Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 14:13
Frank
Frank is offline
Ik heb sinds kort dit spel, maar ik snap niet hoe ik een speler kan kopen, dan heb ik scouts die dan van die goede voetballers zoeken maar als ik die wil kopen altijd: deze gast is onmisbaar voor ons team etc.. en ik kan maar 3 millioen uitgeven omdat een board ofzo niet meer wilt blabla..

en wie weet nog goede spelers DIE ik kan kope?

thx
Advertentie
Oud 09-05-2002, 23:49
Southraider
Southraider is offline
ga via zoekmachines websites zoeken...der zijn er genoeg te vinden waarop de beste speler staat en tips enzow.
Oud 10-05-2002, 01:37
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
Southraider schreef:
ga via zoekmachines websites zoeken...der zijn er genoeg te vinden waarop de beste speler staat en tips enzow.
Ga eens terug naar Onzin jij

Maare Frank..
Staat dat niet in zon leuke handleiding
Kweenie maar kan altijd
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 03:18
Tofke_H
Tofke_H is offline
topic over hetzelfde onderwerp van januari 2002
Topic van een maandje geleden, misschien dat je daar ook iets aan hebt, want er staan spelers namen in

Obi Wan -> neen, die dingen staan er niet in een handleiding
Oud 10-05-2002, 11:14
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Je moet gewoon veel meer bieden dan ze waard zijn. En als je te weinig geld hebt...begin dan eens met een topclub. Dan leer je het spel een beetje kennen en dan kun je later wel met een wat kleinere club spelen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 12:30
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

Obi Wan -> neen, die dingen staan er niet in een handleiding
Oh
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:03
Frank
Frank is offline
oks ty, ik kon die dingen niet vinden want die links waren weg
(onderop bij games zie ik nog maar 2 blaadjes :x)
Oud 10-05-2002, 14:03
Frank
Frank is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
Je moet gewoon veel meer bieden dan ze waard zijn. En als je te weinig geld hebt...begin dan eens met een topclub. Dan leer je het spel een beetje kennen en dan kun je later wel met een wat kleinere club spelen.
hmm ik deed feyenoord ikdoe wel met manchester/realmadrid ofzo

=================

Hoe verkoop ik een speler?
ik doe dan transferlisted maar niemand die em koopt

Laatst gewijzigd op 10-05-2002 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:09
Kezmanian Devil
Feyenoord heeft volgens mij heel weinig geld, kun je in Nederland beter met PSV of Ajax gaan. Of met een echte topclub als Real en ManU ja...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:40
Souljah
Souljah is offline
In het begin is het idd lastig, ik speel de CM reeks al 5 jaar dus voor mij is het iets makkelijker maar je moet eerst maar eens goed de handleiding doorlezen daar staat in hoe alles moet, van trainen tot aantrekken van spelers, van hoe je taktieken moet maken tot hoe je spelers instructies moet geven, alles staat erin. Als je dat gedaan hebt ben je al een stuk verder.
Voor goede spelers moet je naar scandinavie gaan

Kim Kallstrom
Jonas Lunden
Abgar Barsom
Thomas Christensen
Martin Erikkson
Kennedy Bakircioglu
Thomas Jönsson
Teddy Lucic
Eldar Hadzimehmedovic
Emil Debski
Kabba Samura
Paulus Roiha
Stefan Selakovic
Stefan Ishizaki

Heel Scandinavie zit vol met zulke megatalenten als deze, stuur je scouts er maar eens heen Deze spelers zijn aan het begin matig tot slecht, maar ze worden wereldspelers.

