2004 @ 12:13 :
me vriend vond wel dat ik aardig bloede, maar ik was toen ook maar 13jaar. en hij was 21...
Zo zeg, en ik maar denken dat IK met een stel pedo's omging.
Oud 13-05-2004, 13:53
juno
juno is offline
Citaat:
kleinmeisje16 schreef op 13-05-2004 @ 12:21 :

Maagdje

Meisje toch, weet wie je hier voor maagdje uitmaakt...als Pallas haar memoires ooit eens gaat schrijven...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:37
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 13-05-2004 @ 13:16 :
[afbeelding]

sorry verveel me
aaah zoooooo
Oud 13-05-2004, 14:40
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
juno schreef op 13-05-2004 @ 14:53 :
Meisje toch, weet wie je hier voor maagdje uitmaakt...als Pallas haar memoires ooit eens gaat schrijven...
Idd..
Oud 13-05-2004, 15:42
Gnothe seauton
Gnothe seauton is offline
ontmaagding is voor iedereen anders. en ik hecht er wel waarde aan. ik wil niet sex hebben met jan en alleman, alleen met diegene die ik lief heb. en dat kunnen natuurlijk meerdere relaties zijn, maar dat maakt niet uit. sex met liefde dus voor mij.
Oud 13-05-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
*Cayenne* schreef op 13-05-2004 @ 15:40 :
Idd..
Hoe dan ook is het raar om 'dan loop je wel aardig achter' te zeggen als iemand zegt dat-ie zoenen belangrijker vindt, zelfs al bedoelt diegene daar leuker mee. Wie weet is diegene 12, ik mag toch hopen dat de meeste twaalfjarigen liever zoenen dan neuken (en ja, ik begrijp heuswel dat Pallas geen 12 is, maar even als voorbeeld, er staat toch geen leeftij bij haar naam )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten