Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2004, 08:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Tsja, het is dus zwaar irritant. Vanochtend had ik weer over de 300 e-mails en het zijn steeds dezelfde 5 (van 3 vriendinnen)..
Ik kreeg dezelfde hoeveelheid niet van een nieuwsbrief van een 1 of andere site, daar kreeg ik er dus wel gewoon 1 van.
Maar zij hebben, zeggen ze, geen virus...

Waar kan het aan liggen??

Ik heb trouwens een e-mailadres van scholieren.com, misschien dat het daar mee te maken kan hebben. Weet t verder ook niet...

Maar dit is dus echt niet leuk meer, ik word er echt helemaal gek van!!

Dus, help?
Advertentie
Oud 22-05-2004, 09:23
Verwijderd
Het lijkt me een virus dat zichzelf doorstuurt.

En misschien hebben je vriendinnen niet de nieuwste update van het virusprogramma dat ze gebruiken.

Je kunt ze natuurlijk tijdelijk blokkeren.
Oud 22-05-2004, 09:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-05-2004 @ 10:23 :
Het lijkt me een virus dat zichzelf doorstuurt.

En misschien hebben je vriendinnen niet de nieuwste update van het virusprogramma dat ze gebruiken.

Je kunt ze natuurlijk tijdelijk blokkeren.
Uh nou, ik krijg t nu ook van een andere jongen uit mn klas, Ik denk dat het virus bij mij zit of dat er iets niet goed zit met mn account ofzo... Maar ik heb mijn virusscanner al mijn comp laten scannen en die heeft niks gevonden (en die is gister nog geupdate)...
Oud 22-05-2004, 09:50
Verwijderd
Of het is een heel goed virus (compliment voor de maker )

Of het virus is zo nieuw dat ie pas in de update van vandaag ofzo staat.

Krijg je er ook een bijlage bij?
Oud 22-05-2004, 12:12
Manuzhai
Manuzhai is offline
Er zijn meerdere forumbazen met problemen. Ligt aan de server. Zal dit topicje dus maar dichtdoen, okay? Je mag me PM-en als je een beter idee hebt.
Oud 22-05-2004, 12:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor de duidelijkheid: ligt dus aan de scholieren.com server, niet aan de kant van de gebruiker; er is niets verkeerd met je emailsoftware of instellingen.
Oud 22-05-2004, 23:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Opened on request,

nog iemand met hetzelfde (?) probleem, maar dan met een andere server dan scholieren.com: CryptapiX.
Oud 23-05-2004, 10:06
CryptapiX
CryptapiX is offline
Zoals enlightenment al zei, ik heb hetzelfde probleem..
ik ontvang ongelooflijkveel virus emails maar ook van emails die ik helemaal niet ken
ze echter soms ook van bedrijven af waar ik ooit iets heb besteld dus ik heb soms het idee dat het virus wat verzonden word gwoon een email uit mijn adres boek kiest en zich voordoet alsof het daarvandaan verzonden is
maar er komen ook emails uit voort die ik niet ken en waarop niet te replyen is

ik krijg deze emails echter alleen op bugs@cryptapix.nl, dit email staat vermeld op http://upload.cryptapix.nl dus misschien dat een bot het heeft gevonden
nou vroeg ik me af wat hier de oplossing voor is, ik kan op mn server via het control panel wel het een en ander instellen, maar de onderwerpen zijn vaak "document" of "information" en die wil ik dus liever niet blokken

iemand nog een idee?
Oud 23-05-2004, 11:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Jouw probleem is gewoon een spamprobleem, en dat is iets heel anders dan het probleem gemeld in dit toipc: dezelfde mail blijven ontvangen. Met dezelfde bedoel ik echt dezelfde. Dezelfde headers, dezelfde tijd, dezelfde inhoud. De verzender heeft het maar 1 x gestuurd, maar toch krijg je op een dag 120 berichten binnen met die mail.

Zoals je omschreef was aardig correct. Een bot (spam spider) heeft jouw adres geript, en bij mensen die besmet waren met een (spam)virus stuurden onder hun naam het naar jouw adres. Ook anderen kunnen nu onder jouw emailadres spammail danwel virusmail ontvangen, doordat ze nu jouw adres hebben (bugs@cryptapix.nl).

Valt weinig aan te doen. Gebruik Mozilla Thundermail als mailclient en gebruik de adaptive junkmail filter, om zoveel mogelijk spam te voorkomen. En zo snel mogelijk van je emailadres een plaatje maken of "bugs (at) cryptapix [dot] nl" typen.
Oud 23-05-2004, 12:03
Manuzhai
Manuzhai is offline
En laten we andere problemen bewaren voor andere topics, dan kan deze weer dicht.

Regels voor berichten