Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 20:18
SuperSanne
SuperSanne is offline
ja.. zo zou je mijn huidige toestand kunnen noemen. Ik heb zoveel klachten dat ik onmogelijk een andere titel kan verzinnen

Het begon ongeveer een maand geleden. eerst dacht ik dat het gewoon "zo'n bui" was, en dat het wel over zou gaan. Ondertussen heb ik o.a. last van

-duizeligheid
-zwak voelen en algemene "hangerigheid" (zero energie dus)
-geheugenverlies (één enkele keer moest ik zelfs voor 4 seconden -en dat is best lang- nadenken wat m'n geboortedatum ook alweer was )
- concentratie (of eerder het gebrek daaraan: ik heb adhd, maar in mijn "gezonde" toestand kan ik me zelfs zonder medicijnen nog stukken beter concentreren dan nu)
- bleek zien
- vreselijk moe (het maakt niet uit of ik nou 3 of 12 uur slaap: ik kan nauwelijks m'n ogen openhouden)

Ik ga deze week m'n HB laten testen omdat ik dit zelf vind lijken op te laag ijzergehalte, maar dat heb ik wel vaker gehad en toen was ik alleen wat hangerig en moe... niet zo extreem als dit...
wat kan dit nog meer zijn?
Oud 09-05-2004, 20:21
Verwijderd
Pfeiffer zou ook nog kunnen... vooral dat hangerige en moeie, maar je kunt er ook misselijk van worden. En als je moe bent gaat je concentratievermogen vanzelf achteruit.

Of misschien diabetes, maar dat heb je niet zomaar natuurlijk... maar als je spieren minder glucose opnemen, hebben die minder energie, en als je hersenen minder glucose opnemen, dan werken ze ook wat minder goed.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:44
Saycheese
Saycheese is offline
Diabetes zou kunnen, maar een heel duidelijk symptoom bij diabetes is ontzettend vaak moeten plassen en ontzettende dorst. Als je dat niet hebt is de kans een stuk kleiner dat je diabetes hebt. Maar als je toch naar de dokter gaat kun je meteen vragen of hij ook je bloedglucose wil meten, dan weet je het meteen.
Oud 09-05-2004, 21:27
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik denk dat ik me idd maar meteen helemaal laat controleren.. tot die tijd: wat doen jullie als je concentratie nihil is? Vroeger werkte iets zouts eten wel bij mij (vraag niet waarom ) maar ik heb net een hele zak met zoute stengels op, en ben er alleem maar heel erg misselijk van geworden
Oud 10-05-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 09-05-2004 @ 22:27 :
wat doen jullie als je concentratie nihil is?
Slapen, uitrusten, gezond en voldoende eten en drinken, zo min mogelijk dingen doen waar ik me heel erg bij moet concentreren, niet in al te warme ruimtes verblijven...dat soort dingen...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-05-2004 @ 16:01 :
Slapen, uitrusten, gezond en voldoende eten en drinken, zo min mogelijk dingen doen waar ik me heel erg bij moet concentreren, niet in al te warme ruimtes verblijven...dat soort dingen...
*herkenning*

*gaat haar school aanklagen*

nee... dat doe ik allemaal al redelijk hoor Ik heb voor vrijdagochtend gelukkig wel een afspraak gemaakt met Dr. Aderlating, onze geschifte huisarts (je hoeft bij wijze van spreken al vaker dan normaal te knipperen en hij prikt je al lek )
Oud 11-05-2004, 08:59
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
vitamine tekort....
Oud 11-05-2004, 19:48
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 11-05-2004 @ 09:59 :
vitamine tekort....
ik heb mijn eetgewoontes sinds m'n 8ste niet meer veranderd... waarom zou ik er dan nu opeens de laatste paar weken last van krijgen? Ik eet overigens heel veel groente en zo'n 4 tot 5 stuks fruit per dag en verder gewoon veel bruin brood, melk, aardappelen, vlees/vis enz... Ik denk niet dat het daaraan ligt
Oud 15-05-2004, 21:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
nou... ik ben erachter: er is voor de zekerheid een bloedtest gedaan die ik nog moet terugkrijgen, maar volgens m'n huisarts heb ik vrijwel zeker iets aan m'n schildklier. Ze dacht eerst ook aan een ijzertekort maar toen ze opeens zag dat de huid van m'n gezicht kurkdroog was en ik toen besefte dat ik daar al eigenlijk ook al een tijdje last van had, begon er een belletje te rinkelen . Gelukkig is het dus waarschijnlijk iets behandelbaars en geen ME of iets dergelijks

Regels voor berichten