Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2002, 14:49
D@mien
D@mien is offline
Zaterdag geen kopspijkers, Dit was et nieuws en et lagerhuis, omdat we horen te rouwen op Pim...
Nou vraag ik jullie, WAAR SLAAT DIT OP??
Ik geef helemaal geen ruk om die klerelijer en nu wordt ik slachtoffer van de massahysterie die hier plaatsvind??

Nu die dood is is heel Nederland overspoeld met massahisterie....alsof de Koningin is doodgeschoten..

En omdat half nederland in de ban is van deze histerische rotzooi, moeten heldere mensen er onder lijden? Ik vind dat ik recht heb op mn avondje lachen...

Bij kopspijkers maken ze echt geen grappies hierover, want dat zou gewoonweg niet leuk zijn, en dat weten ze zelf ook...

Wat vinden jullie nou van deze walgelijke actie?
Oud 10-05-2002, 14:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
D@mien schreef:

Ik geef helemaal geen ruk om die klerelijer en nu wordt ik slachtoffer van de massahysterie die hier plaatsvind??
Zeik niet, huur een video ofzo. De mensen van Kopspijkers hebben Pim nogal onder vuur genomen, lijkt me niet meer dan normaal dat je dan even een weekje geen kopspijkers uitzend.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:04
T-beertje
T-beertje is offline
Ik ben het wel eens D@mien eigenlijk.. Nederland lijkt massaal z'n hoofd verloren te hebben, wat heeft Pim nou eigenlijk betekend voor deze samenleving?? ja, de studenten OV kaart, maar meer toch niet? hij heeft alleen een paar dingen geroepen.. maar om op deze manier afscheid te nemen, erg overdreven. als ik een tv aanzet zie ik mensen die hem nooit gekend hebben, die huilen om hem alsof ze een echte dierbare verloren hebben. waar slaat dat dan op??
Oud 10-05-2002, 15:04
Scorpio
Scorpio is offline
Citaat:
Chimera schreef:

De mensen van Kopspijkers hebben Pim nogal onder vuur genomen...
Inderdaad, ik vroeg me al af of kopspijkers uitgezonden zou worden. Ik zou het niet echt gepast vinden als het werd uitgezonden, ook al was ik absoluut geen voorstander van Pim.
Maar je moet ook rekening houden met de mensen die Pim wél lief hadden...
En 1 zaterdagje is toch niet zo erg...
Oud 10-05-2002, 15:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
T-beertje schreef:
waar slaat dat dan op??
Er is een politicu vermoord, en nogal een populaire. Duh
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:05
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Zeik niet, huur een video ofzo. De mensen van Kopspijkers hebben Pim nogal onder vuur genomen, lijkt me niet meer dan normaal dat je dan even een weekje geen kopspijkers uitzend.
Waarom is dat normaal? Heel veel mensen namen em op de hak...voor de mensen van kopspijkers is et hun werk...
Zelfss bij de dodenherdenking vorige week ging et door..en WOll was véél erger dan dit.
Oud 10-05-2002, 15:06
PV
PV is offline
Omdat er verder geen nieuws is waar je grappig over kan doen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:07
T-beertje
T-beertje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Er is een politicu vermoord, en nogal een populaire. Duh
ja, dat had ik inderdaad ook al door.
maar om hem huilen alsof het om een naast familie lid gaat? erg overdreven imho.
Oud 10-05-2002, 15:08
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
T-beertje schreef:

ja, dat had ik inderdaad ook al door.
maar om hem huilen alsof het om een naast familie lid gaat? erg overdreven imho.
zeg dat maar tegen de REST van NL
Oud 10-05-2002, 15:09
iMan
iMan is offline
ik vind dat NL ook een beetje doordraait.
Pim was niet onze premoer ofzo maar zo wordt hij nu wel behandeld.
Ik vind dat mensen nu ook weer es gewoon moetne gaan nadenken. Ik las op tv een spandoek: Pim bedankt voor alles wat je voor ons volk gedaan hebt. Nu wil ik wel eens weten wat dat dan allemaal was
Oud 10-05-2002, 15:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
T-beertje schreef:

Veel mensen zijn aangedaan omdat er een populaire politicus is vermoord vanwege zijn ideeen. Mensen zien dit als een aanslag op de democratie. Als je dan al behoorlijk geschokt bent, en dan ook nog eens zo'n rouwsfeer meemaakt, kan dat tot emoties leiden. Tis geen kwestie van overdrijven, maar gewoon menselijke natuur. Niet iedereen is even goed in staat z'n emoties onder controle te houden.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:11
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
iMan schreef:
ik vind dat NL ook een beetje doordraait.
Pim was niet onze premoer ofzo maar zo wordt hij nu wel behandeld.
Ik vind dat mensen nu ook weer es gewoon moetne gaan nadenken. Ik las op tv een spandoek: Pim bedankt voor alles wat je voor ons volk gedaan hebt. Nu wil ik wel eens weten wat dat dan allemaal was
niet zitten opletten mannetje

hij zei dingen wat het rest v/h volk dacht
verder maakte hij politiek wat 'interessanter'
Oud 10-05-2002, 15:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
D@mien schreef:

WOll was véél erger dan dit.
Tuurlijk, maar lang niet zo beladen. Veel mensen zijn emotioneel, en geven indirect links de schuld van de moord (onzin IMHO, maar dat doet niet ter zake). Kopspijkers is een behoorlijk links-georienteerd programma, en naast dat we IMHO best een weekje zonder kunnen, zou het nogal een probleem voor de VARA kunnen worden om kopslijkers door te laten gaan. Erg veel mensen vinden dat onsmakelijk, en dat vind ik niet geheel onterecht.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
iMan schreef:
Nu wil ik wel eens weten wat dat dan allemaal was
Hij heeft de gedachten van 'het volk' verwoord. Er zijn erg veel mensen die blij waren dat de problemen (vooral het vreemdelingenprobleem en de criminaliteit) nu eens eindelijk duidelijk verwoord werden. Mensen hadden de hoop dat er nu eens wat aan die problemen gedaan ging worden.

Hoewel niet altijd even rationeel, kan ik die hoop best begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:15
T-beertje
T-beertje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Hij heeft de gedachten van 'het volk' verwoord. Er zijn erg veel mensen die blij waren dat de problemen (vooral het vreemdelingenprobleem en de criminaliteit) nu eens eindelijk duidelijk verwoord werden. Mensen hadden de hoop dat er nu eens wat aan die problemen gedaan ging worden.

Hoewel niet altijd even rationeel, kan ik die hoop best begrijpen.
Ja, hij heeft de gedachten verwoordt.. maar hij heeft er niets aan gedaan. Oke, hij heeft daar nu de kans niet voor gehad, maar hij heeft ook geen duidelijke oplossingen aangedragen.
Oud 10-05-2002, 15:16
Rhinus
Rhinus is offline
't Leven gaat door. Dus de TV ook.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:17
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
T-beertje schreef:

Ja, hij heeft de gedachten verwoordt.. maar hij heeft er niets aan gedaan.
daarvoor zijn de verkiezingen
hij moest eerst in de regering zien te komen
Oud 10-05-2002, 15:17
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
't Leven gaat door. Dus de TV ook.
uiteraard
maar tv kan je wel een weekkie uistellen
Oud 10-05-2002, 15:19
T-beertje
T-beertje is offline
Citaat:
Lyx schreef:

daarvoor zijn de verkiezingen
hij moest eerst in de regering zien te komen
Dat zei ik toch.. daar heeft hij de kans niet voor gehad. Maar dan nog.. duidelijke oplossingen heeft hij niet gegeven.
Oud 10-05-2002, 15:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
T-beertje schreef:

Oke, hij heeft daar nu de kans niet voor gehad, maar hij heeft ook geen duidelijke oplossingen aangedragen.
Onzin. Dat zegt de media, en het Front Anti Fortuyn neemt dat klakkeloos over. De LPF had wel degelijk een goed uitgewerkt partijprogramma.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:20
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Lyx schreef:
uiteraard
maar tv kan je wel een weekkie uistellen
Dat dacht ik bij de verkiezingen ook. Daar doen ze het niet. Dus geef mij eens 1 echt goeie rede waarom de TV dan wel uitgesteld zou moeten worden..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:21
T-beertje
T-beertje is offline
eerst even duidelijk stellen: ik hoor niet bij het het 'front anti fortuyn', en ook zeker niet bij lpf. en toch, zijn partijprogramma constateert veel dingen die idd niet kloppen, maar hoe je het went of keert, echte goede oplossingen zijn er niet in te vinden.
Oud 10-05-2002, 15:22
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Dat dacht ik bij de verkiezingen ook. Daar doen ze het niet. Dus geef mij eens 1 echt goeie rede waarom de TV dan wel uitgesteld zou moeten worden..
verkiezingen zijn maar om de 4 jaar
Oud 10-05-2002, 15:23
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Lyx schreef:
verkiezingen zijn maar om de 4 jaar
ja, dus dat is belangrijker. En als je dat niet uitsteld, waarom dan wel iets onbelangrijks?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:24
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
T-beertje schreef:
eerst even duidelijk stellen: ik hoor niet bij het het 'front anti fortuyn', en ook zeker niet bij lpf. en toch, zijn partijprogramma constateert veel dingen die idd niet kloppen, maar hoe je het went of keert, echte goede oplossingen zijn er niet in te vinden.
het is ook zo dat de Partijen met een degelijk partijprogramma
niet aan dat programma voldoen
ze houden niet aan hun beloftes
Oud 10-05-2002, 15:25
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