Paar anderen buiten scandinavie en nog goedkoop ook;
Taribo West(gratis)
Isaak Okoronkwo
Assane N'diaye
Julius Aghahowa
Ibrahim Said
Josep Guardiola(gratis)
Ricardo Carmo
David Prutton
Mark Kerr
Marcin Harasimowic
Pawel Brozek
Maxim Tsigalko
Landon Donovan
Carlos Jacques
Phillipe Mexes
Ljubo Kovacevic

zo zijn er nog heel erg veel goede en zeer getalenteerde spelers, dit was maar een greep
Oud 10-05-2002, 19:55
Kirk22
Kirk22 is offline
Sorondo is ook erg goed & gratis.
Oud 10-05-2002, 21:42
Frank
Frank is offline
Citaat:
Souljah schreef:
In het begin is het idd lastig, ik speel de CM reeks al 5 jaar dus voor mij is het iets makkelijker maar je moet eerst maar eens goed de handleiding doorlezen daar staat in hoe alles moet, van trainen tot aantrekken van spelers, van hoe je taktieken moet maken tot hoe je spelers instructies moet geven, alles staat erin. Als je dat gedaan hebt ben je al een stuk verder.
Voor goede spelers moet je naar scandinavie gaan

Kim Kallstrom
Jonas Lunden
Abgar Barsom
Thomas Christensen
Martin Erikkson
Kennedy Bakircioglu
Thomas Jönsson
Teddy Lucic
Eldar Hadzimehmedovic
Emil Debski
Kabba Samura
Paulus Roiha
Stefan Selakovic
Stefan Ishizaki

Heel Scandinavie zit vol met zulke megatalenten als deze, stuur je scouts er maar eens heen Deze spelers zijn aan het begin matig tot slecht, maar ze worden wereldspelers.

Paar anderen buiten scandinavie en nog goedkoop ook;
Taribo West(gratis)
Isaak Okoronkwo
Assane N'diaye
Julius Aghahowa
Ibrahim Said
Josep Guardiola(gratis)
Ricardo Carmo
David Prutton
Mark Kerr
Marcin Harasimowic
Pawel Brozek
Maxim Tsigalko
Landon Donovan
Carlos Jacques
Phillipe Mexes
Ljubo Kovacevic

zo zijn er nog heel erg veel goede en zeer getalenteerde spelers, dit was maar een greep
thx for the help prob is: ik heb geen handleiding ;P
maar kan jij dat niet effe hier typen j/k
ik zal ff wat scouts erheen sturen, hopelijk lukt het

iemand nog goede formaties? (ik speel zelf 4-3-3 maar ik verlies echt ALLES)
Oud 10-05-2002, 23:54
knijtert!
knijtert! is offline
West is gratis in begin van spel

En voor de rest moet je scouten!!!!!!!!!! en geen toppers kopen want dat is onbetaalbaar!!! Met een topclub kan je dat in het begin betalen, maar later als spelers niet goed functioneren of klagen, zal je toch weer een ander moeten kopen.
Zonden van je geld, je kan beter met de "speler zoekmachine" zelf scouten en jongen talentjes kopen, er zitten er genoeg in.

Als je toch voor de toppers gaat adviseer ik kluivert, in het begin niet zo heel goed, maar hij leert snel hij is bij mij 41 punten in de plus gegaan (verdeelt over virschillende eigenscappen natuurlijk) in een half jaar.
Oud 11-05-2002, 09:49
Frank
Frank is offline
Citaat:
knijtert! schreef:
West is gratis in begin van spel

En voor de rest moet je scouten!!!!!!!!!! en geen toppers kopen want dat is onbetaalbaar!!! Met een topclub kan je dat in het begin betalen, maar later als spelers niet goed functioneren of klagen, zal je toch weer een ander moeten kopen.
Zonden van je geld, je kan beter met de "speler zoekmachine" zelf scouten en jongen talentjes kopen, er zitten er genoeg in.

Als je toch voor de toppers gaat adviseer ik kluivert, in het begin niet zo heel goed, maar hij leert snel hij is bij mij 41 punten in de plus gegaan (verdeelt over virschillende eigenscappen natuurlijk) in een half jaar.
ik snap niet hoe ik west dan kan kopen als ik bij player search "West" invul geeft ie alleen sander westerveld en uhm nog zo;n dude maar niet die West gast..
Oud 11-05-2002, 09:50
Frank
Frank is offline
Citaat:
Frank schreef:

iemand nog goede formaties? (ik speel zelf 4-3-3 maar ik verlies echt ALLES)
Oud 11-05-2002, 11:14
Kezmanian Devil
Bij de players search staan niet alle spelers, als je in de balk links naar het vakje find gaat kun je wel alle spelers zoeken, dus ook Taribo West.

