Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 19:42
Roos
Roos is offline
Ik hoop dat er mensen zijn die de kleine moeite nemen om dit even te lezen/

Het is nu al sinds oktober uit met mijn laatste ex, A. We hebben een relatie van bijna een jaar gehad, die niet altijd goed verliep. Het is twee keer uitgegaan (beide keren mijn initiatief), maar toch weer goedgekomen, omdat ik het erg moeilijk vond hem af te wijzen, terwijl ik wist dat ik zo weer terug naar hem kon.

Maar goed.
Toen ik het definitief had uitgemaakt, (nu al ruim een half jaar geleden) en er 100% achter stond, begon het. Ik kreeg mailtjes van "vrienden" en "vriendinnen" van hem. In sommige stond "alsjeblieft, neem hem terug, hij geeft zo om je, hij wil alles voor je doen", andere waren meer als "je moet normaal doen kankerhoer, je bent een slet en de gangsters van .. (?) nemen je wel te grazen we slaan je helemaal dood".
Ik heb A. daar op aan gesproken en de emailtjes stopten.

Einde verhaal.
Dacht ik.. want deze maand is het weer begonnen. Minder erg, maar wel vervelend.
Ik word steeds gebeld door een anoniem nummer. Ik zeg "met roos", hoor drie seconden niets, en vervolgens wordt er opgehangen. Soms is dit maar eens per dag, soms wel tien keer.
Ik had al een vermoeden dat dit A. was, maar zeker weten kan je dat nooit.

Nu gebeurde er gister het volgende:
Ik werd op MSN toegevoegd door ene eric, die beweerde een vriend van mijn beste vriend (wouter) te zijn. Toen ik dit natrok, bleek wouter eric helemaal niet te kennen.
Ik vroeg om een foto van eric, en ik kreeg op mijn email een foto vanaf het email adres van A (mijn ex dus). Op die foto stond mijn ex met nog 4 andere mensen.
Vervolgens heb ik die eric maar geblokkeerd.
Ik vermoed dat A. die emailaccount heeft aangemaakt om vervolgens dingen over mij te weten te komen ofzo.

Ik snap er niets van. Voor mij is het echt een afgesloten hoofdstuk. A. is een lieve jongen, maar zooo veranderd sinds het uit is. Ik heb ondertussen al een nieuw vriendje, waar ik heel gelukkig mee ben. Ik wil dat hij me met rust laat, heb hem al geemaild maar hij blijft doorgaan.

Wat moet ik nu doen? Echte stappen ondernemen? Ik weet niet of ik dat wel wil. Ik wil gewoon dat hij uit zichzelf ophoudt.

Wie kan me advies geven?
Oud 07-05-2002, 19:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
rosi schreef:
Wie kan me advies geven?
Beter gezegd: wat zou jij doen?
Oud 07-05-2002, 20:02
ZHAzha
ZHAzha is offline
[QUOTE]rosi schreef:

Beter gezegd: wat zou jij doen?
[/QUOTE

hmm.. ik denk dat je je ex maar eens moet aanspreken..
Oud 07-05-2002, 20:04
Roos
Roos is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
hmm.. ik denk dat je je ex maar eens moet aanspreken..
Dat heb ik al gedaan, maar hij stopt er niet mee.
Zouden jullie echte stappen ondernemen? Welke dan?
Oud 07-05-2002, 20:08
Squall
Squall is offline
je moet die ex gewoon afmaken
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:09
Tox
Tox is offline
Het is wel rottig, want je hebt hem er al mee geconfronteerd en hij luistert nie, dan is volgens mij de beste manier hem negeren en gewoon een beetje door schemeren dat je hem nie mag.

Ga bijv. met die email acount "Erik" chatten en laat door schemeren dat je A. niet meer mag en dat dat vooral komt door dat stomme achterna gehang van A. misschien dat hij dan inziet dat het niks meer kan worden.

