Advertentie | |
|
![]() |
|
- Zopas is juist, staat in de dikke van dale, net opgezocht
![]() - Aan recht krabbelen heb ik ook getwijfeld, maar wist geen alternatief ![]() - Bloedden, bedankt ![]() - hè? (alt Gr, pond teken naast enter, dan e) Ik dacht dat het hé moest zijn. Dat heb ik al en paar keer gelezen denk ik. Ik pas het wel aan ![]() Bedankt O kleine Lucifer! (aka duivelaartje ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() - Krabbel overeind? - Ik gebruik een soort foefje daarvoor. Je hebt het franse woord élève (eerste e lange klank, tweede e korte klank) en zo kijk ik altijd bij woorden. Beetje vreemd ja, maar werkt bij mij altijd. ![]() Lucifer? ![]() ![]() |
![]() |
|
Thnx iedereen!
Ik heb al het een en het ander aangepast ![]() Bedankt voor het trucje Duivelaartje, ik zal het (proberen) gebruiken ![]() Lucifer is een engel die uit de hemel is verdwenen en dan EVIL is geworden ![]() greetings!
|
Als ik het kan gebruiken draag ik dat punt aan je op
![]() Ik heb het meeste al aangepast denk ik, heeft er nog iemand een opmerking? Ik hoor het graag! (hoewel, als er niets komt, dan moet mijn verhaal wel goed zijn hé, ik bedoel hè ![]()
Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 10:11. |
![]() |
|
Ik zie niets
![]() okee, ik heb het gewijzigd ![]() Ik denk eraan om dit verhaal in een groter geheel te stoppen, er een echt boek-ish ding van maken. Maar dan moet ik eerst mijn Engels boek afwerken en de examens door. Bedankt voor de correcties Lucifertje ![]() (okee, Duivelaartje dan... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
goed verhaal, spanning wel oke.
leuk woordgebruik en woordspelingen, soms wel wat 'standaard' ofzo, maar meestal gewoon goed. en dat belgische, ehhh, ik ken het gentse accent niet echt, ik bedoel, ja, nou ja, heb het vast vaak genoeg gehoord, maar zal het niet zo specifiek weten of herkennen, en ach, maakt het veel uit voor die 5 woorden die ze spreken? zeker wel goed. hoop dat de 'kwaliteit' niet achteruit zal gaan wanneer je het in een groter geheel stopt... Charlotte
|
Standaard? Lieve god nee, niets is zo erg als standaard zijn
![]() Heb je even een voorbeeld, dan weet ik wat als standaard gezien word. Ik weet dat het Gents niet zo erg vele uitmaakt, maar ik wou daar geen commentaar op, want zo wil ik het. ![]() Over die "kwaliteitsvermindering" heb ik ook al gedacht, en ik denk dat ik het niet in een groter geheel stoppen, ik weet gewoon niet genoeg van allochtonen, dus kan er geen geloofwaardig "groot geheel" over schrijven denk ik. ![]() (Als je naar flikken gekeken hebt, heb je zeker al eens gent gehoord, hoewel de hoofdacteurs geen gentenaars zijn, zijn veel bijrollen gents) ![]()
|||||
Beide keren Skinheads;
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Miss: Als ik niet zo bang was geweest, om op te vallen, zou ik een deuntje fluiten. Maar daar houd ik niet van, zeker niet in deze buurt. ? Citaat:
![]() Maar verder mooi verhaal. Het is spannend genoeg en het einde heeft wel iets. ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
ow, ik vind dat gents juist wel leuk, eigenlijk, maakt het wat ehh, wat meer alsof het wat minder beschaafde mensen zijn ook. (dat heb ik nogal snel bij accenten enzo, sorry) onduidelijk vind ik het gents ook niet, maar misschien komt dat omdat ik er nog vrij goed aan gewend ben (heb 13 jaar lang in (nederlands) limburg gewoont, ben daar vrij goed geworden in het vertalen van verschillende accenten, zeg maar. hoe komt het eigenlijk dat zoveel nederlanders een limburgs accent niet van het belgische kunnen onderscheiden?)
oke, 'standaard':"Als ik niet zo bang was geweest om op te vallen, zou ik een deuntje fluiten. Dat deed ik dus niet, want ik hou niet van opvallen." "Eigenlijk was het een slecht idee om door deze wijk te lopen, maar het is een stuk korter naar mijn fiets. Ik ben er bijna, mijn tweewieler staat om de hoek." er waren er nog wel een paar geloof ik, maar heus niet veel. het komt op mij een beetje geforceerd goed/mooi geschreven over, niet echt 'jij', zeg maar Charlotte
|
Komaan ik vind dit een van de beste teksten die ik hier ooit gelezen heb! (en dat is geen vriendjespolitiek) écht!!
Je schrijfstijl is super! De zin met 'opvallen' vond ik juist leuk, klonk als een latijns taalspelletje... ![]() Ik versta het Gents helemaal, heb twee neven en een nicht in De Pinte wonen... ![]()
|
![]() |
|
|