Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 19:23
Roos
Roos is offline
Ik werk best vaak als proefpersoon mee aan een wetenschappelijk onderzoek (in een academisch ziekenhuis). Dan moet ik bijvoorbeeld bloed afstaan, of een paar simpele testjes doen.

Nu had ik een mooie aanbieding gezien: meewerken aan een onderzoek, waarbij ze de effectiviteit van maagzuurremmers gaan testen.

Het is de bedoeling dat ik 2 periodels van 5 dagen maagzuurremmers neem. Je wordt voor en na de inname onderzocht, zodat ze kunnen kijken, welke remmer het best werkt.

1. Wie heeft er ervaringen met maagzuurremmers? In hoeverre kan het kwaad, om ze te gebruiken, als je helemaal geen overmatig maagzuur hebt?

2. Denk je dat ik er veel last van heb? Behalve dat ik misschien wat minder zwaar kan eten (doordat je minder maagzuur hebt).

3. Zou jijzelf aan zo'n soort onderzoek meewerken?

Ik ben er nog niet uit
Oud 18-05-2004, 20:10
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
3: Nee, ik neem als gezond persoon geen medicijnen in voor geld. Wat bloed af laten nemen sluit ik niet uit maar ik ben niet van plan zonder fysieke reden iets in te nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik zou het niet doen. Maagzuurremmers zouden de maagwand wel eens kunnen aantasten, wat eventueel tot irritante bijwerkingen kan leiden (buikpijn, overgeven, B12-anemie misschien?). In ieder geval is het niet gezond om bij een gezond persoon aan het maagzuur te gaan knoeien. Dat maagzuur is precies afgestemd op z'n taak, er dan zinloos dingen aan veranderen is een onnodig risico dat ik niet zou nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:17
Methuselah
Methuselah is offline