31-05-2004, 00:00
|
|
Ik zag in een krantje van Dixons het volgende product: Foto Vergroter. Het programma beweert foto's te vergroten zonder kwaliteitsverlies. Nu vraag ik me (voordat ik het ga kopen) of dit wel kan. Misschien dat iem. al ervaring heeft met dit programma. De website zelf zegt er dit over:
Citaat:
Vergroten zonder kwaliteitsverlies en inzoomen op details!!
• Vergroten met behoud van scherpte van de originele afbeelding
• Intelligente berekening van pixels voor kwalitatief uitvergroten
• Ideaal voor lage resolutie MMS-foto’s, digitale camera’s en camcorders
Het vergroten of inzoomen van digitale foto's of afbeeldingen levert doorgaans korrelige en onscherpe resultaten op. Met Foto Vergroter kunt u digitale foto's en plaatjes, zelfs indien deze een lage resolutie hebben, echter zonder kwaliteitsverlies in ieder gewenst formaat veranderen en afdrukken! Foto Vergroter voegt niet, zoals andere fotobewerkingsprogramma's, zomaar pixels toe bij een uitvergroting. Het maakt echter gebruik van diverse professionele Algoritmen en kiest automatisch de juiste methode om zo het beste resultaat te bereiken. Een 2 mega-pixel foto vergroot u bijvoorbeeld moeiteloos tot een hoogwaardige miniposter. Dankzij gemakkelijk aanpasbare parameters en talrijke assistent-Wizards komt u supersnel tot verbluffende resultaten.
PERSCITATEN:
"PC Plus:
Met het programma Foto Vergroter kunt u digitale foto's en plaatjes met minder kwaliteitsverlies vergroten en afdrukken. Dat is op zich niks nieuws, ware het niet dat dit programma gebruik maakt van diverse professionele algoritmen. Algoritmen zijn wiskundige berekeningen die ervoor zorgen dat er zo min mogelijk kwaliteit verloren gaat bij het vergroten van afbeeldingen. Dit in tegenstelling tot programma's die slechts pixels toevoegen bij uitvergrotingen. Foto Vergroter heeft nog een voordeel. Als u slechts foto's wilt uitvergroten, bent u met dit programma vele malen goedkoper uit dan met een fotobewerkingsprogramma als Adobe Photoshop."
Haagsche Courant:
"Het programma presteert naar behoren en is voor iedereen die weleens met Paintshop of Photoshop heeft gewerkt snel te doorgronden. Het is geen compleet fotobewerkingsprogramma, want het richt zich op een ding: vergroten. Gelukkig doet het dit heel goed."
Dagblad van het Noorden:
"Het programma doet iets wat de meeste programma's niet zo heel goed kunnen: foto's vergroten zonder kwaliteitsverlies. Het 'behoud van kwaliteit' waarmee dat volgens de fabrikant gebeurt, is inderdaad opvallend."
Functionaliteiten:
- Optimaal vergroten zonder kwaliteitsverlies
- Enorm inzoomen op details met behoud van kwaliteit
- Gebruik van verscheidene professionele Algoritmen (B-Spline, Lanczos, Visual Displacement, Mitchell, Nearest Neighbour, Bilinear etc)
- Automatisch instellen van de juiste algoritmen, op basis van doel en formaat. Ook kunt u met het handmatig veranderen van instellingen het gewenste resultaat bereiken.
- Speciale functies voor het achteraf nog scherper maken van de uitvergrotingen afbeeldingen
- Ondersteunt .bmp, .jpeg, .jpg, .eps, .tga, .psd, .psp, .png
- Comfortabele Preview-functie
- Eenvoudig instellen van beoogd formaat of gewenste schaalvergroting
- Direct printen vanuit het programma op ieder gewenst formaat (van pasfoto tot poster)
- Ideaal voor het uitvergroten van digitale foto's met lage resolutie, Internetafbeeldingen (screenshots, thumbnails etc) MMS-foto's, camcorder etc.
- Ook ideaal voor verkleinen zonder kwaliteitsverlies
- Handig om bijvoorbeeld foto's te kunnen versturen via e-mail, of voor gebruik op websites!
Minimale Systeemeisen":
• Windows 98/98SE/ME Pentium III 500, 128 MB RAM
• Windows 2000/XP Pentium III 500, 256 MB RAM
• Grafische kaart: High Color (16 Bit) met 16 MB RAM
• Scherminstelling 800 x 600
• Vrije ruimte op de har de schijf ca. 30 MB
• CD-Rom speler , Muis, Scanner (optioneel), Printer (optioneel)
|
Commentaar AUB
|