1. Wie heeft er ervaringen met maagzuurremmers? In hoeverre kan het kwaad, om ze te gebruiken, als je helemaal geen overmatig maagzuur hebt?
Mwah, kan weinig kwaad, ze testen het op werkzaamheid, en niet zozeer op bijwerkingen of dergelijk. Daarbij, in dit stadium van onderzoek wordt dus gewerkt met 2 medicijnen die apart al goedgekeurd zijn, en waarvan dus al duidelijk is wat ze teweeg brengen.
Daarnaast kunnen zuur-remmers of h2 blockers weinig kwaad. Zuur-remmers hebben eigenlijk hetzelfde effect als melk, ze neutraliseren het zuur. En h2 blockers stoppen de zuursecretie opzichzelf.
Je lichaam kan tegen voedsel dat zonder het normaal zure maagsap binnenkomt, dus dat is ook geen probleem. Het enige waar ik mijzelf zorgen zou maken bij dit onderzoek is de manier waarop ze het gaan meten.
2. Denk je dat ik er veel last van heb? Behalve dat ik misschien wat minder zwaar kan eten (doordat je minder maagzuur hebt).
Nee, ik denk dat je er geen hinder van ondervind.
3. Zou jijzelf aan zo'n soort onderzoek meewerken?
Ja opzich, ligt er natuurlijk aan wat het verdiend... ik ga geen 2x 5 dagen pillen slikken en mij laten controleren voor 25 euro ofzo, mijn motto bij onderzoeken: "minstens 50 eurie"

Verder natuurlijk heb ik geen zin in buizen in mijn mijn slokdarm
en FA, wtf?