(Owja de lullige methode is gewoon met iemand anders zoenen waar hij bij staat ofzo, of met die erik over een andere jongen praten en zeggen dat je die kei leuk vind)
Oud 07-05-2002, 20:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
Tox schreef:
Het is wel rottig, want je hebt hem er al mee geconfronteerd en hij luistert nie, dan is volgens mij de beste manier hem negeren en gewoon een beetje door schemeren dat je hem nie mag.

Ga bijv. met die email acount "Erik" chatten en laat door schemeren dat je A. niet meer mag en dat dat vooral komt door dat stomme achterna gehang van A. misschien dat hij dan inziet dat het niks meer kan worden.

(Owja de lullige methode is gewoon met iemand anders zoenen waar hij bij staat ofzo, of met die erik over een andere jongen praten en zeggen dat je die kei leuk vind)
Bedankt voor je reactie, maar hij weet dat ik al een nieuwe vriend heb en dat ik hem niet meer mag..
Oud 07-05-2002, 20:17
Aurora
Aurora is offline
Hmmz.. lijkt me heel vervelend, vooral als hij niet luistert!! Ik denk dat je het gewoon, hoe moeilijk het misschien ook is, moet negeren.. als jij geen reacties meer geeft oid ziet hij misschien/hopelijk in dat het totaal zinloos is wat hij doet.. en anders zou ik het ook niet weten.. En die "wraakactie" van Tox vinnik weer nix.. dat lost echt nix op.. en bovendien vind ik het nogal kinderachtig (wat hij doet misschien ook, maar dan nog.. dan doe je eigenlijk precies hetzelfde terug).. Suxes ermee! Lijkt me echt niet fijn
Oud 07-05-2002, 20:17
Tox
Tox is offline
De situatie is inderdaad redelijk rot dan, ja dan denk dat je opzich nu goed bezig bent. Hem negeren en als hij belt hem laten weten dat je er nie van gediend bent. Dan denk dat hij vanzelf wel een keer de hoop zal moeten opgeven.

