Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 13:45
bdx
bdx is offline
Ik was bij m'n ouders en belde een goede vriendin van mij om ± 22:30 maar ze nam niet op. Ik probeerde nog een paar keer te bellen, maar ze nam toen ook niet op. Ik ging m’n haar wassen en scheren. Om 23:30 stuurde ze mij een berichtje om te vragen of ik vanavond nog ga stappen, toen ging ik haar weer bellen, maar ze nam weer niet op. Ik ging met de fiets naar appartement waar ik op me zelf woon en trok een andere broek aan. Daar probeerde ik haar weer te bellen, maar ze nam weer niet op, ik stuurde toen het berichtje; Waarom neem je telefoon niet op als ik bel???. Ze stuurde een berichtje terug; Ik was spannende film aan kijken. Evenlater belde ze mij en toen sprak ik om 01:00 met haar af bij de fietsenstalling. Ik ging om ± 00:35 naar de stad. Ik zette m’n fiets in de fietsenstalling en wachtte tot 01:09 op haar, maar ze kwam niet en ik raakte hierdoor geďrriteerd en ze belde mij, ik vroeg waarom ze niet bij de fietsenstalling was, ze zei dat ze er zo aankwam, maar om 01:18 was ze er nog niet, ze was nog steeds in café. Ik liep naar een ander café en kwam een vriend van mij tegen op het terrasje buiten, ik begroette hem en ging erbij zitten tegenover mij zat die vriendin van mij, maar ik herkende haar niet want ze had het haar in een staart. Vervolgens liep ik weer terug naar dat ene café waar ik eerst ook was en had al m’n twijfels of zij dat niet was die daar zat. Ze had me trouwens ook niet begroet toen ik daar bij die vriend van mij ging zitten. Ik zag haar niet in dat café en kwam haar beste vriendin tegen, ik vroeg aan haar waar die vriendin van mij is en ze zei; ze zit buiten op terrasje bij dat andere café, toen besefte ik dat ze dat wel was en vertelde aan haar beste vriendin dat ik haar niet had herkend omdat ze het haar in de staart had.

Hier ging ik de fout in waardoor de vriendschap bijna ten einde is geraakt:
Ik liep weer terug en werd boos op haar omdat ze niet naar de fietsenstalling was gegaan. Ik begroette haar en vertelde dat ik haar niet had herkend, daarna zei ik; waarom ben je niet naar de fietsenstalling gegaan?! Ik heb daar een half uur op je gewacht! Ik vertrouw jou er niet meer op om bij de fietsenstalling af te spreken, en ik ga niet meer met jou bij de fietsenstalling afspreken; hierop zij ze tegen een andere vriend van haar; Hij bedreigt mij! Ik zei; dat ik niet zit te dreigen, maar ze luisterde niet. Ik trakteerde haar ook niet, ik haalde alleen voor me zelf een boswandeling. Ze praatte heel veel en lang met die vriend van haar en ze praatte helemaal niet met mij, Er zat ook een vriend van mij bij. Evenlater begon ik een heel gesprek met die vriend van mij, hij had het over Emotionele Intelligentie en Standaard Intelligentie. Hij kon aan m’n gezicht zien dat ik teleurgesteld was door haar. Ik had met haar afgesproken om samen terug te fietsen, en zei tegen haar dat ik het op de fiets hierover wilde hebben. Ik vond het deze avond niet zo gezellig in de stad omdat ik me buitengesloten voelde door haar. aan het einde van de avond fietse ik met die vriendin van mij terug, ik vertelde haar dat ik het niet leuk vond dat ze niet naar de fietsenstalling kwam, zij zei; je zat me te dreigen dat je niet meer met me wou afspreken omdat ik niet kwam en dat is nu al de zesde keer, als je dat nog een keer doet dan hoeft het niet meer voor mij en rot je maar lekker op!! hierop zei ik dat het niet meer zal gebeuren, maar ze geloofde me niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 13:51
Bravo
Bravo is offline
Hmm.. zij komt, als ik het goed begrijp, de afspraken niet na. Daar zou ik ook niet tegenkunnen en begrijp dus goed dat je een (beetje) boos werd. Ik denk dat je dit een keer met haar moet bespreken, dat je het vervelend vindt dat ze de afspraken niet na komt.

