Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2001, 14:03
R0gu3
R0gu3 is offline
Ik moet woensdag een Scheikunde PO inleveren van 90 uur, over alcohol aantonen/bepalen enz.
Heeft iemand verslagen van proefjes van destilleren ofzo? of andere dingen?
Of hoe je een blaaspijpje moet maken en met welke reagentia? of iets anders waar je denkt dat ik er misschien wat aan heb?
Alle hulp is welkom!

email: pontier22@zonnet.nl
ICQ#: 83448285
Oud 03-06-2001, 19:16
Verwijderd
tering.......sorry daar weet ik nix van.
maarruh...kies gewoon iets makkelijks...
ik moet nu ook een PO scheikunde doen, van 40 uur of weet ik het hoeveel uur. over het zuurbindend vermogen van maagtabletten. ga dat anders doen, het is echt supersimpel: gooi een maagtablet (Regla pH, Rennie, Gaviscon, Maalox) in zoutzuur en laat het een dagje staan (of verwarm het) en ga terugtitreren met een base. succes verzekerd!

suc6

Alicia
Met citaat reageren
Oud 03-06-2001, 19:29
Dexter 0000
Dexter 0000 is offline
Hoi,

In een blaasbpijpje (ouderwetse variant) zit geloof ik kaliumdichromaat dat wordt gereduceerd door de alcohol. Als je echt heel nodig info nodig hebt dan meel je ff naar allan_speedscater@hotmail.com met je precieze vraagstelling dan kan ik eventueel iets voor je opzoeken.

He MENSJES, KIJK MIJ DAAR FF SOCIAAL ZIJN. K'heb toch geen koorts ofzo??????
Oud 03-06-2001, 21:52
Tampert
Tampert is offline
Alcohol aantonen lijkt me niet echt moeilijk.... Gewoon het kookunt opzoeken en de vloeistof die je hebt op precies die temperatuur laten borrelen... Het destillaat laat je op een temperatuur van een aantal graden lager warm worden... Dan heb je niks met een hoger of lager kookpunt dan alcohol...
Reageren

Regels voor berichten