Geen trauma's aan over gehouden, maar het blijft je altijd bij.....
Eerste keer na het verdraaien van mijn knie. Dat was in oostenrijk. Moest via de ambulance (twee uur in de kou gewacht onderaan de lift, met ontzettend veel pijn) naar het ziekenhuis, toen het hier vol was vanwege vele skiongevallen naar een speciale dokter dieook foto's kon maken in zijn praktijk. Niets gescheurd, ik kon terug met krukken en een brace.
Achteraf, na een half jaar, nog steeds last....ik in Nederland naar de dokter, door naar het ziekenhuis, met spoed naar een ander ziekenhuis, operatie (prima verlopen, behalve de ruggenprik die iets te hoog was gaan zitten waardoor ik heel misselijk werd) en toch wat gescheurd....kruis en knie banden gescheurd, in oostenrijk nooit gemerkt.....SLECHT!!!!
Daarvoor een keertje op de IC. Weet ik zelf zeer weinig van, en ze waren alles behalve vriendelijk. Een stressafdeling, en ik was geheel in de war. Trok alle slangen er steeds uit, maar dat had ik zelf nie tin de gaten. Werd gek van de piepjes, die ikz elf veroorzaakte...en werd daar gigantisch weggeken. Een meisje van 17 hoorde daar niet, maar ik moest in de gaten worden gehouden vanwege een hele hoge hartslag en gedoe met mijn nieren. Heel veel geprikt, toen ik met ontslag ging zagen mijn polsen heel blauw. Dit is pas na een paar dagen weg getrokken, en ik heb er nog littekens van. Omdat ze in mijn slagaders bloed moesten prikken.....Dat snap ik nog steeds niet. Een goede dokter prikt goed, en dan wordt het niet blauw. Maar omdat ik drie keer per dag in beide armen moest worden geprikt, kon het daar ook aan liggen....
Katheter, ook geen pretje...die wilde ik eruit hebben maar dat mocht niet. Terwijl ik best wel even op de rijdende po kon, maar dat wilden ze niet hebben. Teveel gedoe.....
Kortom, niet leuk, maar das logisch.....buitenal, niet vriendelijk....

Terwijl ik er niks aan kon doen dat ik zo verward was...
Grtjs.