Wil ze dit niet dan moet je jezelf afvragen of ze wel een echte vriendin is, als dit blijft weigeren. Je moet op elkaar kunnen bouwen en vertrouwen en dat kan dan dus niet bij haar.

Succes.
Oud 30-05-2004, 13:51
stout!
stout! is offline
Dus zij liet jou daar wachten en uiteindelijk bood jij je excuses aan?

Oud 30-05-2004, 13:55
Dzjes
Dzjes is offline
Ik begrijp niet goed wat zij bedoelde met dat jij haar altijd bedreigd..

Als je in een vriendschap niet op elkaar kunt vertrouwen, dan zou ik me toch maar eens serieuze vragen stellen.
Ik je verhaal wek je de indruk dat zij helemaal geen zin had om te praten en elke poging afwees.
Als ik jou was zou ik nog even afwachten en dan nog eens proberen praten met haar, wilt ze weer niet dan beslist zij uiteindelijk over jullie vriendschap..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:04
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
bdx schreef op 30-05-2004 @ 14:45 :
je zat me te dreigen dat je niet meer met me wou afspreken omdat ik niet kwam en dat is nu al de zesde keer, als je dat nog een keer doet dan hoeft het niet meer voor mij en rot je maar lekker op!! hierop zei ik dat het niet meer zal gebeuren, maar ze geloofde me niet.
Komt ze dan wel vaker niet opdagen als je afspreekt? Dat lijkt mee heel erg vervelend, maar het lijkt me nog vervelender als je er niet met haar over kan gaan praten. Ik snap best dat de vriendschap met haar heel belangrijk voor je is, maar je moet niet je excuus gaan aanbieden voor het feit dat jij er iets van zegt dat zij haar afspraken niet nakomt. Als je alleen gezegd hebt tegen haar wat hier staat, dan snap ik niet dat ze dit dreigen vindt.

Probeer er met haar nog eens een keertje over te praten, op een rustiger tijdstip. Als je er dan nog niet uitkomt, is zij het eigenlijk niet waard om een vriend van jou te zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:10
stout!
stout! is offline
Sowieso raak je je beste vriendin niet kwijt door een kleine ruzie.
Oud 30-05-2004, 14:12
bdx
bdx is offline
Ik ken haar al best lang, ik heb haar leren kennen in september 2001; ik ging met m'n zus naar de beste vriendin van m'n zus en daar was dat meisje toevallig ook op bezoek, We gingen daarna met z'n vieren naar de disco. daarna heb ik haar een tijdje niet gesproken, ik zag haar weleens in café en in augustus 2003 vroeg ik haar tel. nummer. Sinsdien gingen we bijna elk weekend met elkaar uit en samen naar huis. Ik werd verliefd op haar en ze is vrijgezel. In het begin ging het goed, totdat ze dacht dat ik dingen had doorgeluld terwijl dat niet zo was. ook als ze iets uitlegde op de terugweg en ik begreep haar niet, werd ze boos.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:19
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
bdx schreef op 30-05-2004 @ 15:12 :
In het begin ging het goed, totdat ze dacht dat ik dingen had doorgeluld terwijl dat niet zo was. ook als ze iets uitlegde op de terugweg en ik begreep haar niet, werd ze boos.
Sorry hoor...maar ik begrijp niet zoveel van je verhaal. Bedoel je nou dat je een relatie gehad hebt met haar? En die terugweg, is dat de terugweg op de fiets die avond? Komt ze wel vaker afspraken niet na waar jullie dan ruzie over gehad hebben?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:24
cyntha
cyntha is offline
Je raakt een beste vriendin niet kwijt door een ruzie, als het echt een hele goede vriendin is dan komt ook dit weer goed. Sorry, maar ik vind dat ze echt overkomt als een super bitch. Het lijkt er wel op dat ze jou niet meer wilt spreken en allerlei mogelijkheden verzint om bij je uit de buurt te zijn. Ik vind het zowiezo een lage streek dat ze zelf op een terrasje ging zitten terwijl je met haar afgesproken had bij de fietsenstalling. Ik weet het niet hoor, maar ze lijkt me niet echt een goede vriendin.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:24
bdx
bdx is offline
Ik heb geen relatie gehad met haar, maar was als sins 2001 verliefd op haar en dat ben ik nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:30
stout!
stout! is offline
Citaat:
bdx schreef op 30-05-2004 @ 15:24 :
Ik heb geen relatie gehad met haar, maar was als sins 2001 verliefd op haar en dat ben ik nog steeds.
Dit voegt wel een extra dimensie toe aan het hele verhaal. Maar ik geloof niet echt dat we genoeg informatie krijgen om een relevante mening te vormen. Het lijkt me wel duidelijk dat ze niet verliefd op jou is, misschien moet je haar even de ruimte geven en niet "claimen". Het kan behoorlijk benauwend zijn als iemand die verliefd op je is steeds wil afspreken (hoewel je je natuurlijk gewoon aan gemaakte afspraken moet houden).
Ik krijg in ieder geval ernstig het idee dat je blik door die verliefdheid behoorlijk vertroebeld is en dat je niet helemaal eerlijk of in ieder geval duidelijk bent, zowel tegen jezelf als tegen ons.
Oud 30-05-2004, 14:35
Maija
Maija is offline
persoonlijk denk ik dat je geen ruzie met haar hebt, maar dat je gewoon vreselijk bang bent om haar kwijt te raken, en nog steeds hoopt dat er iets tussen jullie tweetjes komt,
Oud 30-05-2004, 15:08
ABrules
ABrules is offline
geef het op man...

jij laat met je spelen en zij is iemand die graag spelletjes doet... zo te zien... als zij de fout in gaat en jij moet je daarvoor excuseren dan zit er iets heel erg fout... nu moet jij dat nog gaan inzien... ook dat als jij iets niet begrijpt en zij daar boos om wordt is gewoon belachelijk...

gewoon links laten liggen en verdergaan... en tja... wordt maar op iemand anders verliefd
Oud 30-05-2004, 16:29
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
stout! schreef op 30-05-2004 @ 14:10 :
Sowieso raak je je beste vriendin niet kwijt door een kleine ruzie.
je bent me voor
Oud 30-05-2004, 19:11
bdx
bdx is offline
Ik vraag me af of het verstandig is om nog een kans te wagen met haar om een goede vriendschap op te bouwen. Wat is jullie mening hierover?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:36
Luna
Luna is offline
als zij zo onverschillig met jou omgaat weet ik niet of er een echte vriendschap inzit. daarbij ben jij ook nog eens verliefd op haar waardoor de verhoudingen anders liggen..
Oud 30-05-2004, 19:39
ABrules
ABrules is offline
tja... het lijkt me duidelijk dat zij hele andere ideeën over vriendschap heeft dan jij...

en als ik eerlijk ben... ken ik je situatie wel een beetje... nou ja, gedoe met beste vriendin...

en de tijd en moeite die je er in moet stoppen om te zorgen dat de vriendschap blijft werken (terwijl in jouw situatie zij niet al te veel moeite daarvoor blijkt te doen) is het uiteindelijk niet waard... zijn zoveel andere leukere meisjes die echt goede vriendinnen kunnen zijn... besteed daar maar die tijd en moeite aan krijg je er tenminste nog iets voor terug...