Ik speel 4-3-1-2, werkt super.

-----------GK------------
DR---DC-----DC-----DL
------------^-------------
-----MC--MC--MC------
------V----------V-------
----------AMC-----------
-------ST-----ST---------

Ik speel met 3 centrale middenvelders, de middelste met een pijl naar achter(dan moet je op de speler staan, muisknop inhouden en dan naar achter halen). Voor die plek speel ik altijd met een DMC(Assane N'Diaye van Shaktar en Radoslaw Kaluzny van Cottbus zijn heel goed). De 2 andere MC's zijn of een AMC of een MC, maakt niet zo heel veel uit, deze spelen met een pijl naar voren. Achter de spits speel ik met een AMC of een FC.

Die Kaluzny is transfervrij na het 1e seizoen en dat is echt een superspeler!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 11:55
Frank
Frank is offline
ik speel nu 4-1-2-1-2 en ik ga nu al veel beter ik heb Stefan Selakovic gekocht hij scoort beslissende goals ik won gewoon 4 - 0 van glasgow en 2 -2 tege real en 2 - 1 tege liverpool hehehe dudek boos dat ie bij feyenoord is weggegaan

ik ga nu Assane N'Diaye van Shaktar en Radoslaw Kaluzny van Cottbus proberen te kopen ;P
Oud 11-05-2002, 12:00
Frank
Frank is offline
FC Energie Cottbus staat ie niet bij :/
effe nu die ander zoeken
Oud 11-05-2002, 14:10
Firebolt
Firebolt is offline
Kuffour is ook erg goed. Scoord op belangrijke momenten, ik haalde 'm steeds als vervanger voor Thomasson
speelt ergens in Australie
Oud 11-05-2002, 15:23
Kezmanian Devil
Moet je ff zoeken bij de Find-knop naar Radoslaw Kaluzny. Misschien is ie al ergens anders heen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 18:36
Frank
Frank is offline
Ok dan! 2de geworden mn doel is bereikt. (Dat moest van Feyenoord Board)

Verkocht:
De haan (8 miljoen euro)
Tommasson (11 miljoen euro)
Graafland, de visser, leonardo(oude), van gobbel en nog wat cheap spelers die ik nooit in mn opstelling had

dit is meestal mn opstelling; en vaak elmander AM of gewoon M (hij scoort vet veel) hooijdonk is niet zo goed :/ maar 13 goals in seizoen Kalou / Van hooijdonk altijd met edilson in de spits

bosveld /van gastel mid met ono / de visser en emerton ook vaak verdedigende midvelder omdat ik veel te veel blesurre's heb :/ dan zet ik collen rechts achter/..
gekocht braziliaan Edilson (voor 10 miljoen euro )
selakovic
hakan mild

iemand nog tips?

hier screeny van Premier League:

check PSV: 2x gelijkgespeeld tege mij en 2x gelijk tege rkc
PSV won van ajax met 5 - 0 ofzo rofl

op naar het 2de seizoen.. hopelijk nu ff betere spitsen.. wie weet goede spitsen die veel scoren?
Oud 11-05-2002, 18:58
Souljah
Souljah is offline
Taktieken met 3 verdedigers zijn het beste, ik doe dat altijd omdat je dan een extra speler op het middenveld kan gebruiken.
Verder als het mogelijk is qua tegenstander probeer bij Team instructions de mentality op Attacking te zetten en pressing....hard tackling is ook goed erbij al zul je dan wel misschien meer blessures en wat meer kaarten krijgen.
Nog wat tips voor als je bepaalde spelers zoekt;

Keeper, hoge ratings op; Agility, Positioning, Reflexes, Handling, Decisions

Centrale verdedigers; Marking, Positioning, Decisions, Heading, Tackling, Pace, Teamwork, Balance

Verdedigende Middenvelders; Positioning, Decisions, Tackling, Passing, Teamwork, Workrate, Balance

Aanvallende Middenvelders; Passing, Creativity, Pace, Acceleration, Long shots, Teamwork, Workrate, Finishing, Dribbling

Vleugelspelers; Pace, Acceleration, Teamwork, Passing, Crossing, Dribbling, Long Shots

Aanvallers; Finishing, Off The Ball, Pace, Acceleration, Heading, Jumping, Teamwork(voor fysieke spitsen).