Ik hoop voor je dat dat snel is
Oud 07-05-2002, 20:19
Verwijderd
Lieve Rosanne, je weet hoe ik erover denk...ik zou er echt verder werk van maken, want dit is al veel langer aan de hand. Daar komt nog bij dat ik hier zelf ook enigszins mee te maken heb. Ik herinner me ook nog een e-mailwisseling met een aantal 'hooligans' uit die hoek, ik ben zelf met de dood bedreigd, foto's gekregen van jongens met hun rechterhand omhoog met loden pijpen, noem maar op (het geval-Roberto). Nou weet ik dat het pubers zijn, maar toch. Dit soort mensen moet gewoon door de politie aangepakt worden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:21
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
nare man schreef:
Lieve Rosanne, je weet hoe ik erover denk...ik zou er echt verder werk van maken, want dit is al veel langer aan de hand. Daar komt nog bij dat ik hier zelf ook enigszins mee te maken heb. Ik herinner me ook nog een e-mailwisseling met een aantal 'hooligans' uit die hoek, ik ben zelf met de dood bedreigd, foto's gekregen van jongens met hun rechterhand omhoog met loden pijpen, noem maar op (het geval-Roberto). Nou weet ik dat het pubers zijn, maar toch. Dit soort mensen moet gewoon door de politie aangepakt worden.
Helaas doet de politie volgens mij pas iets als ze haar echt in elkaar slaan ofzow.. (om maar een voorbeeld te noemen) Oftewel ze doen pas iets als het te laat is.. maar goed ik heb er verder niet zoveel verstand van, maar dat hoor ik vaak..
Oud 07-05-2002, 20:22
Roos
Roos is offline
De politie? Ja is dat niet te erg? Bedenk wel dat ik een relatie met die jongen heb gehad van bijna een jaar. Dan stap je niet zomaar even naar de politie, toch?
Oud 07-05-2002, 20:26
Tox
Tox is offline
Stalken is wel strafbaar, en zo als ik het hoor lijkt het onderhand wel een stalker
Oud 07-05-2002, 20:45
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Pffff das echt zoooo klote. Juist omdat je er eigenlijk weinig aan kan doen. Van die mensen die geobsedeerd zijn door iemand kunnen elk contact wat je met hen aangaat zien als bevestiging. Ookal scheld je hem uit oid. Je geeft hem dan aandacht en dan heeft hij zn zin.
M'n vader heeft mijn moeder ook heel lang niet los willen laten. Echt verschrikkelijke tijden waren dat. M'n moeder ontweek op een gegeven moment elk contact met hem. Het is jaren geleden maar ook nu nog als hij aan de deur staat doet ze liever niet open. Zelfde als ie opbelt. Alleen door continu afstand te houden is het minder geworden en is hij in gaan zien dat het echt geen zin had.
Dat is net als met gepest worden misschien. Als de 'pesters' een reactie krijgen hebben ze iets om op door te gaan. Daar krijgen ze een kick van. Als je het zoveel mogelijk negeert wordt het saai voor ze.
Ja ik weet hoe vervelend het is maar ik zit zo even te denken en misschien is het voor jou ook het beste om nergens op in te gaan. Het is verschrikkelijk als je je zo machteloos voelt en het idee hebt dat je niks kan doen, maar uiteindelijk houdt hij er misschien vanzelf mee op...als ie merkt dat ie totaal geen respons meer krijgt. Dat kan lang duren, maar als je wel reageert en hem aanspreekt geef je hem a.h.w. weer een 'voeding' om door te gaan.
Je zegt hij inmiddels donders goed weet dat je hem echt niet mag. Hem erop aanspreken heeft dan duidelijk geen zin meer.
Mjah...sterkte ermee iig
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:49
Piccola
Piccola is offline
Nou, als ik dat stukje zo van nare man en van jou lees zou ik toch maar eens wat serieuzere stappen gaan ondernemen hoor, want uit zichzelf stopt hij blijkbaar niet!! Ik snap dat je dit moeilijk vindt, omdat het wel je vriend was. Maar sorry, dit is niet normaal! Het is heel vervelend, maar het lijkt me ook eng!! Suc6!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:28
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Mijn beste vriendin heeft ook zoiets meegemaakt.

Na ruim 4 jaar verkering heeft zij het uitgemaakt (haar ex was mijn beste vriend!! Dus ook voor mij een lastig iets!). Hij kon het moeilijk verwerken en bleef maar bij haar in de buurt. Over praten wilde hij niet, maar je zag dat hij het er ongelooflijk moeilijk mee had. Hij wilde niet toegeven aan het feit dat het over was.

Na een tijdje werd die vriendin gebelt op haar telefoon, iedere keer anoniem, en iedere keer meteen ophangen nadat zij opnam. Dit ging steeds verder door. Ze had al bij BEN, haar provider geklaagd, deze waren bezig met een onderzoek naar de beller (want zo anoniem zijn anonieme telefoontjes niet). Inmiddels had ze een nieuwe vriend, die een soort van connecties had bij telefoonmaatschappijen. Zo kwam zij te weten dat haar ex (mijn beste vriend) haar telefonisch lastig viel.

Het heeft haar een hoop moeite en een brief van BEN met dreiging van aangifte bij de politie gekost, maar uiteindelijk nam ze de stap om hem er zelf mee te confronteren. Sindsdien is het over. Net zoals de vriendschap met mijn beste vriend, van wie ik zoiets nooit verwacht had.

Hmm ja, wat wil ik nu met dit verhaal vertellen? Weet ik ook niet precies, maar in ieder geval dat je de provider van je telefoon moet inschakelen, om zo de dader te achterhalen. Hoe moeilijk dat ook is. Hij is misschien heel lief, maar hij doet wel iets heel fouts!

