Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 18:12
Verwijderd
heej mensen,
ik maandag naar parijs met school, moet dan mn paspoort meenemen. Hoe kan ik die het veiligste opbergen?
hoe bergen jullie het op?
(ik kan geen kluis huren in het hotel)
Advertentie
Oud 21-05-2004, 18:24
little mayo
little mayo is offline
Ik heb in Italië een kopie in mijn portemonnee gestopt en mijn paspoort in mijn gesloten koffer (met cijferslot) gestopt.
Oud 21-05-2004, 20:23
$un$hine
$un$hine is offline
Ik had toen ik naar Marokko ging een soort platte buidel / soort buiktasje waar ik mn paspoort in had.. Deze zat niet over je kleren, maar er echt onder half bij je broek, half onder je shirt. Die had ik gekocht bij zo'n ANWB winkel geloof ik. In het begin was het even wennen maar later voelde je er niks meer van. Misschien is het zelfs zo dat de leraren de paspoorten bij elkaar bewaren? Dat gebeurde bij ons op school met sommige reizen ook wel eens.
Oud 21-05-2004, 20:30
Miracle
Miracle is offline
Toen wij met school naar Parijs gingen werd ons aangeraden om hem altijd bij ons te hebben. Ik heb toen gewoon een oud leren tasje gekregen van mijn ouders. Die kon ik omhangen onder mijn t-shirt.

Als ik ooit weer op vakantie ga dan koop ik een nieuwe. Dat ding was toch al aardig verrot.
Oud 22-05-2004, 10:02
Verwijderd
ik heb zelfs zo'n tasje voor om mn nek, alleen zit dat helemaal niet lekker. daarbij wordt het heel erg warm weer dus trek ik alleen een topje aan. dan zie je het zitten.
Ik heb dus nu wat anders bedacht: ik doe hem om mn middel en dan in mn broek. dan haal ik hem ook nog door mn riem heen zodat hij blijft zitten: ideaal niet
Oud 26-05-2004, 19:21
Verwijderd
Ik ga m'n paspoort dus nooit aan een leraar geven.
Oud 27-05-2004, 12:20
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
MCH schreef op 26-05-2004 @ 20:21 :
Ik dus ook niet.
Ik had een speciaal tasje gekocht wat ik aan mijn broek kon hangen en dat dan aan de binnenkant van mijn broek zat. Het zat wel redelijk fijn, had er geen last van en je zag het niet zitten. Dat heb je bij tasjes onder je truitje wel.
Oud 27-05-2004, 12:50
martijn1985
martijn1985 is offline
Wat een paniek toch altijd...

Als je naar amsterdam gaat neem je dan ook allemaal voorzorgsmaatregelen voor je paspoort? Nee toch? Waarom dan in Parijs (of waar dan ook) wel? Amsterdam is echt niet 'veiliger' dan een buitenlandse grote stad. Dat paspoort kan prima op dezelfde plek waar je je portemonnee hebt (ok...kontzak is niet aan te raden in een grote stad, maar dat geldt ook voor Amsterdam)
Oud 28-05-2004, 16:58
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
In mijn portomonee in mijn tas
Oud 28-05-2004, 17:13
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 27-05-2004 @ 13:50 :
Als je naar amsterdam gaat neem je dan ook allemaal voorzorgsmaatregelen voor je paspoort? Nee toch?
Ik neem mijn paspoort nooit mee als ik naar Amsterdam of een andere stad in Nederland ga. Dus dan ligt het veilig thuis en heb ik daar geen last van.
Oud 28-05-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 28-05-2004 @ 17:58 :
In mijn portomonee in mijn tas
lekker veilig daar in de metro.. altijd mensen die proberen in je tas te komen.
Oud 28-05-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
We moesten wel, voor de controle in de trein. Als ze em niet hadden mocht je niet mee, simple as that.
Oud 28-05-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
heb je gelijk in, tenzij die het in een kluis stoppen. bij hen loopt het net zoveel gevaar als dat je het zelf bij je draagt.
Oud 28-05-2004, 20:16
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 28-05-2004 @ 20:45 :
lekker veilig daar in de metro.. altijd mensen die proberen in je tas te komen.
Niks van gemerkt eigenlijk
en hij zat in een vak met een rits aan de binnenkant van de tas.
Oud 29-05-2004, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 28-05-2004 @ 21:16 :
Niks van gemerkt eigenlijk
en hij zat in een vak met een rits aan de binnenkant van de tas.
binnenkant van je tas is wel goed ja, buitenkant wordt zo gerolt.
Oud 29-05-2004, 14:53
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Toen wij naar Parijs gingen kopieëerden we onze ID's, om mee te nemen de stad in, en de echte ID's gingen in een grote kluis.
Oud 29-05-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 29-05-2004 @ 15:53 :
Toen wij naar Parijs gingen kopieëerden we onze ID's, om mee te nemen de stad in, en de echte ID's gingen in een grote kluis.
dat mocht bij ons ook niet, we moesten wel eens kopie inleveren dat was om te bewijzen dat je een paspoort hebt.
wij moesten het altijd bij ons hebben omdat je daar de identificatieplicht hebt.
Oud 29-05-2004, 16:19
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
dreen schreef op 21-05-2004 @ 21:30 :
Toen wij met school naar Parijs gingen werd ons aangeraden om hem altijd bij ons te hebben. Ik heb toen gewoon een oud leren tasje gekregen van mijn ouders. Die kon ik omhangen onder mijn t-shirt.

Als ik ooit weer op vakantie ga dan koop ik een nieuwe. Dat ding was toch al aardig verrot.
Idd, bij mij precies hetzelfde. Mijn moeder maakt altijd binnenzakken in dr broeken enzo, zodat ze daar dr paspoort kan opbergen. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat zelf kan maken, en onder een strakke broek is het ook niet echt geweldig..
Oud 29-05-2004, 16:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook zo'n tasje voor om mijn nek en daar doe ik dan mijn paspoort, pinpasje, groot geld en verzekeringspasje in. Bij mij sneed dat touwtje alleen nogal in mijn nek maar dat frutselde ik onder mijn kraag van mijn vestje of trui, in de tijd dat ik in Londen was, was het niet zulk lekker weer. En ook al zie je het zitten, dat geeft toch ook niet zo, als jij niet ziet dat ze het jatten als het om je nek hangt dan ben je toch wel heel erg kippig of ligt dat aan mij? Een heuptasje is verder ook wel handig vind ik.
Oud 29-05-2004, 16:38
Energie
Energie is offline
in je tas of in je broekzak
Oud 29-05-2004, 17:51
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-05-2004 @ 16:00 :
dat mocht bij ons ook niet, we moesten wel eens kopie inleveren dat was om te bewijzen dat je een paspoort hebt.
wij moesten het altijd bij ons hebben omdat je daar de identificatieplicht hebt.
Hier heb je die ook.
Oud 29-05-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 29-05-2004 @ 18:51 :
Hier heb je die ook.
weet ik, maar hier is hij nog niet verplicht
Oud 04-06-2004, 12:46
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Citaat:
Toen wij met school naar Griekenland gingen, moest dat verplicht... In Italie gelukkig niet, toen heb ik hem zelf bijgehouden.
Als ik in een gastgezin ben, doe ik hem in mijn koffer en die zit op slot. In een hotel hou ik hem sowieso altijd bij me.
Verder, als ik ergens heen ga in het buitenland heb ik mijn paspoort in een tasje om mijn middel zitten (zoals $un$hine beschreef).
Oud 05-06-2004, 17:29
Breg
Breg is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-05-2004 @ 17:32 :
Ik heb ook zo'n tasje voor om mijn nek en daar doe ik dan mijn paspoort, pinpasje, groot geld en verzekeringspasje in. En ook al zie je het zitten, dat geeft toch ook niet zo, als jij niet ziet dat ze het jatten als het om je nek hangt dan ben je toch wel heel erg kippig of ligt dat aan mij?
Inderdaad, oke, dan zien ze het om je nek hangen, dan nog moeten ze je eerst tegen de grond slaan voor ze het kunnen jatten. Heb het altijd of in zo'n tasje om mn nek of in het binnenvak (met rits) van mn tas.
Oud 05-06-2004, 23:43
Roxy
Roxy is offline
een binnenzak of tasje onder een broek lijkt me wel een goede optie.. zelf heb ik hem meestal in een binnezak van mn tas, met rits ja.
Oud 07-06-2004, 03:38
notbonefish
notbonefish is offline
zo'n tasje om je nek is best handig tijdens het reizen. kun je makkelijk je paspoort(en), tickets en boardingpass bijelkaar houden.
Oud 15-06-2004, 11:42
Breg
Breg is offline
weet iemand waar je zo'n tasje voor om je nek kan kopen? wij hebben er thuis wel 1, maar die hebben mn ouders mee op vakantie en ik wil er zelf ook graag 1 als ik volgende week op vakantie ga.
Oud 15-06-2004, 14:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Op een plek waar ze het niet kunnen pikken maar waar ik het wel snel kan vinden
Oud 15-06-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 15-06-2004 @ 15:53 :
Op een plek waar ze het niet kunnen pikken maar waar ik het wel snel kan vinden
tja logisch
Oud 15-06-2004, 16:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heeft iemand ook tips waar je je paspoort moet laten als je op een camping zit in een tentje en dan een dagje naar strand gaat? In de tent achterlaten vind ik niet zo'n veilig idee maar op het strand in mijn tas als ik aan het zwemmen ben ook niet.

Iemand tips?
Oud 15-06-2004, 16:52
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Energie schreef op 29-05-2004 @ 17:38 :
in je tas of in je broekzak
inderdaad, zo moeilijk is het echt niet hoor
Oud 15-06-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-06-2004 @ 17:48 :
Heeft iemand ook tips waar je je paspoort moet laten als je op een camping zit in een tentje en dan een dagje naar strand gaat? In de tent achterlaten vind ik niet zo'n veilig idee maar op het strand in mijn tas als ik aan het zwemmen ben ook niet.

Iemand tips?
het ligt eraan of je wilt zwemmen... ik heb er niet echt een oplossing voor, mss moet er gewoon iemand bij de spullen blijven? Dan zijn ze altijd wel veilig.
Je kan natuurlijk een kluisje op het campingterein huren als dat kan, dan zijn ze nog veiliger.
Jammer genoeg zijn ze niet waterbestendig, dan kon je ze in een tasje doen en ermee gaan zwemmen.
Oud 15-06-2004, 19:09
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 15-06-2004 @ 19:35 :
Jammer genoeg zijn ze niet waterbestendig, dan kon je ze in een tasje doen en ermee gaan zwemmen.
whaha
Oud 15-06-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-06-2004 @ 20:09 :
whaha
Advertentie

Regels voor berichten