Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 23:23
TeddyRuxpin
TeddyRuxpin is offline
Ik heb dus een nieuwe laptop gekocht en woon in gedeelte waar wireless internet beschikbaar is.. ik heb er een kaartje inzitten dat dus verbinding zou moeten.. ik krijg een verbinding maar die is heel zwak, te zwak om mee te webben

Nu kan het zijn dat ik te ver van de Antenne paal ben en dus niet goed kan ontvangen.. daarvoor zou je een externe antenne moeten kopen maar die is volgens zeggen(Computer Planet) niet beschikbaar.. nu vertelde een maat mij dat Orinoco een merk is dat dit wel heeft..

Hebben jullie misschien ideen waarom niemand hier iets van weet en waar het wel te krijgen is!Ik woon in buurt van leiden.. ik baal er beetje van want heb die laptop eigenlijk speciaal gekocht om het wireless internet!

Misschien weten jullie nog andere hardware merken die dit wel hebben en of dat makkelijk te verkrijgen is en of jullie nog goeie pakketen weten hiervoor!

Misschien allemaal beetje onduidelijk verteld dus hoop dat jullie het begrijpen

Alvast bedankt
Groet Teddy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2004, 23:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Bestel ADSL?

WiFi hotspots is leuk als je aan een terasje zit ofzo. Of bedoel je geen hotspot maar betaal je voor je draadloos internet?
Oud 26-05-2004, 23:40
TeddyRuxpin
TeddyRuxpin is offline
Ik leiden is het project Wireless leiden.. op verschillende plekken zijn Antennes geplaats waaraan je gewoon kan inloggen!Zijn idd hotspots, maar als je er toch woont en het is gratis waarom zou je er niet altijd gebruik van willen/kunnen maken!Het is nog in begin fase dus kan alleen maar beter worden!Uiteindelijk een stukgoedkoper!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 11:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oke dus je maakt gratis gebruik van hotspots die bedoeld zijn om op het terras te kunnen internetten, en jij wilt vanuit je kamer willen internetten ermee?

Sorry maar bestel ADSL, kost €15.
Oud 29-05-2004, 01:05
TeddyRuxpin
TeddyRuxpin is offline
Het maakt toch weinig uit waarom ik het wil.. je geeft geen antwoord op men vraag.. ik vraag alleen wat er nodig is en of julie weten waarom het voor een laptop zo moeilijk te verkrijgen is.. dat noemt zich forumbaas die altijd lopen te zeiken dat mensen zich aan de TOPIC moeten houden!

Als ik ADSL had gewilt had ik dat wel genomen ja!maar heb ik niet gedaan!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 01:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Luister, jij wilt iets doen waar het niet voor bedoeld is. Afgezien van de morele dilemma's die dat geeft, zijn er ook technische: kennelijk is de signaal sterkte onvoldoende om vanaf jouw locatie een goede verbinding te krijgen. Een goede (dure) antenne zou inderdaad kunnen, echter: WLAN betreft tweeweg communicatie; de andere kant dient ook een goede zender/ontvanger te hebben.

Als je vraag is 'waar kan ik een dergelijke antenne kopen?', kan ik je geen adressen geven, maar met een beetje zoeken kom je er wel. Ook heb ik op Gathering of Tweakers een topic gezien waarin werd gesproken of het zelf maken van een antenne met wat blik en dergelijke. Geen garantie of dat werkt, maar goedkoop is het wel. Het is echter wel de vraag of je ingebouwde WLAN adapter wel een uitgang heeft voor een externe antenne, dus wellicht dat je dan ook een andere WLAN adapter dient te kopen.

Vraag is of dit plan economisch verantwoord is. Als je €200 moet investeren hiervoor terwijl je voor €15 per maand legaal ADSL hebt, dan kun je je afvragen wat het meest verstandig is. Overigens: meedenken met de topicstarter is niet per definitie off-topic. Bovendien is mijn off-topic beleid vrij soepel, zolang het maar geen onzin is.

Heb je antwoord op je vraag?

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 01:15.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 01:15
TeddyRuxpin
TeddyRuxpin is offline
hehe nee geheel De reden waarom het ontvangst kut is en hoe je dit met externe antenne kan oplossen wist ik al.. maar ik vroeg me af waarom dit voor een laptop zo goed moeilijk/niet te vinden is!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 01:16
TeddyRuxpin
TeddyRuxpin is offline
lol je moest REPLY nog ff editen of niet anders had je geen antwoord op vraag gegeven..

IIG bedankt voor het gehele antwoord
weltruste straks!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 01:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
TeddyRuxpin schreef op 29-05-2004 @ 02:15 :
maar ik vroeg me af waarom dit voor een laptop zo goed moeilijk/niet te vinden is!
Ik begrijp je niet helemaal?

Edit: ok, ik edit vaak mn berichten ja, omdat ik ze nalees en vaak typo's eruit wilt halen en soms nog wat toevoegen.
Reageren

Regels voor berichten