Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 00:53
Zoulou
Zoulou is offline
Het is mn dag niet vandaag.
Tweede probleem: mn LITE-ON LW 401S DVD+RW drive herkent geen dvd's meer, noch 'gewone' dvd's, noch DVD+R's, ongeacht wat er op staat, beeld of gewoon info of bootable.
De drive maakt een ongewone geluid als ie de DVD opneemt, net of ie vastloopt, en windows explorer crasht als ik de drive-map wil openen.
Anders 'pakt' ie wel nog CD-R's (data en audio) en gewone audio CD's.

Dit gebeurde net nadat ik een VCD heb gebrand. Opmerkelijk is dat bij de laatste DVD die ik net rvoor had had gebrand, nero het berichtje gaf "data verification failed".

Ik heb zonet een firmware geupgraded, het helpt niet. Drivers vallen niet te updaten, het gebruikt de gewone windows drivers. Geen conflicten of problemen in apparaatbeheer.

Is het gewoon mn drive die na een jaar al stuk is, of hapert er iets?
Oud 07-06-2004, 08:45
unpopular
unpopular is offline
je zou de drive in een andere machine kunnen stoppen om te kijken of het aan je systeem/os ligt maar verwacht dat je gewoon pech hebt en dat hij kapot is.

succes
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 09:12
Zoulou
Zoulou is offline
hehe mja mijn enig ander systeem is mn p166, daar ebgin ik dus neit aan, verloren moeite
maar ja, ik heb op andere fora rondgesnuffeld en blijkbaar, als het niet aan de lens ligt (heb ik zonet met CD-cleaner gereinigd), dan issie b0rk.
Waarborg loopt nog voor 2 maanden, gelukkig maar.
Oud 07-06-2004, 15:23
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Zoulou schreef op 07-06-2004 @ 10:12 :
hehe mja mijn enig ander systeem is mn p166, daar ebgin ik dus neit aan, verloren moeite
maar ja, ik heb op andere fora rondgesnuffeld en blijkbaar, als het niet aan de lens ligt (heb ik zonet met CD-cleaner gereinigd), dan issie b0rk.
Waarborg loopt nog voor 2 maanden, gelukkig maar.
zou ik hem id gewoon terug brengen want als de lens al naar 10maanden(mag tenmiste aannemen dat er een jaar garantie opzit) vies is , is er echt iets fout.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:00
Zoulou
Zoulou is offline
neen, net niet, ik bedoel, ik heb de lens gereinigd en daar ligt het dus waarschijnlijk niet aan. Al is de DVD-lezer lens ook gevoeliger dan de CD-lezer lens. Nahja, we zien wel, ff wachten op dat hele bureaucratisch gedoe van die mensjes die ht moetn komen nakijken.
Reageren

Regels voor berichten