Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik sluit me aan bij lovetear, ik vind er ook teveel herhaling in zitten. Ene wordt op den duur gewoon te saai.
Eenzaamheid Ik zoek naar die ene, die ene, die lacht. Ik zoek naar die persoon, die met mij jankt. Ik zoek naar diegene, die spreekt met mij. de zoektocht naar, die ene, die zwijgt. gezocht naar de ene, maar de ander ging. de zoektoch naar de ander, die bleef. Want ik wil met hem lachen, met hem janken. spreken, zwijgen, en gaan. vooraltijd met hem blijven. dan moet ik hem eerst vinden. zo hij is erg verandert, zo beter? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
niets mis mee dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
want net zeg je nog dat je veranderingen zou gebruiken. een gedicht is een gedicht en (zoals teeuwen en meneer (Pitt) al zei) het is een gevoel. dit gevoel is persoonlijk. en niet deelbaar. het is zo persoonlijk. eigen creatie. kunstenaars werken vaak liever alleen. om je eigen gevoel volledig te kunnen uiten in een song/schilderij/gedicht etc.
|
Om even op bovenstaande discussie in te gaan:
Ik denk dat het eraan ligt waarvoor je hem wilt gebruiken (als het een thema-gedicht is voor iets 'zakelijks' kunnen andere mensen wel helpen met aanpassen, lijk mij), maar in de meeste gevallen ben ik het met 86dagreed eens. Iedereen heeft zijn eigen visie, zijn eigen 'schilderij' van alle dingen; die kun je nooit met iemand helemaal delen, net zomin als een ander precies op de hoogte is van je gevoelens. Als het gedicht dan zodanig aangepast wordt, is het gewoon niet meer zo persoonlijk. Kleine tips als metrische aanpassingen oid. ben ik erg voor, vooral als iemand daar specifiek om vraagt. Maar een gedicht herschrijven, is toch iets wat je zelf moet doen omdat anders jóuw eigen gevoel/emotie voor een te groot gedeelte verloren gaat.
Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 16:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder blijft het goed om mensen tips/hulp met dichten te geven, so keep up the good work ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Studenten en eenzaamheid Student22 | 22 | 17-09-2014 11:04 | |
Psychologie |
Eenzaam zijn OnderOns | 0 | 11-09-2014 10:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Eenzaam DaFrostyOne | 11 | 25-09-2003 12:00 | |
Psychologie |
Gevoel van eenzaamheid terwijl je eigenlijk niet eenzaam bent wissie | 9 | 01-09-2003 19:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Een strijd vol eenzaamheid Green Day | 2 | 27-12-2002 14:08 | |
Verhalen & Gedichten |
[betoog] Eenzaamheid Ieke | 0 | 29-11-2002 14:56 |