Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 19:44
shiningstars
shiningstars is offline
Ik vraag me af wanneer je last van overbeharing hebt. K heb donkere haren op mn bovenlip, maar die zie je alleen in bepaald licht. Ik blondeer ze. Ook heb ik soms enkele donkere haren op mn kin die k eruit trek met een pincet. Ook op en tussen mn borsten zie je in bepaald licht donkere haren, hier kan k alleen nix tegen doen (epileren/harsen is te pijnlijk ). Haren tussen mn billen scheer k weg. K vraag me af of k nu last heb van overbeharing of gewoon een fobie voor lichaamshaar heb. Bij andere mense zie k namelijk ook donkere haren op bovenlip, armen of van de navel naar beneden lopen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:50
Verwijderd
Je bent een meisje, neem ik aan?

Overbeharing is vrij relatief, want het hangt ook af van de mening van de persoon zelf . Gaat het jou er echt om of je er een naam aan kunt geven?

(is het epileren van de haartjes op je borsten ook te pijnlijk als je er goed op let maar 1 haartje tegelijk te nemen en het met de groeirichting mee er uit trekt? Ik heb soms een donker haartje in de buurt van mijn tepel, dat epileer ik dan gewoon weg, het doet op zich wel pijn maar 't is wel te doen)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:54
shiningstars
shiningstars is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-05-2004 @ 20:50 :
Je bent een meisje, neem ik aan?

Overbeharing is vrij relatief, want het hangt ook af van de mening van de persoon zelf . Gaat het jou er echt om of je er een naam aan kunt geven?

(is het epileren van de haartjes op je borsten ook te pijnlijk als je er goed op let maar 1 haartje tegelijk te nemen en het met de groeirichting mee er uit trekt? Ik heb soms een donker haartje in de buurt van mijn tepel, dat epileer ik dan gewoon weg, het doet op zich wel pijn maar 't is wel te doen)
Ik kan het wel een keer proberen met een pincet. Hopelijk zijn het niet teveel haren om ze er een voor een uit te trekken (kan ze nu niet zien, verkeerd licht ). Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Bijna iedereen heeft wel donkerdere haartjes op d'r lip. Ik ook en ik zie ze ook alleen een klein beetje in een bepaald licht. Als je je er echt aan stoort kan je ze harsen of zoals je al zei blonderen.

Die op je kin kan je er uit trekken als je ze lelijk vindt.

Ik heb op dat stukje tussen mn borsten ook ietsje donkerdere haartjes. Maar zolang ze niet op borsthaar lijken en donshaartjes zijn is daar toch niks mis mee? Gewoon daar lekker bruin worden en je ziet er niks van.

Haren tussen je billen... tja... die heeft iedereen toch?

En die haartjes onder je navel naar beneden zijn altijd wat donkerder. Dat heeft bijna ieder meisje. En je haren op je armen zijn niet donker. Hangt gewoon van je haarkleur af hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 22:00
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ok kreeg effe het idee dat je een jongen was eerst maar dat ben je dus niet ...sorry daarvoor

Maar je kan toch je snorharen ook best scheren enzo.....of van die epileerstrippen ofzo?......en ook voor tussen de borst?

Nahjah dat zou ik doen inplaats van blonderen...

Vrouwen...

Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 16-05-2004 @ 23:00 :
Maar je kan toch je snorharen ook best scheren enzo.....of van die epileerstrippen ofzo?......en ook voor tussen de borst?

Vrouwen...

je moet echt nooit zulke haartjes scheren. nooit.

Wat kun je het beste doen met die haartjes onder je navel? Epileren?

Ik heb zelf ook donker haar, wat dus ook nogal opvalt. Maar als je donker haar hebt, is dat niet meer dan logisch denk ik. Blonde mensen hebben dat net zo goed, alleen valt het veel minder op.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 23:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 16-05-2004 @ 23:00 :
Ok kreeg effe het idee dat je een jongen was eerst maar dat ben je dus niet ...sorry daarvoor

Vrouwen...

wat gebeurt er bij jongens die voor de eerste keer hun donshaartjes op hun gezicht scheren? Juist ja, die krijgen er donkere stoppels voor terug.
Ik denk dus niet dat de topicstarter daarop zit te wachten. Bovendien wordt het dan een dagtaak (scheren) of een pijnlijke zaak (harsen/epileren).

En die haartjes op je kin / tepels kun je gewoon met een pincet eruit trekken. Eventueel, als het veel pijn doet, zou je het onder de douche kunnen proberen ofzo. Misschien dat het dan minder pijn doet of makkelijker gaat.

Regels voor berichten