Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 11:09
Verwijderd
Op school maak ik een redevoering, waarin ik Catalina ben (=verplicht) en reageer op de redevoering van Cicero die me weg of dood wil hebben. Ik doe alsof ik zo zwak ben en Cicero zo sterk. En om dat te benadrukken zoek ik een daad/oorlog oid waarin Cicero heel slim en sterk etc lijkt en Catalina maar een kluns. Weet iemand iets? (als je iets weet waarin alleen Cicero of Catalina in voorkomt: ook prima!) Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2004, 11:15
Chaucus
Chaucus is offline
Cicero's kwaliteiten als redenaar, waren wel iets waar Catilina niet tegenop kon.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:43
thalia
thalia is offline
Als je veel tijd hebt, moet je Catilina's wapen maar eens lezen van Steven Saylor.
Interessant boek.
Gaat over een Romeinse detective die op het Romeinse platteland gaat wonen. Er worden een aantal lijken ontdekt.
Catilina trekt even bij hem in en hij moet dan informatie geven aan Cicero. Maar Catilina, die zeer veel mannen overtuigt, zorgt ervoor dat de zoon van de detective een voorstander voor hem wordt en voor hem gaat strijden.
Alle stappen van Catilina, die de macht over Rome wil, worden er goed in beschreven.
Echt eens lezen (het duurt wel even.)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:46
Rickus
Rickus is offline
Cicero had nooit iets te maken gehad met ´criminelen, foute mensen´, hoe je t noemen wil.

Catilina daarentegen, stond erom bekend dat hij bij de consul-verkiezingen van het jaar daarvoor (tegen Cicero), knokploegen heeft ingeschakeld, fout geld heeft aangenomen en nog geprobeerd heeft de uitslag van de verkiezingen te vervalsen of iets dergelijks.
Reageren

Regels voor berichten