Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 14:29
SCREAM!
SCREAM! is offline
Hey, ik ben een beetje vakantie aan het plannen (begin juli). Nu heb ik gezien dat Gambia redelijk goedkoop is en het lijkt me echt heel mooi daar, maar het is wel in de regentijd daar. Wat moet ik me hier nu precies onder voorstellen? Het regent er ongeveer de helft van alle dagen en ik heb gelezen dat het vooral savonds en snachts is. Maar ik kon maar niet vinden hoe lang zon bui dan duurt. De natuur is dan natuurlijk wel mooier, maar ik wil niet de hele tijd binnen moeten blijven natuurlijk. Ook de luchtvochtigheid schijnt een probleem te zijn. Misschien kan me hier ook iemand wat meer erover vertellen.

Thx
Advertentie
Oud 19-05-2004, 14:47
Quiana
Quiana is offline
Op naar VB.
Oud 20-05-2004, 18:45
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik ben drie of vier jaar geleden in februari naar Gambia geweest en toen was het er écht bloedheet (40 graden). Ik zou best terugwillen, en dan zou ik niks tegen de regentijd hebben omdat dat toch even afkoelt. Als het gewoon warm is, maakt het niet uit of je een bui over je heen krijgt, aangezien je toch snel droog bent en gewoon geen kou kan vatten. Verder regent het voornamelijk in de namiddag of avond en is het vaak één flinke bui waarna het de rest van de tijd weer droog is.
Over die luchtvochtigheid, daar durf ik niks over te zeggen... zal misschien wel vreselijk benauwd kunnen zijn ja.

Maar precies wat je zegt: de natuur is veel en veel mooier in het regenseizoen, dus het lijkt me zeker een aanrader om wél naar Gambia te gaan!
Oud 25-05-2004, 19:06
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik ben een paar jaar geleden naar Senegal geweest. Dat ligt dus volledig om Gambia heen. Ik zat zowel in Dakar als in de Sine Samloume, het gebied vlak boven Gambia. Ik vond het er erg mooi, en ik zat er geloof ik in de droge tijd. Bij ons was het dus hardstikke droog. Ik weet niet of je wel eens vaker in Afrika geweest bent maar voor mij was het daar (ik weet niet of het daar ook zo erg is) nogal schokkend om daar als blank knulletje te lopen. Overal werd er geprobeerd om je op te lichten en het bedelen was niet normaal hoe veel. Maar wij hebben het dan ook een beetje verkeerd aangepakt: zonder gids als blanke door de drukste achterbuurten van Dakar lopen is gewoon niet zo slim. Maar over het algemeen was Senegal erg mooi, al is het zeker geen vakantieland. Gambia zal dat iets meer zijn.

Ik weet niet of je al weet hoeveel prikken je nodig hebt. Maar ik had er 5 nodig. Er waren vrij veel muggen en vooral in het vochtige seizoen zullen die er veel zijn, wees daarop dus voorbereid. Verder wens ik je natuurlijk een fijne reis.
Advertentie

Regels voor berichten