Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 20:25
Martin
Martin is offline
Ik heb mijn lenzen een behoorlijke tijd niet gebruikt (meerdere maanden). Ik maak net mijn lenzendoosje open en zie dat alle lenzenvloeistof opgedroogd is. Ik heb de lenzen opnieuw vochtig gemaakt met vloeistof en zitten nu opnieuw in het doosje met bewaarvloeistof.

Kan het kwaad dat de lenzen waarschijnlijk een behoorlijke tijd droog hebben gelegen? (nogmaals: het zijn harde lenzen). Of zou het voldoende zijn om ze een nacht in de vloeistof te laten liggen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:32
Verwijderd
Ik denk dat harde lenzen wel echt uit kunnen drogen en dat dat niet goed is voor je ogen (ik weet ook niet hoe het zit met bacterieën ed)...je moet ze niet voor niks in vloeistof bewaren ed. Als je ze per se nog wilt dragen, dan zou ik het toch ff navragen bij een opticien als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:34
luchtballon
luchtballon is offline
Ik denk dat het niet zo heel veel uit maakt, al is mij verteld dat je infecties kunt krijgen als je de vloeistof nooit ververst (maar die kreeg ik ook niet, na 8 maanden zelfde vloeistof( uiteraard zonder ze te dragen)).
Probeer het, en doe ze weer uit als het pijn doet, zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:40
Martin
Martin is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 10-05-2004 @ 21:34 :
Ik denk dat het niet zo heel veel uit maakt, al is mij verteld dat je infecties kunt krijgen als je de vloeistof nooit ververst (maar die kreeg ik ook niet, na 8 maanden zelfde vloeistof( uiteraard zonder ze te dragen)).
Probeer het, en doe ze weer uit als het pijn doet, zou ik zeggen
Mijn ogen zijn toch iets te belangrijk om zo maar te gaan proberen, ik denk dat ik morgen maar eens naar het ziekenhuis bel (via hen heb ik ze aangeschaft).
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:41
Verwijderd
ja ik heb dat dus ook gehad...

ik heb ze toen eerst in water los geweekt, en toen in nieuwe vloeistof gedaan (die kun je btw ook maar 3 maanden bewaren...)

en nu heb ik nerges last meer van...

ik bewaar me lenzen nu ook sowieso in water, daar kunnen me ogen veel beter tegen, maar dat terzijde
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:11
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Martin schreef op 10-05-2004 @ 21:40 :
Mijn ogen zijn toch iets te belangrijk om zo maar te gaan proberen, ik denk dat ik morgen maar eens naar het ziekenhuis bel (via hen heb ik ze aangeschaft).
Ik denk dat de beste oplossing is. De lenzen zijn wel hard maar meestal wel zuurstofdoorlatend, dus niet zomaar een stukje plastic.
En precies wat je zegt, je ogen zijn belangrijk genoeg om niet zomaar zelf mee te rommelen.
Oud 11-05-2004, 09:51
Martin
Martin is offline
Ik heb net gebeld met het ziekenhuis en hun antwoord:

"Zet ze een nacht in de vloeistof, probeer ze dan in te doen. Doen ze dan zeer, zet ze dan nog een nacht in de vloeistof. Probeer het dan weer, doen ze dan nog zeer dan zal je nieuwe lenzen moeten kopen."

Ik heb ze inmiddels drie kwartier in en het gaat redelijk goed. Omdat ik ze voor het eerst in doe sinds 10 maanden zal ik eerst weer gaan opbouwen, heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste weer kan doen?

Dag 1: 1 uur
Dag 2: 2 uur
Dag 3: 3 uur etc??
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 11-05-2004 @ 10:51 :
Ik heb net gebeld met het ziekenhuis en hun antwoord:

"Zet ze een nacht in de vloeistof, probeer ze dan in te doen. Doen ze dan zeer, zet ze dan nog een nacht in de vloeistof. Probeer het dan weer, doen ze dan nog zeer dan zal je nieuwe lenzen moeten kopen."

Ik heb ze inmiddels drie kwartier in en het gaat redelijk goed. Omdat ik ze voor het eerst in doe sinds 10 maanden zal ik eerst weer gaan opbouwen, heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste weer kan doen?

Dag 1: 1 uur
Dag 2: 2 uur
Dag 3: 3 uur etc??
Ik zou het inderdaad wel rustig opbouwen, misschien net zo als je ooit begonnen bent
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 10:49
Xx-Girl-xX
Xx-Girl-xX is offline
Heey! ff mijn reactie op je vraag:

Toen ik net nieuwe lenzen had zeiden ze idd dat ik maar rustig kon opbouwen. Daarvoor had ik zachte lenzen. Als je weer gaat opbouwen moet 's ochtends beginnen, en niet 's middags tot 's avonds laat. Maximaal een uur per dag, maar als je aan je ogen merkt dat het te zwaar wordt moet je iets van een half uur per dag doen. Als je een dag overslaat, je lenzen dus een dag niet draagt, moet je hetzelfde aantal uren dragen wat je de laatste dag gedaan hebt..

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar dit is wat ze zeiden tegen mij. Een uur per dag is me wel goed bevallen, en je moet zeker niet te laat beginnen met je lenzen indoen, want daar wordt het alleen maar vervelender van.. Helemaal rot is, is dat harde lenzen in het begin zeer doen.. maar gelukkig stopt dat na verloop van tijd!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:37
flowersss
flowersss is offline
Hoezo heb je je lenzen dan tien maanden niet in gehad??
Dan zie je toch niets.

Maar ik zou ze idd. gewoon elke dag iets langer in houden.
En het rustig opbouwen.

Hopelijk wen je er dan snel weer aan.
Oud 11-05-2004, 15:47
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
hmmm...

als ik jouw was zou ik gewoon dit setje wegsmijten en een ander setje in doen.......
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:13
Verwijderd
Heey!
Als je harde lenzen hebt is het antwoord nej.. Als je harde lenzen een tijd niet meer gebruikt, moet je ze juist droog bewaren! Mijn moeder had namelijk een x hetzelfde als jij en toen heeft ze het nog na gevraagd bij een controle.! Je moet je lenzen schoonmaken en afspoelen met water en dan droog in het bakje doen..dit is dus alleen wanneer je ze een tijd lang niet gebruikt!!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:21
stouver
stouver is offline
Citaat:
anoniem88 schreef op 11-05-2004 @ 17:13 :
Heey!
Als je harde lenzen hebt is het antwoord nej.. Als je harde lenzen een tijd niet meer gebruikt, moet je ze juist droog bewaren! Mijn moeder had namelijk een x hetzelfde als jij en toen heeft ze het nog na gevraagd bij een controle.! Je moet je lenzen schoonmaken en afspoelen met water en dan droog in het bakje doen..dit is dus alleen wanneer je ze een tijd lang niet gebruikt!!!
sorry hoor, maar dit vind ik echt heel erg onlogisch

als je ze dan weer in wilt doen, moet je helemaal droge lenzen indoen? je moet dan toch juist je lenzen weer vochtig maken?!

(ik heb dit ik een keer gehad na een weekje oid, toen heb ik ze weer vochtig gemaakt en voorzichtig geprobeerd of ik ze inkon, ik heb dan wel zachte lenzen, maar ik denk dat het principe hetzelfde is)

Regels voor berichten