Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 14:47
Uziel
Uziel is offline
Iemand vroeg me voor een schoolopdracht, het maken van een krant, een column te schrijven. ik kwam met het volgende. Ben benieuwd naar jullie reacties

Ik liep gister over straat en in mijn ooghoeken zag ik een jongen die alles uit zijn truckendoos haalde om een meisje te versieren, dat volstarrig de jongen probeerde af te schudden. Dit zette mij aan het denken en bracht mij tot het onderwerp van deze week; "het spel van aantrekken en afstoten"

In het dierenrijk zijn het de mannetjes die zich mooi optutten om de vrouwtjes te trekken. Eenmaal een prooi in het zicht, lopen ze er op af, en imponerend dansen ze rond het slachtoffer tot deze bezwijkt onder de pracht en praal, en zichzelf volledig over geeft.

Maar wat blijkt; als we kijken naar de homo sapien zien we een totaal ander beeld! de vrouw staat uren voor de spiegel om zichzelf een make over te geven en zo aantrekkelijk mogelijk te pronken tussen de andere gouden ringen, wachtend tot een koper haar er uit kiest. Maar de mannetjes van deze bijzondere soort, zijn WEL degenen die het initiatief moeten nemen! Wat voor trucken heeft dit dier om toch dat ene vrouwtje te veroveren zonder de pracht en praal zoals een mannetje bij andere dieren gewoon is?

Het is zaterdagavond en zonder veel tegenzin, slenter ik naar de discotheek, waar ik een stoel onder mij schuif en aan de bar ga zitten. Genietend van al het schoons, valt mijn blik direct op een zoveelste jongen die een poging doet een meid te versieren. De jongen loopt naar de bar alwaar zijn prooi gewillig een breezer drinkt, en besteld een biertje om vervolgens per ongeluk de dame aan te stoten. "O Sorry, nu ben je helemaal nat." spreekt de jongen al grijnzend. Waarna hij een doek vraagd aan de ober, en zich opdringt als persoonlijke schoonmaker. "zeg waar kom je eigenlijk vandaan? je zit hier zo alleen." vervolgd de doelbewuste boogschutter. De rest kan ik moeilijk volgen, maar juist wanneer ik medelij met de jongen begin te krijgen, raken de twee, compleet tegen mijn verwachting in, verwikkeld in een intieme tongzoen. Verbaast bestel ik nog maar een biertje. Nee toch maar een half liter. Hoe makkelijk het deze jongen afging om met de slapste touwtjes deze dame vast te binden. Is het dan toch niet zo moeilijk? Of dit stel een lange relatie gegund is, moet nog blijken, maar de one-night stand is in elk geval ondertekend. Maar wat voor acties zijn er dan nodig om een vrouwtje te imponeren en te zorgen dat ze werkelijk verliefd op wordt? Verschillende manieren lijken te werken. elke jager heeft zijn eigen methode om het prooi dat hij op oog heeft te schieten om vervolgens te ontwijden. Verschillende types zijn te onderscheiden, zoals de proleet, die zich met zijn gooise dialect de sexist uithangt; de new ager die met al zijn inzet de blokkades in de energiebaan van zijn vrijwilliger probeert op te heffen; en de Clichéman die met een roos op zijn eerste date zijn tegenspeler vertelt dat hij van haar houdt.. ookal is het cliché..
Genoeg stof om eens over na te denken na ik dacht.
Tot de volgende week!
Oud 30-05-2004, 07:36
merijn
merijn is offline
Ik vind de inleiding niet echt aantrekkelijk. Ik kan niet precies benoemen wat het is, maar als ik deze inleiding lees, krijg ik niet de indruk dat het stuk interessant is om te lezen. Als het in de krant zou staanh, zou ik waarschijnlijk doorbladeren. Verder moet je nog iets aan je grammatica doen. Sorry.

Citaat:
Ik liep gister over straat en in mijn ooghoeken zag ik een jongen die alles uit zijn truckendoos haalde om een meisje te versieren, dat volstarrig de jongen probeerde af te schudden. Dit zette mij aan het denken en bracht mij tot het onderwerp van deze week; "het spel van aantrekken en afstoten"
Ik liep gister over straat en in mijn ooghoeken zag ik een jongen die alles uit zijn truckendoos haalde om een meisje te versieren. (Als je deze zin langer maakt wordt hij erg onoverzichtelijk) Het meisje deed er alles aan om de jongen af te schudden.

Dit zette mij aan het denken en het bracht mij tot het onderwerp van deze week; "het spel van aantrekken en afstoten".

Zo klopt de opbouw denk ik beter.

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 07:39.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 12:18
Verwijderd
Slechte stijl, slechte grammatica, clichémetafoor, slechte opbouw.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten