Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
De criteria die ik aanwend om te toetsen of een allochtoon 'goed' is, is de mate waarin hij/zij Nederlands spreekt. Dystopia, je hebt gelijk m.b.t. het respecteren van elkaars cultuur en gebruiken, maar ik vind dat je toch wel mag verwachten dat mensen die in Nederland wonen, Nederlands spreken. Dat is toch echt wel een minimumeis. Verder moet men zich houden aan de Nederlandse wet. Ook dat lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.
Maar voor de rest boeit het mij niks of iemand vaker wil bidden in een moskee, geen varkensvlees wil eten en niet gemengd wil gymmen. Ik heb ook zo'n m'n gebruiken, zij ook. |
![]() |
|
Sry, iets te ver gedacht...Het heeft idd veel meer weg van discriminatie alhoewel ik mijn topic met racisme in het achterhoofd heb geschreven...maar noem me daarom geen 'achterlijke moraalridder'...De rassenhaat onstaat namelijk vaak uit het anders denken en doen van immigranten vandaar...
Ik wil niet de goedzak uithangen met mijn standpunt ofzo, ik vroeg me gewoon af waarom inwijkelingen voor sommigen niet door de beugel kunnen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
sorry ma ik vind da het allemaal beter is als iedereen in zijn eigen land blijft dat klinkt misschien heel racistisch maar zo zijn er de minste problemen en ik woon in België dicht bij Brussel maar als je in brussel me ne trui van Lonsdale of DHT rondloopt dan wordt je letterlijk afklopt door die bendes vreemdelingen sorry maar die maken het hier alleen maar vuil.En zij zijn in ons land zij moeten zich aanpassen aan onze cultuur.
oke dit was dan mijn mening voor vandaag
||
![]() |
Citaat:
Ik doel meer op iets als een hoofddoek (draag je hoodzakelijk voor je geloof). Dat is heel iets anders dan een petje (draag je om je uiterlijk te verbeteren). Dat soort dingen. Moskeen. Ramadan.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb niet de hele topic gelezen, dus het kan zijn dat ik dingen schrijf die al geschreven zijn...
Wat ik vind... Laat mensen hunzelf zijn. Probeer ze niet te bekeren, probeer ze niet te veranderen. Maar pas je ook een klein beetje aan. Dat doe je zelf toch ook als je in het buitenland bent? Ik vind wel dat buitenlanders een poging moeten doen om zich de Nederlandse taal eigen te maken. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze een Moskee willen, en dat ze hun eigen taal spreken met hun eigen mensen. Maar ik vind het wel handig als je mensen die hier wonen ook gewoon kunt verstaan, dat ze ook Nederlands kunnen spreken. Dan kunnen ze ook beter een baan zoeken enzow ![]() Wat ik ook nog even kwijt wil, is dat lang niet alle allochtonen zich vasthouden aan hun eigen taal en niet willen integreren. Toen ik bij de dokter in de wachtkamer zat, kwam er een islamitische vrouw binnen met een hoofddoek en een jongetje. Ze sprak gewoon Nederlands tegen haar kindje en tegen de mensen om haar heen. Ze gaf haar eigen gebruik niet op (hoofddoek) maar ze integreert toch ook wel een beetje. En ik ken ook een gezin waarvan de vrouw eerst in Nederland woonde, (ze komt uit Marokko) Nederlands leerde, haar vriend hierheen liet komen, met hem trouwde en hem ook Nederlands liet leren. Er zijn genoeg mensen die wel gewoon willen functioneren in de Nederlandse samenleving. Accepteer dat mensen anders zijn, maar laat ze zich wel een beetje aanpassen. Zo denk ik der over ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ze willen ons land in, prima, maar dan moeten ze wel de taal willen leren. |
![]() |
|
![]() |
Er zijn genoeg geintregeerde buitenlanders maar ook een heleboel die het niet zijn .
En sommigen respecteren de autochtone Nl'ers niet . Een joodse vriend van mij is lastiggevallen omdat hij dure kleren aanhad en joods was en is uitgescholden en bijv.hakenkruizen meedragen in Nederland en de vlag van Israel verbranden kan niet. Als ze niet van Nederland houden en de westers normen en waarden niet respecteren moeten ze weg naar hun eigen land maar verder kan het me geen lor schelen of iemand 20 uur per dag richting makka bidt in 400 verschillende moskees en 300 hoofddoeken of 20 kruizen om zijn nek heeft hangen en de hel dag om jezus roept. Ik vind alleen niet dat er vrij moet worden gegeven op niet christelijke (of ander Nederlandse festdagen)feestdagen ,we zijn hier toch in Nl!!!! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PvdA: kabinet negeert racisme Verwijderd | 68 | 08-06-2006 18:38 | |
Racisme na mp3-moord Brussel voer voor psychologen Foresight | 103 | 09-05-2006 19:21 | |
Racisme op internet (EN WAT JIJ KAN DOEN!) - II hhendrikxx | 102 | 27-03-2005 00:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Multicul en Racisme! SM | 51 | 28-03-2004 21:38 | |
Monitor-rapport racisme en extreem rechts Rabbi Daniel | 8 | 17-05-2003 21:22 | |
Vrije tijd |
Racing Genk kampioen van België mobie | 28 | 13-05-2002 22:20 |