Op zulk soort dingen moet je dus vooral letten bij desbetreffende spelers

Verder zijn Players Instructions belangrijk, dat doe als je in het tactics scherm ben met je rechter muisknop op een speler te klikken.
Oud 11-05-2002, 19:21
MLK18
MLK18 is offline
Spitsen die scoren??....... Vasilyuk en Donovan, allebei nog jonkies maar na een seizoen goede trainingen topspitsen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 20:06
Kezmanian Devil
1 man die je persoonlijk naar de titel schiet. Maxim Tsigalko van Dinamo Minsk. Hij bestaat in het echt niet(schijnt), en zijn stats zijn ook niet bijzonder, maar hij scoort aan de lopende band en is heel goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:50
Souljah
Souljah is offline
Spitsen ; To Madeira, Bernardo Romeo, Martin Palermo, Kabba Samura, Paulus Roiha, Manolis Drosos, Brutil Hose, Nikos Machlas, Marcin Harasimowic, Adrian Mihalcea, Jermaine Defoe, Marcus Allbäck

Oud 12-05-2002, 13:04
Firebolt
Firebolt is offline
jij heb 'm zeker ook ilegaal ?
Oud 12-05-2002, 13:39
Frank
Frank is offline
Citaat:
Souljah schreef:
Taktieken met 3 verdedigers zijn het beste, ik doe dat altijd omdat je dan een extra speler op het middenveld kan gebruiken.
Verder als het mogelijk is qua tegenstander probeer bij Team instructions de mentality op Attacking te zetten en pressing....hard tackling is ook goed erbij al zul je dan wel misschien meer blessures en wat meer kaarten krijgen.
Nog wat tips voor als je bepaalde spelers zoekt;

Keeper, hoge ratings op; Agility, Positioning, Reflexes, Handling, Decisions

Centrale verdedigers; Marking, Positioning, Decisions, Heading, Tackling, Pace, Teamwork, Balance

Verdedigende Middenvelders; Positioning, Decisions, Tackling, Passing, Teamwork, Workrate, Balance

Aanvallende Middenvelders; Passing, Creativity, Pace, Acceleration, Long shots, Teamwork, Workrate, Finishing, Dribbling

Vleugelspelers; Pace, Acceleration, Teamwork, Passing, Crossing, Dribbling, Long Shots

Aanvallers; Finishing, Off The Ball, Pace, Acceleration, Heading, Jumping, Teamwork(voor fysieke spitsen).

Op zulk soort dingen moet je dus vooral letten bij desbetreffende spelers

Verder zijn Players Instructions belangrijk, dat doe als je in het tactics scherm ben met je rechter muisknop op een speler te klikken.
aha dat mentaliteit & pressing etc heb ik ook wel maar wat betekend pace en off the ball en crossing?

Citaat:
Firebolt schreef:
jij heb 'm zeker ook ilegaal ?
ehm sst
Oud 12-05-2002, 13:40
Frank
Frank is offline
Citaat:
Souljah schreef:
Spitsen ; To Madeira, Bernardo Romeo, Martin Palermo, Kabba Samura, Paulus Roiha, Manolis Drosos, Brutil Hose, Nikos Machlas, Marcin Harasimowic, Adrian Mihalcea, Jermaine Defoe, Marcus Allbäck

