Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2004, 01:50
KrewCial
KrewCial is offline
Hoi, ben nieuw op dit forum, maar had nog 1 vraag om toch nog voor ckerheid iets te tjekken.

Als vrije vakken heb ik: Biologie 1, Informatica en Latijn.

Nu heb ik voor de eerst genoemde 2 vakken al een voldoende op mn lijst. Als ik het goed heb begrepen mag ik dan voor latijn halen wat ik wil. Het maakt dus niet uit wat ik voor latijn sta, ook al is het een 1 in principe. Ik dacht namelijk dat je 1 vrij vak met een voldoende moet hebben afgesloten, als je dat hebt gedaan "vallen de andere vrije vakken weg". Ze staan dan wel op je lijst en als ik dus slaag krijg ik gewoon een gymnasium diploma. Alleen staat er dan wel een slecht cijfer voor latijn op.

Klopt het nu wat ik hier allemaal neer heb getypt?
Bedankt voor alle reacties.

Groeten.
Advertentie
Oud 20-05-2004, 07:06
Verwijderd
Past volgens mij beter op het algemene deel van het forum.
Oud 20-05-2004, 08:42
Gothic
Gothic is offline
Als jij Latijn laat vallen slaag je niet met een gymnasiumdiploma, al jij een 4 hebt voor Latijn, dan wel.
Want zodra jij Latijn laat vallen, doe jij geen gymnasium meer. Wat jij zegt geldt wel voor alle andere vakken in je vrije ruimte...

Ik zou gewoon ff voor de zekerheid de procedure op jouw school vragen. Jouw rector of decaan zou dit moeten weten...
Oud 20-05-2004, 09:25
Balance
Balance is offline
Als jij voor Latijn een onvoldoende haalt dan zijn er 2 opties:
1. Door die onvoldoende zak je (want je hebt al 2 andere onvoldoendes of het is lager dan een 4).
2. Het is dan wel een onvoldoende, maar je zakt er niet door, want je voldoet mét die onvoldoende nog altijd aan de slaginseisen.

In geval 1 komt het niet op je diploma te staan, in geval 2 wel.
In geval 1 heb je dus geen gymnasiumdiploma en in geval 2 heb je die wel, maar dan wel met een onvoldoende voor Latijn. (maar wie kijkt er ooit naar je diplomacijfers...?)

Zo zit het volgens mij, hoewel ik dit niet met 100% zekerheid weet, dus nog even navragen kan geen kwaad.
Oud 20-05-2004, 09:25
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Volgens mij mag je nu niet meer Latijn laten vallen hoor, omdat het juist zorgt voor het gymnasiumdiploma..
Oud 20-05-2004, 13:11
never mind
never mind is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 20-05-2004 @ 10:25 :
Volgens mij mag je nu niet meer Latijn laten vallen hoor, omdat het juist zorgt voor het gymnasiumdiploma..
Citaat:
Als jij Latijn laat vallen slaag je niet met een gymnasiumdiploma, al jij een 4 hebt voor Latijn, dan wel.
latijn hóeft niet... je moet minimaal één oude taal doen. Grieks kan dus ook. Als je al grieks hebt kan je latijn dus in je vrije deel kiezen.

Als je latijn dus onvoldoende haalt (zegmaar: lager dan een 4) kan je het na je CE altijd nog laten vallen. (zo is het tenminste bij ons op school).

Laatst gewijzigd op 20-05-2004 om 13:13.
Oud 20-05-2004, 13:29
WishfulDreaming
Citaat:
never mind schreef op 20-05-2004 @ 14:11 :
latijn hóeft niet... je moet minimaal één oude taal doen. Grieks kan dus ook. Als je al grieks hebt kan je latijn dus in je vrije deel kiezen.

Als je latijn dus onvoldoende haalt (zegmaar: lager dan een 4) kan je het na je CE altijd nog laten vallen. (zo is het tenminste bij ons op school).
Maar hij heeft geen grieks, dus heeft het wel degelijk invloed op het gymnasiumdiploma, dus kan ie het volgens mij niet meer laten vallen.
Oud 20-05-2004, 13:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 20-05-2004 @ 14:29 :
Maar hij heeft geen grieks, dus heeft het wel degelijk invloed op het gymnasiumdiploma, dus kan ie het volgens mij niet meer laten vallen.
dat klopt, maar dan slaagt ie dus met een atheneumdiploma.
Oud 20-05-2004, 14:40
WishfulDreaming
Citaat:
Balance schreef op 20-05-2004 @ 14:30 :
dat klopt, maar dan slaagt ie dus met een atheneumdiploma.
Ja dat vraag ik me dus af, bij ons mocht je als je alleen latijn of grieks had volgens mij dat niet meer laten vallen na je examen..
Oud 20-05-2004, 15:25
mmmoeder
mmmoeder is offline
Indien je genoeg vrije uren opgevuld hebt (in jouw geval waarschijnlijk wel), mag je een certificaat voor de vakken waarin je geslaagd bent vragen aan je school, en vervolgens bij een bevoegde instantie een atheneumdiploma uitgereikt krijgen.

Dat is de procedure. Bij ons op school praten ze er liever niet over omdat ze graag hebben dat iedereen z'n gymnasiumdiploma haalt
Oud 21-05-2004, 10:45
Dory
Dory is offline
Als je genoeg SBU hebt zonder Latijn meegerekend, kun je het ook na je examen nog laten vallen, dan krijg je dus een atheneum-diploma.
Oud 21-05-2004, 11:04
KrewCial
KrewCial is offline
Bedankt voor alle reacties, het heeft geholpen. Lager dan een 4 op mn lijst voor latijn kan iig niet halen. Ergens aan het begin van het jaar ben ik naar mijn decaan geweest om latijn er uit te kiepelen. Hij zei dat hij het jammer vond, want ik kon er niet op zakken. Het is nu al te laat om latijn eruit te gooien, want dat kon nog 1 week voor de examens en dat is al voorbij. Maar goed, hij zei dus dat ik er niet op kon zakken, ook al haalde ik een 1. Dit was natuurlijk een tijdje geleden en daarom heb ik het hier maar voor de ckerheid gepost. Ga ik toch maar maandag na het examen Nederlands nog even bij hem langs.

Nogmaals bedankt.
Oud 21-05-2004, 15:32
Verwijderd
Het is zelfs zo dat de uren niet meer tellen, dus je hoeft eigenlijk geen extra of vrije vakken in je pakket te hebben. Een aanvullend vak nog wel altijd. Bovendien wordt 'r dit jaar een landelijke uitzondering gemaakt voor de gymnasiasten, want mocht je Latijn nog laten vallen na je examen dan kan dat aangezien ALLEEN dit jaar KCV ook telt als CKV.
Advertentie

Regels voor berichten