Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://java.sun.com/products/jsp/faq.html
Van wat ik zo lees richt JSP zich meer op scheiding van content en layout (net zoals XML en XLT) dan PHP. Ik PHP kun je in de pagina zelf databasequeries uitvoeren (wat een potentieel beveiligings probleem is); in JSP kun je beans, servlets, etc aanroepen die in hun beurt de database querien. Aangezien de beans etc. ook gebruik maken van java, zit je direct vast aan het sandbox model voor beveiliging. Waarschijnlijk is JSP trager dan PHP, maar naar mijn idee wel een stuk veiliger. [mening] PHP is niet iets voor grote websites die erg afhankelijk zijn van een goede beveiliging, zoals mijnpostbank.nl. Ook websites waar je bestellingen kunt doen zijn niet geschik voor PHP. PHP is om snel even een site in elkaar te flansen zonder te hoeven nadenken. PHP is voor n00bs. [/mening] |
![]() |
||
Citaat:
![]() De beveiliging is belangrijker dan de snelheid, maar dat lijkt mij wel voor zichzelf sprekend. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beveiliging is vaak het onderschoven kindje. 'Dat komt wel' is vaak gehoord. Het komst dus niet. Jem oet het vanaf het begin goed uitdenken en opzetten. Achteraf inbouwen gaat altijd fout! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wij ontwikkelen zelf in ASP.Net, in C#. Mocht dat een optie zijn zou ik zeker voor C# gaan (C# = Java Done Right), maar JSP/java is absoluut vergelijkbaar met ASP/C#. De enige reden dat ik nog dingen in PHP doe is dat de meeste hosting providers geen ASP.Net / JSP aanbieden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb uitgebreide ervaring met PHP, JSP en ASP.Net. Wat betreft favorieten staat ASP.Net op 1, daaronder JSP, dan heb je een tijdje niets, en daar dan weer ver onder staat PHP ![]() Naast het feit dat Java gewoon een betere taal is, met een erg uitgebreide API en een veel schonere syntax welke ook nog eens volledig OO is en ook OO-programmeren stimuleert, heeft Java ook nog eens als voordeel dat er een erg grote vraag is naar mensen met veel Java (of andere relevante OO taal) ervaring. 3 jaar hobbyen in Java staat stukken beter op je CV. Daarbij komt ook nog eens kijken dat als je begint in een 'vrije' taal als PHP, je behoorlijk het deksel op je neus kunt krijgen als je dan overstapt naar Java, omdat Java veel strikter is. Andersom is geen enkel probleem, ik ben in PHP begonnen toen ik al veel Java ervaring had, en dan is PHP echt een eitje. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|