Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 20:47
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Vdaag is de RC1 van Firefox 0.9 gereleased! Belangrijkste verandering is dat er een andere grafische shell overheen zit en dat het allemaal wat soepeler loopt. Wie geen prerelease wil installeren, moet tot maandag wachten, dan komt de final van 0.9 uit.
Oud 09-06-2004, 20:49
freyk
freyk is offline
klopt, ik wacht wel tot maandag

Offtopic: Fijne browser is het, hé?
Oud 09-06-2004, 21:08
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Goed, ik heb 'm geinstalleerd, al wordt er bij de installatie aangegeven dat het Mozilla Firefox 0.8 is en ook in het about scherm staat 0.8.0+. Maar goed het ziet er redelijk anders uit dus neem aan dat het dus wel de "beloofde" 0.9 is. Hopelijk is er een en ander verbeterd want hoewel ik de toenmalige Mozilla Firebird erg goed vond, viel Mozilla Firefox 0.8 mij tegen. Ondanks dat bleef ik die browser wel standaard gebruiken, maar dat was eigenlijk alleen maar omdat dat tabbed browsing ontzettend handig is. Ik ben benieuwd hoe 0.9 wordt.
Oud 09-06-2004, 21:46
M@rco
M@rco is offline
Geinstalleerd. Ziet er leuk uit, alhoewel het het niet haalt bij mijn vertrouwde Plastikfox theme

Ik hoop dat 0.9 wat stabieler wordt dan 0.8, die crashte bij mij toch redelijk vaak.

Edit -- ok, terug naar 0.8... ik kon geen themes of extensions installeren. Dan maar wachten op de final

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 21:57.
Oud 10-06-2004, 07:52
Verwijderd
Gaan we nu voor elke nieuwe versie van FB een nieuw topic openen?

Ik stel een sticky voor met links naar de laatste versie van nuttige programmas...
Oud 10-06-2004, 10:37
LB06
LB06 is offline
Ik vind deze wel waziger dan 0.8. Ze hebben themes en extentions op een andere plaats gezet. Het standaard-theme is erg lelijk geworden en als je een nieuwe wilt installen, moet je inloggen . Verder is ie al een keer vastgelopen, terwijl dat bij vorige releases(ook bčta's en rc's) eigenlijk nooit gebeurde.
Oud 10-06-2004, 16:16
ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb hem zelf ook al uitgeprobeerd, de theme is even wennen maar echt lelijk kan ik het niet noemen (staat vrij mooi samen met een Jaguar style voor Windows XP)
Bij mij gaf hij wel veel problemen, het beeld bibberde voortdurend en mijn bookmarks en dergelijke wou niet laden uit mijn profiel (een verklaring kan zijn dat ik hem vaak slordig installeer door hem gewoon over mijn oude installatie heen te zetten in plaats van hem eerst weg te halen)
Elke vorm van surfen was dus zo goed als onmogelijk dus heb ik hier weer 0.8 staan tot de 0.9.Wat dat versienummer betreft: bij Mozilla zitten de RC's nog in de oude branch (0.8 hier dus) en vandaar is ook het versienummer 0.8.0+ en vanaf de echte release komt alles in de 0.9-branche.
Oud 10-06-2004, 16:32
Manuzhai
Manuzhai is offline
Hier is een leuke review. Ik wacht altijd liever op de release met uitproberen, dus heb de RC niet geprobeerd. Hoop dat ie goed wordt, (ws) maandag!
Oud 13-06-2004, 00:19
Krekker
Krekker is offline
Ik mag hopen dat de final wel ondersteuning biedt voor themes en extensions. Dit is dus echt niks.
Oud 13-06-2004, 09:17
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Krekker schreef op 13-06-2004 @ 01:19 :
Ik mag hopen dat de final wel ondersteuning biedt voor themes en extensions. Dit is dus echt niks.
Uhm, nee, denk dat ze hem releasen zonder support voor themes en extensions.
Oud 13-06-2004, 10:11
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Krekker schreef op 13-06-2004 @ 01:19 :
Die is er wel maar alle extensions en themes moeten ge-update worden zodat ze werken met 0.9. Las ik.
Oud 13-06-2004, 11:46
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik zou graag een geďntegrerde download manager zien in Firefox. Zo eentje die meerdere connecties kan maken naar een file zodat je ook daadwerkelijk sneller kan downloaden. Maar ik wacht wel tot maandag, dan probeer ik de non-RC release wel uit.
Oud 14-06-2004, 18:14
dystopia
dystopia is offline
Heeft iemand tips om dat ding sneller te maken? Ik gebruik de GTK2 versie... Niet vooruit te branden...
Oud 14-06-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 13-06-2004 @ 12:46 :
Ik zou graag een geďntegrerde download manager zien in Firefox. Zo eentje die meerdere connecties kan maken naar een file zodat je ook daadwerkelijk sneller kan downloaden. Maar ik wacht wel tot maandag, dan probeer ik de non-RC release wel uit.

Euh... Dat heeft wel heel erg niks met een browser te maken
Laat die troep dan ook weg..

Bovendien is Mozilla gebaseerd op donaties, dus die zullen gene download servers aanschaffen zoals DAP.
Oud 14-06-2004, 22:41
dystopia
dystopia is offline
Bovendien is dat onvriendelijk voor de server en voor andere klanten van je ISP in hetzelfde netwerk segment.
Oud 14-06-2004, 22:44
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-06-2004 @ 11:11 :
Die is er wel maar alle extensions en themes moeten ge-update worden zodat ze werken met 0.9. Las ik.
Maar er is ook een extentie die er voor zorgt dat je de 0.8 extenties kunt blijven gebruiken, die extentie doet dus de vertaal slag van 0.8.x naar 0.9.x, moet nog ff zoeken waar ik die link ook alweer zag (was waarschijnlijk op t.net).
Oud 15-06-2004, 08:28
freyk
freyk is offline
Offtopic: Ze zeiden dat mozilla 0.9 op maandag gereleased zou worden. Ik heb nog steeds nix gevonden, behalve de rc's.
Wanneer en hoelaat precies word 0.9 nou gereleased?

In iedergeval komtie wel deze maand uit volgends de roadmap
Oud 15-06-2004, 08:59
M@rco
M@rco is offline
Hij is er hoor, ik download hem nu als ik dit tik.

Edit -- en na een hoop gekloot met mijn profiel (hij crashte als ik mijn oude profiel wilde verwijderen ) doet ie het nu prima

Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 09:24.
Oud 15-06-2004, 09:46
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik wou toch al een keer Firefox proberen, komt mooi uit
Oud 15-06-2004, 10:30
Manuzhai
Manuzhai is offline
Vandaag de final gereleased om ongeveer 10.30 onze tijd.

Deze kan dicht, ik begin zelf vast een topicje voor de release.
Oud 15-06-2004, 15:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hier dus:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=871133

Regels voor berichten