ik zal ff kijken, maar ik kan ze niet vinden
Oud 12-05-2002, 13:41
Frank
Frank is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
1 man die je persoonlijk naar de titel schiet. Maxim Tsigalko van Dinamo Minsk. Hij bestaat in het echt niet(schijnt), en zijn stats zijn ook niet bijzonder, maar hij scoort aan de lopende band en is heel goedkoop.
oke ik zal zo ff kijken

btw ik ging op holiday en opeens had ik allemaal weird types in mn team hehe
Oud 12-05-2002, 13:53
Frank
Frank is offline
bah, ik kan niet zoeken naam namen, ik wet niet hoe dat moet :/ als ik dat bij player search doe dan geeft ie alleen hele beroemde buitenlanders en als ik dan een naam invoer kan ie nooit wat vinden

en ik kan dinamo minsk ook niet vinden ;p
Oud 12-05-2002, 13:59
Frank
Frank is offline
YAAAAAAAA gevonden

---------------

maar die kaluzny en tsigalko vind ie niks bij, en dinamo minsk bestaat niet volgens het spel

Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 14:05.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 14:47
Souljah
Souljah is offline
Heb je database bij opties op minimaal gedaan? Dan zouden ze er niet in kunnen zitten, anders moet het wel.
Oud 12-05-2002, 18:16
Kezmanian Devil
Als je computer het aankan moet je bij de settings de database op maximum zetten. Dan zijn de meeste spelers wel te vinden.

Zoeken naar namen-> als je naar je screenshot kijkt, zie je in de balk links de knop "find" staan tussen "nations&clubs" en "game options". Daar kun je naar spelers zoeken op naam.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:14
Frank
Frank is offline
ok dan, het werkt wel effe werkje om die mensen dan te scouten maar bedankt allemaal
mijn CM is nu zo optimaal mogelijk in gebruik lol
Oud 13-05-2002, 21:44
Souljah
Souljah is offline
je hoeft ze niet allemaal te gaan scouten, de spelers die geen zichtbare stats hebben, je kunt ook gewoon als je de competities die je wilt spelen kiezen bovenaan om 'Hidden Attributes' uit te zetten zo kun je alle stats van elke speler zien
Oud 14-05-2002, 11:33
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Souljah schreef:
je hoeft ze niet allemaal te gaan scouten, de spelers die geen zichtbare stats hebben, je kunt ook gewoon als je de competities die je wilt spelen kiezen bovenaan om 'Hidden Attributes' uit te zetten zo kun je alle stats van elke speler zien
he, hoe doe je dat ?
Oud 14-05-2002, 14:19
Frank
Frank is offline
Citaat:
Souljah schreef:
eej handig.. dat doe je bij als je begin de game start.
Oud 14-05-2002, 14:44
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Frank schreef:
van hooijdonk is niet zo goed :/ maar 13 goals in seizoen:
bij mij was hij een x speler van het seizoen, en 2x topscoorder (k zit halverwege m'n 4de seizoen) met 30 en 28 goals.

En Thomasson heb ik getekent op free transfer voor eind dit seizoen van Celtic.
Oud 14-05-2002, 17:18
Souljah
Souljah is offline
Die Hidden Attribute of Fog Of War zoals het ook wel genoemd wordt is er bij gedaan om het spel echter te maken want in het echt weten de managers van clubs ook niet alles over een bepaalde speler...alleen de spelers uit hun eigen competitie en de bekendere buitenlanders weten ze de stats van, zo hebben ze dat dus ook in CM gedaan. Maar je kunt em ook zo uitschakelen die optie
Oud 14-05-2002, 20:59
CM-Thebest
CM-Thebest is offline
Een aantal goede spelers voor later:

Kennedy Bakircioglu

in het begin is ie ongeveer zo:

maar later (2007)

Hier nog een aantal andere:

Joe Cole AM C 19 West Ham English £15M
Freddie De'Ath AM RL 17 Peterborough English £10k
Jonas Lunden AM/F RC 20 Gotebörg Swedish £200k
Bakircioglü AM RLC 20 Hammarbyz Swedish £150k
Paulo Jorge AM LC 20 Maia Portuguese £10k
Nenad Milijas AM LC 18 Zemun Yugoslavian £100k
Carlos Martins AM C 19 Sporting Portuguese £200k
Mika Vayrynen AM C 19 FC Jokerit Finish £800k
Daniel Borda AM C 20 Teixosense Portugues £20k
Leandro Bonfim AM C 17 Vitória Brazilian £400k
Kristoffer Weckstrom AM L 18 Derby Finish £1M
Rodrigues AM L 18 Ponte Preta Brazilian £1M
Maykon AM LC 17 Etti Jundiai Brazilian £30k
Stephen Beck AM R 17 Everton English £1M
Erik Zedda DM/AM C 18 Torres Finish £20k
Petinga AM L 20 Gondomar SC Portuguese £10k
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:00
Kezmanian Devil
Dit is me nog nooit gebeurd. Ikke was Rangers(beetje grote club, maar is ook een keer leuk), kampioen in het 1e jaar, beker gewonnen en 2e ronde CL gehaald. In mijn 2e seizoen stond ik gedeeld 1e met Celtic(en dik voor op de rest) en had ik net 2e ronde CL gehaald. Ik was ondertussen de manager met de beste reputatie in Schotland. Ik wilde Ronaldinho kopen, maar zijn vraagprijs lag 5 mln Euro boven wat ik kon bieden, dus ik vraag meer geld. De board weigerde dat, dus ik stel een ultimatum. Ik krijg een faxje dat ik mijn buro leeg kan maken en op kan donderen. Fijn is dat...

Maar nu ben ik aan de slag bij de Wolves en dat gaat ook redelijk, ik heb ze van een 20e plaats naar een 12e plaats laten stijgen. En nu heb ik gesolliciteerd bij Celtic
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:20
Souljah
Souljah is offline
Haha ook een beetje dom om een ultimatum te gaan stellen in het 2e seizoen al
Is het beste als je dat na een seizoen of 4 doet en je grote prijzen hebt gepakt en het board zeer tevreden over je is
Oud 16-05-2002, 11:48
Kezmanian Devil
Ze waren ook zeer tervreden met me. Ze zeiden de hele tijd dat ze delighted waren met me, dus ik dacht dat het wel kon, nah ja...het is hun verlies, ze verloren meteen de 1e 2wedstrijden zonder me(CL en Celtic) en daarna speelden ze gelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:24
CM-Thebest
CM-Thebest is offline
ik was 8 jaar achter elkaar kampioen met PSV, plus 1x de Champions League, 1x Uefa Cup, 2x Amstel Cup, 1x Europese Super Cup, 4x Johan Cruyff schaal
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:12
Frank
Frank is offline
yes. 1e seizoen 2de in seizoen met fyeenoord en 2de ronde Championsleague. Nu 1e (psv 1 puntacchter me, het werd beslist de laatste wedstrijd toen psv verloor van ajax en ik won) en halve finale championsleague (uitgeschakeld door PSV ) en heb de dutch super cup gewonnen zo moet ik johan cruiyf schaal ff winnen
Oud 19-05-2002, 13:55
CM-Thebest
CM-Thebest is offline
Wanneer komt CM 4 eigenlijk uit?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 16:38
Kezmanian Devil
Eind dit jaar(zal dus wel volgend jaar worden...)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:31
jelles
jelles is offline
nog effe een paar hele goede spelers

Costanso keeper
Mark Kerr, geweldige mid-mid
kallstrom aanvallende middenvelde
hadzimehmedovic, erg jonge maar goede speler
romeo aanvaller
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:47
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Frank schreef:
...en heb de dutch super cup gewonnen zo moet ik johan cruiyf schaal ff winnen
De Cruyf schaal is toch de Nederlandse Super Cup??
Oud 19-05-2002, 20:24
Waywatcher
Waywatcher is offline
he luitjes,
ik heb hem nog nie zo lang maar ff een vraagje:
krijg je met je club ook jonge spelers bij van je eige jeugd opleiding, of moet je dan eerst een hele hoop geld in de jeugopleiding investeren?
mzzl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten