Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 11:52
Stefanie
Stefanie is offline
Het ging al een hele tijd niet goed tussen mijn vriend en mij en vorige week heb ik de grote stap genomen: het is nu definitief uit.
Het ging al een tijdje niet goed, maar we bleven het maar proberen omdat we elkaar niet kwijt wilden, uiteindelijk bleek dat het echt geen nut meer had.

Nu is het dus ongeveer een weekje uit en eigenlijk zit ik er niet meer zoveel mee, omdat het al zo lang niet meer goed ging...
Het is gewoon beter zo.

Maar mn ex is het er niet mee eens en wil het nog een keer proberen. Hij is ook heel jaloers als ik met andere jongens afspreek (ook nu het uit is). Als hij merkt dat ik het gezellig heb met andere jongens wil hij niets met me te maken hebben.

Ik wil hem graag te vriend houden, maar zo gaat dat dus niet...

Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2004, 11:57
huytuneng
huytuneng is offline
In ieder geval een flinke periode rust houden en geen contact hebben. Bij iedere vorm van contact geef je hem hoop, hoezeer je dat ook wilt voorkomen.
Je ex te vriend houden terwijl hij meer wil werkt simpelweg niet.
Oud 16-05-2004, 12:40
Dzjes
Dzjes is offline
Hij heeft dus blijkbaar nog altijd hoop, en geconfronteerd worden met het beeld van jou en andere jongens valt hem te zwaar.
Dit kan ik wel begrijpen, maar aan de andere kant, jij moet ook de draad van je leven terug oppakken. Mss zal hij er sneller over geraken als hij merkt dat jij hem niét meer trugwilt.

Daarom denk ik ook dat elke vorm van contact verbreken gedurende een maand, misschien wel goed zou kunnen zijn. Dit zal voor jullie beiden waarschijnlijk wel pijnlijk zijn voor een tijdje, maar het zal echt helpen denk ik?
Misschien ontdek jij hierdoor wel dat je hem echt mist? En anders geef je hem zo de gelegenheid om erover na te denken, en misschien zelf tot de conclusie te laten komen dat het niet zo goed meer ging? Na deze maand kan je terug alles bekijken en een vriendschap overwegen? De stap naar vriendschap zal hij uiteindelijk moeten zetten, en niet jij..

Nu direct goede vrienden worden zal niet lukken ,maar misschien in de toekomst wel, als hij zich beter voelt, en eventueel ook wel een gewone vriendschap zou zien zitten.
Ik zou gewoon beetje afwachten als ik jou was, niet teveel op hem afstappen en toenadering zoeken. (als hij iets tegen jou zegt, niet negeren, anders geef je hem hoop) Ik weet het ,het is niet gemakkelijk ,maar uiteindelijk vind je wel een oplossing!

Ik ontdek dat ik hier nogal veel het woord 'misschien' heb gebruikt, mijn excuses
Succes
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 16-05-2004 @ 12:52 :
Als hij merkt dat ik het gezellig heb met andere jongens wil hij niets met me te maken hebben.
En het probleem is?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:17
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-05-2004 @ 12:48 :
En het probleem is?
dat ze hem blijkbaar nog wel als vriend wil.
Oud 16-05-2004, 15:21
Last Resort
Last Resort is offline
Het is zijn (in mijn opinie onredelijke) keuze om niets met jou te maken te willen hebben als jij met andere jongens omgaat. Dat is zijn keuze, zijn probleem, zijn zaak. Ik begrijp dat je hem graag te vriend wil houden, maar dat zit er nu even niet in .
Oud 16-05-2004, 15:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-05-2004 @ 16:17 :
dat ze hem blijkbaar nog wel als vriend wil.

Mijn punt is dus dat het kennelijk gewoon niet wil. Vrienden blijven werkt sowieso niet als die ander compleet gaat freaken als zij iets met een ander gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 16:22
Surjirro
Surjirro is offline
Ben het helemaal eens met huytuneng. Je moet gewoon even elkaar helemaal niet spreken en niet zien. Op deze manier heb jij geen last van zijn jaloezie en zal zijn gevoel voor jou ook minder worden omdat hij je niet spreekt, ziet, enz.
Is echt de beste manier, ookal wil je graag vrienden met hem zijn. Dat komt later wel maar daar is het nu nog te vroeg voor aangezien hij jou nog heel graag terug wil.
Oud 16-05-2004, 16:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-05-2004 @ 16:34 :

Mijn punt is dus dat het kennelijk gewoon niet wil. Vrienden blijven werkt sowieso niet als die ander compleet gaat freaken als zij iets met een ander gaat doen.
Eens.

Wat *misschien* wel kan, is het onderwerp proberen te vermijden en oppervlakkige vrienden blijven tot het een beetje is weggezakt. maar ook dit is voor de meesten niet weggelegd.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 16:39
Wammus
Wammus is offline
Waarom zou je nix mogen afspreken met een ander. Ok het is mischien wat snel, maar dat moet je toch lekker zelf weten. En als hij het er niet mee eens is heeft ie ff goed pech gehad. Wat je volgens mij het beste kan doen is hem dat heel goed duidelijk maken. En vooral duidelijk maken dat het nu echt definitief over is. Ik kan heel goed begrijpen dat je vrienden met m wil blijven maar dat gaat nou een keer niet vanzelf. Dat heeft ff tijd nodig. Zolang hij niet in wil zien dat het definitief over is zit er ook geen vriendschap in. Het blijft toch een hele lange tijd tussen jullie instaan daar doe je nou een keer niets aan.

Veel succes ermee
Oud 16-05-2004, 16:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-05-2004 @ 15:34 :

dat was wel het probleem, al dan niet belangrijk. JIj stelt de vraag ik beantwoord het gewoon.
Ik zie ook wel dat die 2 geen dikke maatjes zullen worden als hij zo reageert.
Oud 16-05-2004, 17:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-05-2004 @ 17:45 :
dat was wel het probleem, al dan niet belangrijk. JIj stelt de vraag ik beantwoord het gewoon.
Niet nodig, ik kan prima lezen, ik quote haar niet voor niets.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 17:21
Mu
Mu is offline
Chimera heeft gelijk.

Je kunt natuurlijk wel goede wil tonen en hem er even op wijzen dat het zo niet gaat. Toon hem hoe je graag met elkaar om wilt gaan, wees eerlijk en up-front tegen hem. Zeg hem eventueel dat wat je met andere jongens doet niets afdoet aan wat jullie samen gehad hebben.

Als hij dan jaloers blijft en jij blijft je daaraan ergeren, verbreek dan gewoon het contact (voor een tijdje).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten