Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 11:04
lso
lso is offline
Ik zou binnen een jaartje graag lager onderwijs studeren..

alleen zit ik met het probleem dat ik echt niet kan zingen.. ik durf nog niet bij goeie vrienden te zingen wat zal ik het dan durven voor een groep enz..

Zijn er mensen die het doen? Die me tips kunnen geven?
Kan ik het proberen? Of niet?

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2004, 13:26
Verwijderd
Je bedoeld de lerarenopleiding voor kleuterjuf of gewoon voor de basisschool (zo heet het in Nederland )?

Ik weet niet hoe het in België zit...maar in Nederland kun je er voor een groot deel wel onderuit komen bij de pabo (lerarenopleiding basisonderwijs). Maar als je ook echt voor de klas wilt bij kleuters ed, dan zul je het toch echt moeten doen. Kinderen zingen veel, ze vinden het leuk, het is belangrijk voor ze, enz. Dus dat kan je niet zomaar uit het programma schrappen. Misschien kun je ze mee laten zingen met bandjes oid, maar echte oplossingen zijn dat natuurlijk niet.

Misschien kun je zangles nemen, zodat je iig weet hoe het moet ed.

Welke groep bedoel je voor wie je niet zou durven zingen? Je klasgenoten of de kinderen? Met name kleine kinderen vinden alles wat 'de juf' doet geweldig.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 13:33
Verwijderd
mijn moeder heeft de pabo gedaan in Alkmaar en daar moest ze dus ook zingen. mja mn moeder kan het niet zo goed, en steeds bij die lerares op de hogeschool ging het fout. nou had ze ee nvriendin met wie ze die opleiding zeg maar samen deed, die kon wel zingen. toen zijn ze samen gaa noefenen, en hebben ze het ook op een bandje opgenomen en dat aan de lerares laten horen. zo hoefde ze niet op de hogeschool te zingen zeg maar. mja miss iets voor jou dat je het gewoon op een bandje op neemt thuis evt. met iemand die je kan helpen. dan kan je het net zo vaak over doen totdat het goed is, en laat je gewoon dat horen. miss kan je het proberen toch?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 07:28
lso
lso is offline
Dank je

Ik heb wel eens zangles gevolgd in die zin dat ik vroeger heel graag gitaar wilde leren. Maar ik raakte niet door mijn eerste jaar muziek (zingen) waardoor dat niet lukte.

Voor wie ik dan niet durf zingen? Ik weet niet.. Mijn beste vriendin kan prachtig zingen en zelf voor haar durf ik nog niet eens te proberen.. dus dat zou zeker en vast moeten veranderen...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 07:51
Verwijderd
Misschien juist wel niet omdat ze prachtig kan zingen?

Wat je vroeger niet kunt, kun je nu misschien wel. Ook omdat je nu iets heel graag wil (misschien nog wel meer dan gitaar leren spelen?). En wie weet kan je dan ook gitaar leren spelen. Vinden kinderen vaak ook heel erg leuk, dus nog een voordeel.

Ik durf zelf ook niet te zingen, maar mijn eerste stagementor zong zelf zo vreselijk vals en de kinderen (4 t/m 6 jaar - groep 1 en 2) vonden het ondanks dat toch nog best aardig, want ze was de juf en daar kijken ze sowieso tegen op.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:30
alpha
alpha is offline
Precies, kinderen horen heel vaak niet eens dat het niet helemaal goed gaat dus daar hoef je niet bang voor te zijn. En daarbij komt ook nog, dat je vaak met de hele klas zingt, of met muziek erbij. Dat is ook minder eng dan helemaal in je eentje zonder enige muziek of whatever.

Dat het op de pabo eng zal zijn snap ik wel, en hoe je je daar overheen kan zetten weet ik niet. Ze zeggen toch altijd dat je het publiek naakt moet voorstellen? (sorry hoor, maar dat zeggen ze wel..)
Reageren

Regels voor berichten