Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2004, 00:58
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Ik ben verliefd geworden op mijn beste vriend(niet voor het eerst,was 2 jaar geleden ook al het geval).Ik ben hier meteen eerlijk voor uitgekomen tegenover hem omdat we altijd overal over kunnen praten. Het is niet wederzijds, hij is hetero en dat wist ik.We hebben er uren over gepraat,hij reageerde vrij rustig en heeft gezegd me niet kwijt te willen,wat wederzijds is. Hij doet niet moeilijk Ik wil niets liever dan dat het weer wordt zoals het was. Aan de ene kant heb ik er alle vertrouwen in dat het allemaal wel goedkomt, verliefdheid gaat vanzelf over en hij zal me nooit laten vallen, maar aan de andere kant maak ik me zo druk omdat ik het zo'n kutsituatie vind en vooral omdat ik er niks aan kan doen. Iemand tips vanuit ervaringen, of gewoon ideeën?
Oud 06-06-2004, 02:17
Parasietje
Parasietje is offline
Nou kijk, probeer elke opwindende situatie te vermijden, dat helpt. Als jullie bijvoorbeeld bioscoopje willen meepikken, neem dan iemand mee. Als je gaat zwemmen, dwing jezelf dan om naar andere jongens te kijken. Probeer gewoon alles te vermijden wat die verliefdheid weer kan boven brengen.
Ik had bijvoorbeeld een erg goede vriendin die het niet kon laten om me af en toe toch eens een streeltje te geven. Ze deed dat bij al haar vrienden, maar het was toch wel steeds heel kut om dan die vlinders weer te voelen fladderen.
Oud 06-06-2004, 08:54
Dzjes
Dzjes is offline
Zolang jullie normaal blijven omgaan met elkaar zal het allemaal wel goedkomen.. (wel erg tof van je vriend dat hij zo reageert!)
Vermijd romantische/opwindende dingen (zoals boven mij ook al gezegd) en dwing jezelf om ook naar anderen te kijken.
In het begin is het mss voor jou makkelijker om met een grote troep opte trekken ipv altijd met jullie tweetjes
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 14:48
ManInTheMirror
Het is zeker heel fijn hoe hij erop reageert, dat getuigt van echte vriendschap. Ik moet mezelf de tijd geven het van me af te zetten enzo, dat is denk ik het beste en dat vindt hij ook. De vriendschap is er sterk genoeg voor dat het weer goedkomt, toch heb ik een vervelend gevoel!!! Niet omdat het niet wederzijds is(nou ja natuurlijk toch een beetje , maar vooral omdat het tussen ons in staat nu en ik er onzeker over ben of er niet veel gaat veranderen. Maar goed, een beetje afstand hebben we samen besloten en tijd is nodig....maja ben zo ongeduldig
Oud 06-06-2004, 17:48
juno
juno is offline
Absoluut niet jezelf laten verleiden tot verliefde situaties of gedachten. Doe alleen normaal met elkaar, en ga niet zitten zwijmelen. Programmeer jezelf weer om naar vriendschap. Zodra je de vlinders voelt opkomen, wegstoppen. Niet aan denken. Ga wat anders doen. En las een adempauze in, waarin je contact tot een minimum beperkt. Dat werkt, en het gaat over, ik kan je alleen niet zeggen wanneer, want dat is voor iedereen verschillend.

Wees reëel, jij en hij gaat nooit gebeuren. Stel je daar op in, aanvaard dat. Het is een kwestie van conditionering. Het beste is het als hij een vriendin krijgt, dan word je met je neus op de feiten gedrukt..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 18:32
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik vind dat die vriend van jou echt heel tof gereageerd heeft.. Dat zijn nou echte vrienden.

Ik denk dat je voorlopig elkaar even niet of iidergeval een stuk minder moet zien. Even geen dingetjes met zijn tweetjes doen. Probeer iemand anders mee te nemen..Kijk naar andere jongens..

Heel veel suc6
En ik weet zkr dat je er wel overheen komt, ookal kan dat wel even duren
Oud 07-06-2004, 15:27
ManInTheMirror
Ik ga er alles aan doen, al kost het wel veel energie. en ja, hij is een echte vriend. En onze vriendschap is me teveel waard ...
Oud 09-06-2004, 17:24
enfant-terrible
enfant-terrible is offline
Hey,

Ik en mijn beste vriend zijn nu ongeveer ook al een jaar gek van elkaar.. we zijn ook pas een jaar vrienden.. en we draaien steeds om elkaar heen.. ook omdat hij in dat jaar 2 x een vriendin heeft gehad.. ik ben echt gek op hem, maar ik zou nooit iets officieels met em willen..
Kijk, relaties gaan uit.. over.. een vriendschap kan voor altijd zijn!
Als ik jou was, zou ik dat niet laten verpesten..
Zoals je zelf zegt: jullie vriendschap is teveel waard!

Liefs
Oud 09-06-2004, 23:07
ManInTheMirror
Bedankt voor je reactie. Het verschil is alleen dat wij twee mannetjes zijn en da's toch ff anders. Maar het komt gerust wel goed, heeft alleen tijd nodig. En ik kan er altijd met hem over praten gelukkig
Oud 09-06-2004, 23:59
mixtape
mixtape is offline
Uhm mijn ervaring is dat dat niet goed gaat... Dat het heel moeilijk is om dan nog vriendschappelijk met elkaar om te gaan. Of het moet bij jou over een paar weken over zijn, dan is er niks aan de hand. Alleen mijn situatie is allemaal nog ingewikkelder
Reageren

Regels voor berichten