en als je gewoon breekt met haar ofzo... en het scheelt je niet zoveel heb je nog kans dat zij wel terugkomt en zegt dat ze je niet "kwijt" wil als vriend...

de enige manier om er achter te komen hoe zij er echt over denkt...
Oud 30-05-2004, 19:49
bdx
bdx is offline
Citaat:
ABrules schreef op 30-05-2004 @ 20:39 :
en als je gewoon breekt met haar ofzo... en het scheelt je niet zoveel heb je nog kans dat zij wel terugkomt en zegt dat ze je niet "kwijt" wil als vriend...
Dus als ik haar zou bellen bijvoorbeeld en ik zou zeggen; Ik vind dit geen manier waarop je met mij omgaat en ik wil niks meer met jou te maken hebben en wil je niet meer zien en spreken doei!! enzo.

Maar aan de andere kant lijkt het mij ook moeilijk om het dan te verwerken, want als ik weer uitga en ik zie haar, dan zal ze me natuurlijk negeren en dat lijkt me heel moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:07
ABrules
ABrules is offline
neej je laat gewoon totaal niets meer van je horen... je wacht gewoon tot zij weer naar jou toe komt... en als ze dat dan doet doe je gewoon heel koeltjes en als ze vraagt of er iets is zeg je gewoon van: Nee, niks... en als ze dan nog heel wat aandringt dan kun je zeggen dat je geen zin meer in deze zogenaamde vriendschap hebt...

ook als je dr tegenkomt doe je gewoon heel koel als ze jouw negeert doe jij dat ook en je hebt nog andere vrienden waar je mee kan rondhangen en dan doe je dat... of je gaat naar ander café...

en dat het moeilijk is maakt niet uit... verliefd zijn op een goede vriendin is altijd moeilijk en ingewikkeld en dat zal niet veranderen, je moet er gewoon mee omgaan andere keus heb je niet... maar je moet zeker NIET met je laten sollen... voel jeje zelf alleen maar slechter bij... slecht voor je zelfvertrouwen en alles dus... gewoon aan jezelf denken en niet aan haar...
Oud 30-05-2004, 20:21
bdx
bdx is offline
Citaat:
ABrules schreef op 30-05-2004 @ 21:07 :
neej je laat gewoon totaal niets meer van je horen... je wacht gewoon tot zij weer naar jou toe komt... en als ze dat dan doet doe je gewoon heel koeltjes en als ze vraagt of er iets is zeg je gewoon van: Nee, niks... en als ze dan nog heel wat aandringt dan kun je zeggen dat je geen zin meer in deze zogenaamde vriendschap hebt...

ook als je dr tegenkomt doe je gewoon heel koel als ze jouw negeert doe jij dat ook en je hebt nog andere vrienden waar je mee kan rondhangen en dan doe je dat... of je gaat naar ander café...

en dat het moeilijk is maakt niet uit... verliefd zijn op een goede vriendin is altijd moeilijk en ingewikkeld en dat zal niet veranderen, je moet er gewoon mee omgaan andere keus heb je niet... maar je moet zeker NIET met je laten sollen... voel jeje zelf alleen maar slechter bij... slecht voor je zelfvertrouwen en alles dus... gewoon aan jezelf denken en niet aan haar...
Het zal wel moeilijk zijn voor mij om het zo aan te pakken, maar wat bedoel je met koeltjes?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:47
ABrules
ABrules is offline
koel... koud... weet je wel... het interesseert je allemaal niet meer... ze kan je niet meer raken...

als ze wat verteld dan reageer je niet overenthousiast... je zegt iets van: ow... oké...

als ze wat vraagt geef je korte antwoorden... het liefst alleen ja of nee...

doe gewoon lullig tegen haar zoals zij ook tegen jou doet... en doe alsof het je allemaal niet meer scheelt...( ook al doet het dat wel in het begin, maar dat laat je niet merken.)
Reageren

Regels voor berichten