Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 12:43
Maija
Maija is offline
Ik ga deze vakantie voor mn cwo 3 op, maar ik hoorde laatst dat mijn theorie voor cwo2 nog niet goed genoeg is, ik heb me vandaag het grote zeilboek (ofzow) gekocht..

maar weet iemand welke hoofdstukken ik daarvan moet leren.. welke stof bij cwo2 hoord??

Aub reactie!!

Groetjes x Bizzz
Oud 08-06-2004, 12:57
Tofke_H
Tofke_H is offline
Dit is echt iets voor school en studie
Oud 08-06-2004, 13:47
Maija
Maija is offline
ow ja, ik wist echt niet waar ik het moest neergooien, t is meer hobby
Oud 08-06-2004, 15:14
Verwijderd
hmmzz.. leer gewoon alles, dan weet je 't meteen voor cwo3! Cwo3 gaan ze er gewoon weer wat dieper op in voor zover ik weet.

volgens mijn diploma (( tweemans en eenmans zwaardboot cwo2)

1. schiemanswerk (leer knopen als achtknoop, paalsteek, marlen, 2 halve steken met een slippend (oid?), platte knoop, mastworp etc. En weet waar je je zo ongeveer voor gebruikt)
2. zeiltermen en benaming van onderdelen van de boot (leer alle termen die je bij het zeilen ook nodig hebt. bv. verschillende soorten gijpen, trimmen, hogerwal, langswal, opschieter, deinzen, laveren, planeren, misschien de roll-tack, etc.)
3. reglementen (voorangsregels, wedstrijdregels?, en de regels van goed zeemansschap!! (ofzo? ) regels tussen zeilboten onderling en regels tussen verschillende soorten boten )
4. onderhoud van de boot
5. veiligheid (ivm weersomstandigheden, lijntjes die je eens een keer controleert of ze kapot gaan, voorangsregels (probeer altijd een botsing te voorkomen, etc)

btw. ik vind dit ook geen school en studie hoor 'k weet niet waar 't vandaan komt maar 't is meer sport!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:40
Maija
Maija is offline
dankjewel, Ik ken het over het grootste gedeelte ook wel, ik denk dat ik het nog een keer goed doorlees, en een paar kleine dingetjes nog opschrijf!!
Oud 08-06-2004, 16:34
Verwijderd
Als je gewoon aan je instructeur vraagt wat je moet leren kom je er wel (ook in die 5 dagen die je hebt). Het zijn, niet zoals CWO 1, 2, 52 vragen schriftelijk. De norm voor een voldoende voor CWO lag volgens mij op 15 fout (kan ook twintig zijn). Het is BPR, kracht en koppels, schiemanswerk, beetje bootonderdelen, bootbouw, etc.

Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:14
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hadden jullie een echt officieel examen voor de cwo-diploma's?
Oud 09-06-2004, 21:51
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 08-06-2004 @ 21:14 :
Hadden jullie een echt officieel examen voor de cwo-diploma's?
ja daar heb ik ook nog niet van gehoord. bij ons was het altijd gewoon theorie volgen en beetje meepraten dan had je dat gehaald. praktijk was wel altijd alle oefeningen doen.
Oud 10-06-2004, 08:51
Verwijderd
Naja officieel. Je krijgt een opgavenboekje en een antwoordblad vol met meerkeuze vragen.

De manier waarop het wordt afgenomen hangt af van het niveau van de zeilschool. Ik kan me voorstellen dat ze bij Vinea niet doen aan schriftelijk theorie
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 11:39
Luego
Luego is offline
CWO2 is officieel met een schriftelijk examen, maar dat is niet zoveel stof als wat FuSe zegt.
Citaat:
Het is BPR, kracht en koppels, schiemanswerk, beetje bootonderdelen, bootbouw, etc.
koppels & krachten, bootbouw , 'voortgezette onderdelen' (tuigages, spantvormen) e.d. is pas voor 3.

Als je 'de leidraad'/'Het zeilboek' (deze dus) hebt gekocht, staat aan het begin van elk hoofdstuk voor welke theorie-examens je die stof moet kennen.
*Loopt even naar boven....*
Goed voorbeeld voor verschil theorie van 2 en 3 is BPR. Alle bladzijdes waar BPR op staat, zijn blauw gekleurd (zie je als je naar de bovenkant van je boek kijkt). Blz. 98-99 is hoofdstuk 3, CWO2 dus, het laatste deel van hoofdstuk 4 is dus ook 2, maar heel hoofdstuk 6 is CWO3.

DUS: Voor CWO2 moet je de theorie kennen die in de leidraad in hoofdstuk 1 t/m 4 staat.
Als je een ander boek hebt, pm dan maar.

Hoop dat je hier wat aan hebt .
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:44
Verwijderd
Ik had het over CWO3 Verkeerd de vraag gelezen..

Al instructice bij 't Garijp?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 19:09
Luego
Luego is offline
Citaat:
FuSe schreef op 10-06-2004 @ 15:44 :
Ik had het over CWO3 Verkeerd de vraag gelezen..

Al instructice bij 't Garijp?
Dat je dat nog weet....
Nee, opleiding viel kut met m'n verjaardag en examens, dus ben in Loosdrecht blijven plakken. En vind 't eigenlijk wel zo leuk dat ik hier blijf denk ik. Maar wie weet .
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 17:13
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
FuSe schreef op 10-06-2004 @ 09:51 :
Naja officieel. Je krijgt een opgavenboekje en een antwoordblad vol met meerkeuze vragen.

De manier waarop het wordt afgenomen hangt af van het niveau van de zeilschool. Ik kan me voorstellen dat ze bij Vinea niet doen aan schriftelijk theorie
Nee, ik heb 't niet bij vinea gedaan

Bij ons was 't gewoon elke maandag-avond btje zeilen, en als het slecht weer was theorie. En dan aan 't eind van 't jaar examen, soms een vragenlijst, maar vaak ook gewoon mondeling, en wat knopen maken.
Reageren

Regels voor berichten