Dit heet ook wel: Stalken

Succes met t oplossen!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 10:34
Eaglewing
Eaglewing is offline
Hoi Roos,

Laat ik voorop stellen dat ik het gedrag van deze groep extreem zielig vind!

Maar wat er aan te doen...

Eigenlijk zou ik ook niet weten wat ik moest doen. Je kan naar de politie gaan, maar of dat echt iets oplost. Ik weet het niet.

Hem er op aan spreken heeft dus ook geen zin meer. Hij weet het heel goed maar wil er niets aan doen.

Als het erger wordt zou ik de politie inschakelen, tot die tijd gewoon negeren. (is het niet mogelijk om een ander nummer te nemen?! Of zou hij daar zo weer achter komen?)

Veel sterkte in iedergeval!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 10:50
apart persoontje
apart persoontje is offline
heb je je ouders hier al over verteld?
Anders zou je nog als het een onbekend nummer is gewoon nie opnemen en je ouders dat laten doen, zijn ze niet thuis? gewoon niet opnemen. Als het echt belangrijk is bellen ze wel terug.
Als hij telkens een van je ouders aan de telefoon heeft heeft ie er helemaal niks aan....
Oud 08-05-2002, 11:14
*Marieke*
*Marieke* is offline
Ik denk dat je misschien moet zorgen dat je voor hun niet meer bereikbaar wordt... Bijvoorbeeld door ze te blokkeren op msn meteen als je doorhebt dat het een van hun is, de mail te laten blokkeren (dat kan toch?) en gewoon nergens meer op reageren. Als het dan niet binnen een maand over is dan kun je misschien nog 1x goed met m praten, en duidelijk maken dat het nou toch echt afgelopen moet zijn omdat je anders de politie inschakeld....
Oud 08-05-2002, 19:01
Roos
Roos is offline
Hey dankje mensen, tof dat jullie even gereageerd hebben
Oud 08-05-2002, 20:02
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Enkele lompe opmerkingen maken werkt wel, hem belachelijk maken. Hem afzeiken. Dat treft hem wel en werkt alleen bij hardnekkige lullo's zoals bij hem dus.
Oud 09-05-2002, 13:27
Built to last
Built to last is offline
mischien houd hij wel gwoon heel erg veel van je en kan hij simpelweg niet leven met idee dat jij met iemand anders verder gaat en dat jullie 2en nooit meer samen zullen zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:47
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Hmm ik denk dat je het echt wel serieus moet nemen. Een vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt/maakt het nu nog mee. Die kerel bleef haar stalken en bedreigen en sms'en sturen, echt van die misselijke dingen. Tot hij haar es is gevolgd naar huis en haar in elkaar heeft geslaan. Ze is natuurlijk naar de politie gegaan, en die zijn hem gaan aanhouden. Toen bleek dat hij wel degelijk op het psychopatische af geobsedeerd is door haar, terwijl hij daarvoor altijd doodnormaal leek.
Ik wil je zeker niet voor niets ongerust maken, maar als ik dat zo lees van die bedreigingen en lastig vallen enzo, dan is dit echt stalkersgedrag en dan heb je genoeg redenen om naar de politie te gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:48
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Built to last schreef:
mischien houd hij wel gwoon heel erg veel van je en kan hij simpelweg niet leven met idee dat jij met iemand anders verder gaat en dat jullie 2en nooit meer samen zullen zijn.
Dat is dan een zeer egoïstische manier om van iemand te houden, dus hem in een slachtofferrol duwen zal nie helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 15:52
Severus
Severus is offline
Jouw ex kan geobsedeerd door je zijn -> stalker. En stalkers kunnen soms héél ver gaan, dus duld niet te veel en stap op een gegeven moment naar de politie. Die hoeven hem natuurlijk niet direct te arresteren ofzo, maar een onderhoudend gesprekje met de politie zal je ex wel goed doen, geloof ik. Misschien dat hij daar dan wel erg van geschrokken is en jou dan voortaan met rust laat.

Ripper
Reageren

Regels voor berichten