ja, dus dat is belangrijker. En als je dat niet uitsteld, waarom dan wel iets onbelangrijks?
zoals je zegt
tv proggie = iets onbelangrijks

kan je wel uitstellen
Oud 10-05-2002, 15:26
T-beertje
T-beertje is offline
Citaat:
Lyx schreef:

het is ook zo dat de Partijen met een degelijk partijprogramma
niet aan dat programma voldoen
ze houden niet aan hun beloftes
dat is natuurlijk ook weer een loze kreet. Paars heeft inderdaad de sociale zorg e.d. laten liggen, maar economisch is het uitstekend gegaan.
Oud 10-05-2002, 15:27
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Lyx schreef:
zoals je zegt
tv proggie = iets onbelangrijks

kan je wel uitstellen
Waarom onbelangrijke dingen uitstellen? Ze zijn toch onbelangrijk. De belangrijke dingen zoals verkiezingen kun je beter uitstellen. DAAR STAAT WAT OP HET SPEL! Bij TV niet. Ik vin het een beetje vreemd dat ze dat dan uit gaan stellen. Snap ie?

(Met TV bedoel ik comedy op TV.)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:27
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
T-beertje schreef:

dat is natuurlijk ook weer een loze kreet. Paars heeft inderdaad de sociale zorg e.d. laten liggen, maar economisch is het uitstekend gegaan.
dat is dus waar Pimmetje op hamert
economisch ging het fantastisch..
maar essentiele problemen bleven (en werden groter)
(dan zeg ik zorg, verkeer, veiligheid etc..)
Oud 10-05-2002, 15:29
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Waarom onbelangrijke dingen uitstellen? Ze zijn toch onbelangrijk. De belangrijke dingen zoals verkiezingen kun je beter uitstellen. DAAR STAAT WAT OP HET SPEL! Bij TV niet. Ik vin het een beetje vreemd dat ze dat dan uit gaan stellen. Snap ie?

(Met TV bedoel ik comedy op TV.)
nouja.. als ze bij bepaalde comedies hun aflevering al hebben opgenomen.. en ze hebben daar nogal wat harde grappen/humor over fortuyn

kan je dat niet laten zien op tv als die kerel net dood is....

verder denk ik dat als ze die aflevering lieten doorgaan
ze nogal wat veel boze telefoontjes krijgen
Oud 10-05-2002, 15:30
T-beertje
T-beertje is offline
Citaat:
Lyx schreef:

dat is dus waar Pimmetje op hamert
economisch ging het fantastisch..
maar essentiele problemen bleven (en werden groter)
(dan zeg ik zorg, verkeer, veiligheid etc..)
En hoe wilde men deze problemen op gaan lossen als er geen solide (economische) basis achter staat, want deze problemen los je niet zonder geld op.
Maar goed dat terzijde, ik vind deze aandacht gewoon zwaar overdreven voor iemand die voor deze samenleving nog niets betekend heeft. Ook al heeft hij daarvoor de kans nog niet gehad.
Oud 10-05-2002, 15:31
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Lyx schreef:
nouja.. als ze bij bepaalde comedies hun aflevering al hebben opgenomen.. en ze hebben daar nogal wat harde grappen/humor over fortuyn

Ik vind ook dat je Pim niet moet belachelijk maken of grapjes over hem moet maken. MAAR ook zonder dat je het over hem hebt kun je grappen maken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:32
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Lyx schreef:

Kopspijker wordt een uur van tevoren opgenomen ofsow...geen excuus dus... en Et Lagerhuis is ook practisch live...
Oud 10-05-2002, 15:32
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
T-beertje schreef:

En hoe wilde men deze problemen op gaan lossen als er geen solide (economische) basis achter staat, want deze problemen los je niet zonder geld op.
Maar goed dat terzijde, ik vind deze aandacht gewoon zwaar overdreven voor iemand die voor deze samenleving nog niets betekend heeft. Ook al heeft hij daarvoor de kans nog niet gehad.
tjaah... achillespees van LPF

maargoed.. denk dat de meeste mensen op LPF stemmen
als een TEGEN stem op Paars
Oud 10-05-2002, 15:33
T-beertje
T-beertje is offline
Citaat:
Lyx schreef:

tjaah... achillespees van LPF

maargoed.. denk dat de meeste mensen op LPF stemmen
als een TEGEN stem op Paars
Dát is beter geformuleerd imho!
Oud 10-05-2002, 15:41
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
T-beertje schreef:

Dát is beter geformuleerd imho!
btw T-beertje
uit nieuwsgierigheid
op welke partij zou jij gaan stemmen ?
Oud 10-05-2002, 16:12
the reflecting god*
the reflecting god* is offline
Ik ben het er wel een btje mee eens toen ik 2 dagen geleden de tv aandeed was het echt zo van 'pim dit pim dat verkiezingen blaat' dat was echt op 4 zenders of meer te zien ......dan heb ik ook echt zoiets van 'mensennn zijn 2 zenders niet genoeg er zijn zat mensen die het helemaal niet boeit wat er met pim is gebeurt en die het niet zo erg vinden'....maarjah nederland vind het zo leuk om op bijna alle zenders meteen pims hoofd te laten zien
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 16:12
ekki
ekki is offline
ik vind ook dat al het gedoe om pim fortuyn ondertussen een beetje overdreven wordt. hij is bijna heilig en dat vind ik debiel.
maar ik begrijp wel waarom kopspijkers niet uit gaat zenden:

Citaat:
Kopspijkers
In een democratie als die in ons land, waarin de vrije meningsuiting van zowel links als rechts een hoog goed is, is het laatste wat ik verwachtte, dat iemand om zijn mening vermoord wordt. Ik ben verbijsterd. Aanstaande zaterdag 11 mei is er geen uitzending van Kopspijkers. Veel vaste onderdelen van het programma, zoals wat er mis ging in de media en het Kopspijkersspel zijn gebaseerd op actuele fragmenten. Deze fragmenten lenen zich er deze week absoluut niet voor om vrolijk over te doen. Bovendien vinden we satirisch commentaar op de gebeurtenissen van deze week ongepast.

Jack Spijkerman
En het voltallige Kopspijkersteam
Bron: http://www.omroep.nl/vara/kopspijkers/

en dit kan ik heel goed begrijpen. er is niet zo veel leuk nieuws geweest deze week.

wat ik overigens belachelijk vond is dat ontzettend veel mensen in het gsatenboek van kopspijkers gingen zetten dat kopspijkers de schuld was van de dood van Pim Fortuyn.
Oud 10-05-2002, 16:17
M1d0
M1d0 is offline
Ik vind het wel terecht. Natuurlijk word er veel comedie gemaakt over Pim Fortuyn omdat hij erg opviel in de media. Maar door zo'n tragische gebeurtenis vind ik niet dat je iemand en al zijn betrokkenen nog meer verdriet aan mag doen door hem belachelijk te maken.....

Goede zaak van Kopspijkers en alle andere programma's...
Oud 10-05-2002, 16:18
ekki
ekki is offline
Citaat:
M1d0 schreef:
Ik vind het wel terecht. Natuurlijk word er veel comedie gemaakt over Pim Fortuyn omdat hij erg opviel in de media. Maar door zo'n tragische gebeurtenis vind ik niet dat je iemand en al zijn betrokkenen nog meer verdriet aan mag doen door hem belachelijk te maken.....

idd
Oud 10-05-2002, 16:23
D@mien
D@mien is offline
Maar waarom dan et Lagerhuis? Die kraken niemand af ofsow....die debatteren alleen maar.....of mag je nu ook niet meer met de politiek bezig zijn?? Dr zijn over 5 dagen wel gewoon verkiezingen....
Oud 10-05-2002, 16:24
Verwijderd
Ik vind het ook belachelijk en erg jammer dat er geen eerdergenoemde programma's zijn deze week. Vooral het lagerhuis zou best door kunnen gaan. Maar bij kopspijkers... Tja, het is natuurlijk ook wel heel erg moeilijk om het niet over politiek en Fortuyn te hebben bij kopspijkers, want daar ging het de afgelopen weken gewoon over. Dit was het nieuws... Tja, het enige nieuws in deze week was de dood van Pim Fortuyn, en aanslagen in Israel. Daar kan ik persoonlijk niet zo erg om lachen. Dus het is eigenlijk best wel logisch dat de programma's niet doorgaan, behalve het lagerhuis dan. Maar wel errug jammer.

[edit]

Oh sorry, dit stond er al een beetje.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 16:25
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
M1d0 schreef:

Wat een gezeik zeg..... alsof betrokken mensen het een barst kan schelen of er wel of geen comedy op tv is......

Mocht er inderdaad 1 iemadn zijn die daar wel mee zit, dan zet ie toch zn tv uit...
Oud 10-05-2002, 16:36
waaromniet?
waaromniet? is offline
Wat een onzin, er word wel vaker over iemands dood gepraat. Als bijvoorbeeld Bin Laden vermoord zou worden door de amerikanen, word het dan ook niet uitgezonden? Of als er iemand word doodgeschoten omdat hij zijn mening geeft, maar toevallig niet heel bekend is?

Slechte zaak dat ze het om deze reden aflassen.
Oud 10-05-2002, 16:42
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Wat een onzin, er word wel vaker over iemands dood gepraat. Als bijvoorbeeld Bin Laden vermoord zou worden door de amerikanen, word het dan ook niet uitgezonden? Of als er iemand word doodgeschoten omdat hij zijn mening geeft, maar toevallig niet heel bekend is?

Slechte zaak dat ze het om deze reden aflassen.
En als kopspijkers en dit was het nieuws dan wel doorgaan, moeten ze dan grappen gaan maken over Pim Fortuyn?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 16:46
wicce
wicce is offline
geen kopspijkers??

jammer.. ik vat het enigszins wel, fortuyn werd altijd erg belachelijk gemaakt. wel jammer.
Oud 10-05-2002, 18:24
Verwijderd
Waarom zouden ze dat nu niet meer doen?
Zo is het alsof het al die tijd maar bluf was...
Me dunkt dat we, op een respectabele manier,
wel wat relativering kunnen gebruiken
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
nou ja, de mensen die in kopspijkers zitten waren misschien juist wel heel erg voor hem of vonden het iig vreselijk toen ze hoorden dat ie neergeschoten was... daarom kan k t best begrijpen dat ze het een keer overslaan...

ik snap niet wat er nou te zeuren valt... k bedoel, ik was niet van plan om op LPF te stemmen als k 18 was... maar dan nog vind ik het erg dat hij is doodgeschoten en heb ik er respect voor dat sommige programma's geweizigd zijn of niet doorgaan...

zeur niet zo om zo'n stom programma joh!! als een dierbare van jou overlijdt, dan zit jij toch ook niet te wachten op een 1 of ander programma op tv. dan zit je met je hoofd ook wel ergens anders. pim is dan alleen wat dramatischer omdat bijna heel nederland hem kende...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:24
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
nou ja, de mensen die in kopspijkers zitten waren misschien juist wel heel erg voor hem of vonden het iig vreselijk toen ze hoorden dat ie neergeschoten was... daarom kan k t best begrijpen dat ze het een keer overslaan...
zeker nooit kopspijkers gezien?

belachelijk vin ik t, tis maar humor dus hoort dit gewoon door te gaan
Oud 10-05-2002, 19:30
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
T-beertje schreef:
Ik ben het wel eens D@mien eigenlijk.. Nederland lijkt massaal z'n hoofd verloren te hebben, wat heeft Pim nou eigenlijk betekend voor deze samenleving?? ja, de studenten OV kaart, maar meer toch niet? hij heeft alleen een paar dingen geroepen.. maar om op deze manier afscheid te nemen, erg overdreven. als ik een tv aanzet zie ik mensen die hem nooit gekend hebben, die huilen om hem alsof ze een echte dierbare verloren hebben. waar slaat dat dan op??
Hier sluit ik me bij aan!! Het is erg wat er gebeurd is en dat hoort niet, maar mensen overdrijven nu toch wel heel erg zeg... Het leven gaat door hoor, ook zonder Pim!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten