Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 09:40
Francorchamps
Francorchamps is offline
Dan bedoel ik bijvoorbeeld stoppen met je studie terwijl je al in het derde of vierde jaar zit en dus al bijna klaar bent.

Hier de mijne: in 2002 begonnen met rechten, na 3 maanden gestopt omdat ik het te saai vond en liever ging werken. Vervolgens doe ik nu een wat meer creatieve opleiding (HBO communicatiesystemen) maar die opleiding vind ik inhoudelijk wel erg dun eigenlijk.
Dus nu ben ik van plan om na de vakantie weer opnieuw te beginnen met.. rechten

Zijn er hier meer mensen die niet voor de hand liggende switches hebben gedaan (of van gehoord hebben)? Ben er wel benieuwd naar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2004, 10:32
memory
memory is offline
Jij hebt al wel een aardig parcours afgelegd. Zelf ben ik van Wijsbegeerte naar Politieke en Sociale Wetenschappen overgeschakeld. Mijn neef heeft rechten gedaan en wil volgend jaar germaanse doen. Verder ken ik iemand die van Pol. & Soc. naar leraar is gegaan en iemand van Criminologie naar geschiedenis. Nu ja dat valt allemaal nog mee.
Oud 11-06-2004, 10:41
Fleur
Fleur is offline
Ehm ik ben begonnen op het Montessori Lyceum in een havo/vwo klas, deed op een gegeven moment weinig meer en zou blijven zitten in de derde klas.
Derde klas op een andere school gaan doen (havo) alles ging super tot de 5e klas (verkeerd profiel gekozen - N&G) na de schoolonderzoeken laten zitten, jaar er op weer een poging gedaan omdat ik niet wist wat ik anders moet, na paar maandjes liet ik het er alweer bij zitten en heb toen besloten dat het beter was iets heel anders te gaan doen.

Ben toen naar het MBO gegaan en ben daar SPW niveau 4 in 2 jaar gaan doen (toch nog iets aan mijn onaffe havo gehad) en ben daar nu klaar mee.

Al met al kan ik nu nog steeds naar het HBO en als ik SPH wil doen in het tweede jaar beginnen.

Achteraf bezien valt het allemaal nog mee, had ik toendertijd niet gedacht
Ben blij dat ik nu toch nog een diploma heb en iets doe wat ik echt leuk vind en mee aan de slag wil.
Oud 11-06-2004, 10:51
Verwijderd
Ik wilde heel lang heel graag psychologie gaan studeren, maar ik ben vrij plotseling Japans gaan doen. En dat blijf ik doen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 11:41
Sovereign
Sovereign is offline
Hmm ja, ik heb meer dan 3 jaar technische natuurkunde gedaan, toen ben ik geswitched naar rechten. En dat bevalt me prima.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 11:54
Lente
Lente is offline
ik ken iemand die begon met rechten, toen klassieke talen, daarna psychologie en nu studeert hij Russisch
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 11-06-2004 @ 12:41 :
Hmm ja, ik heb meer dan 3 jaar technische natuurkunde gedaan, toen ben ik geswitched naar rechten. En dat bevalt me prima.
Lol, wtf?

Na 3 jaar ben je zowat klaar.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:04
Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb op de middelbare school welgeteld één hele week C&M gedaan en toen ben ik geswitcht naar E&M...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:14
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-06-2004 @ 13:02 :
Lol, wtf?
Na 3 jaar ben je zowat klaar.
Tja wat zal ik zeggen, ik vond er niets meer aan. Laatste jaar was dat zo erg dat ik niet eens meer naar de colleges ging. Ik zou ook op stage gaan, daar kwam dus ook niets meer van, hehe. En laat ik het zo zeggen, een van de docenten heeft mijn motivatie ook flink naar beneden weten te schroeven.

Heb er wel een propedeuse aan over gehouden die me naar de Uni hielp (ik deed TN op HBO) dus in dat opzicht was niet alles verloren tijd.

Jij woont in Neunen dus ik neem aan dat je of op Fontys zit of op de TUE?

Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:52
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
van een studie Fysische geografie naar Autonome kunst.
Maar zo onlogisch vind ik het zelf nieteens.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:16
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Iemand stopte halverwege zijn eerste jaar met politicologie omdat hij het stom vond en afgelopen jaar is hij weer opnieuw begonnen omdat hij eigenlijk niks anders kon bedenken
Oud 11-06-2004, 13:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik krijg altijd te horen dat t zo'n vreemd combinatie is dat mijn eerste keuze een dansopleiding is en mijn tweede psychologie (en ik ga ze waarschijnlijk ook allebei doen, maar dat zie ik nog wel).
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 11-06-2004 @ 14:16 :
Iemand stopte halverwege zijn eerste jaar met politicologie omdat hij het stom vond en afgelopen jaar is hij weer opnieuw begonnen omdat hij eigenlijk niks anders kon bedenken
Hahahaha!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:21
Verwijderd
Mijn zus kan er wat van:

Eerst 3 jaar psychologie, ze deed er scandinavische talen naast, daar stopte ze ook me. Toen ging ze filosofie doen, stopte ze ook me... toen Engels, nu eerste-jaars dus.. Ze wil dit nu nog steeds wel afmaken, maar ze had het laatst ook weer over psychologie... en over de Pabo...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:21
Francorchamps
Francorchamps is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 11-06-2004 @ 14:16 :
hey, ik ben dus niet de enige
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:30
iedje
iedje is offline
ik heb iets heel raars gedaan

ben geslaagd met gemak voor t vwo... daarna pedagogiek gaan studeren 6 maanden wat super ging. ben toch gestopt omdat ik mij niet nog 2854638 jaar zag studeren en nu ga ik in sept beginnen met een mbo bbl opleiding tot dir. secretaresse
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:35
MieX
MieX is offline
jongen bij mij op de opleiding (farmacie) is pas gestopt om iets met grafische vormgeving te gaan doen, ligt ook niet echt dicht bij elkaar
Oud 11-06-2004, 14:03
Verwijderd
Ik ben na mijn examen vwo culturele antropologie en sociologie der niet-westerse samenlevingen gaan studeren. Ben na een maandje gestopt en daarna rechten gaan studeren. Binnenkort studeer ik af in de richting ondernemingsrecht. Echt een switch tussen beide uiteinden van het spectrum dus
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:06
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-06-2004 @ 15:03 :
Ik ben na mijn examen vwo culturele antropologie en sociologie der niet-westerse samenlevingen gaan studeren. Ben na een maandje gestopt en daarna rechten gaan studeren. Binnenkort studeer ik af in de richting ondernemingsrecht. Echt een switch tussen beide uiteinden van het spectrum dus
Maar ik neem aan, net als bij mij, dat rechten goed aanvoelde na een tijdje. Ik had zoiets van "ja dit is het echt".
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 11-06-2004 @ 15:06 :
Maar ik neem aan, net als bij mij, dat rechten goed aanvoelde na een tijdje. Ik had zoiets van "ja dit is het echt".
Ik had bij culturele antropologie al na éen collegedag het idee: 'nee, dit is het niet'
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:10
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-06-2004 @ 15:08 :
Ik had bij culturele antropologie al na éen collegedag het idee: 'nee, dit is het niet'
Hmm, ik hoop dat ik dat niet krijg

Mn tante is trouwens gestopt met haar studie terwijl ze alleen nog haar scriptie moest schrijven
Oud 11-06-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 11-06-2004 @ 15:10 :
Hmm, ik hoop dat ik dat niet krijg

Mn tante is trouwens gestopt met haar studie terwijl ze alleen nog haar scriptie moest schrijven
Ach, culturele antropologie is nog erger dan gewoon sociologie. Bij die laatste studie kom je nog wel normale mensen tegen, maar bij culturele antropologie zitten écht alleen maar contactgestoorde weirdo's, die op de middelbare school geen vrienden hadden en daarom maar alto werden.

Bovendien is die studie echt een honderd procents-garantie voor werkloosheid.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-06-2004 @ 15:12 :
Bovendien is die studie echt een honderd procents-garantie voor werkloosheid.
Tja, dat krijg je als bedrijven als Cap Gemini dergelijke types niet meer op kunnen vangen. Blij van, ik moet zulke types dan gaan onderwijzen. Aaargh.

Echt, ze hebben daar een team waar de 'slimme' mensen inzitten, en die sturen ze dan naar ons toe. Vraag me af wat de 'domme' mensen dan precies kunnen, ademen lukt ze kennelijk nog net
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-06-2004 @ 14:21 :
Mijn zus kan er wat van:

Eerst 3 jaar psychologie, ze deed er scandinavische talen naast, daar stopte ze ook me. Toen ging ze filosofie doen, stopte ze ook me... toen Engels, nu eerste-jaars dus.. Ze wil dit nu nog steeds wel afmaken, maar ze had het laatst ook weer over psychologie... en over de Pabo...

ben dus niet enigste die 2x een andere opleiding gaat doen

Naja, ik begon na mn havo 3 jaar geleden met informatica en informatiekunde in Den haag. Was me te moeilijk, ermee gestopt, geen idee wat ik wou dus maar bedrijfskundige informatica gaan doen, aangezien dat minder technisch was en wel nog met ict, aangezien ik dat toen nog wou doen. Dat 2 jaar gedaan, eerste jaar was wel oké, 2de jaar was een ramp, wist toen zeker dat dit iets was wat ik echt niet wou doen mn hele leven. Nu ga ik switchen naar pedagogiek.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:07
SuperSanne
SuperSanne is offline
niet echt een switch, maar goe: ik was goed in wiskunde, natuurkkunde... die richting en ik wilde al vanaf de bruglas de wetenscjap in. In stond op het punt me in te schijven maar kreeg opeens als een soort donderslag bij heldere hemel een vaag onbestemd gevoel van "dit is niet goed". 5 jaar lang was ik overtuigt dat ik de wetenschap inwilde, en in minder dan een seconde wist ik gewoon dat het niets zou zijn. Toen heb ik me ingeschreven voor opleidng grafisch vormgeven (ik heb daar precies 30 min. over nagedacht), en ik ben zoooo blij dat ik die opleiding nu doe . dat was overigens de eerste en (tot nu toe dan) laatste aanval van vrouwelijke intuitie of iets in die richtin die ik ookt heb gehad (m'n famillie vond het overigens te gek: iedereen is een wiskundige, of wetenschap-achtig-iets of informatica.., echt technisch dus en ik was de eerste sinds lange tijd die iets creatiefs ging doen )
Oud 11-06-2004, 15:32
extinction
extinction is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-06-2004 @ 15:03 :
jij hebt sociologie gedaan?
ik zal niet aan je vragen hoe niet-westerse samenlevingen.soc was, want je bent er mee gekapt...
waaróm ben je er trouwens mee gestopt?
Oud 11-06-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 11-06-2004 @ 15:10 :
Dat doen volgens mij aardig wat mensen...

Op de middelbare ben ik na de mavo (na twee jaar vwo/havo gedaan te hebben en dus twee jaar mavo) naar de havo gegaan, omdat ik per se pabo of de lerarenopleiding wiskunde wilde gaan doen. In 4 havo heb ik na een maand of drie wiskunde B voor Duits verwisselt, omdat de overstap mavo wiskunde - havo wiskunde B veel te groot was (op de mavo hadden we gewoon het halve boek niet behandeld oid, omdat je dat 'toch alleen maar moest weten als je op de havo WB koos'...mjah, dat ik dat nou toevallig van plan was, dat deed er dus kennelijk niet toe, maar goed). Na de havo ben ik de lerarenopleiding Duits gaan doen. Na een half jaar ben ik daarmee gestopt. Het jaar daarop ben ik pabo gaan doen. Na twee jaar ben ik daarmee gestopt. En nu doe ik hbo pedagogiek. Dat wil ik iig afmaken, maar ik ga volgend jaar ook beginnen met een aantal vakken van de verkorte opleiding pedagogische wetenschappen (onderwijskunde) in Leiden. Weer overstappen lijkt me niet zo'n goed plan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 18:02
fib
fib is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 11-06-2004 @ 13:04 :
Ik heb op de middelbare school welgeteld één hele week C&M gedaan en toen ben ik geswitcht naar E&M...
Ik heb 5 dagen N&G gedaan daarna 2 jaar E&M
Oud 11-06-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 11-06-2004 @ 13:14 :

Jij woont in Neunen dus ik neem aan dat je of op Fontys zit of op de TUE?
TU/e
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-06-2004 @ 11:51 :
Ik wilde heel lang heel graag psychologie gaan studeren, maar ik ben vrij plotseling Japans gaan doen. En dat blijf ik doen
Ik wilde heel lang naar de pabo, maar ben vrij plotseling (in het laatste half jaar van 6vwo) van gedachten veranderd en besloot Humanistiek te gaan studeren. Na een half jaar dacht ik vorig jaar februari dat ik toch beter naar de pabo had kunnen gaan, dus jaar afgemaakt en nu na een jaar pabo vraag ik me nog steeds wel af waarom ik niet Humanistiek ben blijven doen. Maar de pabo ga ik wel afmaken....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef op 11-06-2004 @ 16:32 :
jij hebt sociologie gedaan?
ik zal niet aan je vragen hoe niet-westerse samenlevingen.soc was, want je bent er mee gekapt...
waaróm ben je er trouwens mee gestopt?
Ik ben ermee gestopt omdat voornamelijk de vorm van onderwijs me niet aanstond. Alleen maar hoorcolleges, nooit eens contact met docenten, alleen maar dingen lezen. Bovendien stonden de mensen me niet aan - echt van die zielige middelbare-schoolalto's met roze dreads en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 20:58
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Tja, bij rechten kom je werkelijk verschillende types tegen. Hiermee wil ik dan ook het vooroordeel bevestigen dat rechten veel mensen aantrekt die totaal niet weten wat ze willen. Voor de rest zijn er gewoon genoeg mensen die ongemotiveerd zijn.

Ik had een groepje van 10 man waar ik goed mee op trok; nu blijven er waarschijnlijk nog maar 1 a 2 personen over van dat groepje voor volgend jaar. Even een aantal richtingen die men op wil gaan/op is gegaan: verpleegkunde, toerisme, psychologie, bedrijfswetenschappen.
Oud 11-06-2004, 21:35
Daboman
Daboman is offline
Ik wilde eigenlijk een technische studie gaan doen, maar ik ben door allerlei adviezen en cijfers de NG-hoek ingedreven en daar was ik gelukkig en nu ga ik een medische studie doen (maar niet geneeskunde)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:52
Verwijderd
mijn loopbaan tot nu toe is nogal... "jumpy".
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:32
El Kim
El Kim is offline
Mijn studieloopbaan tot nu toe:

havo gehaald, anderhalf jaar communicatie gestudeerd (p gehaald) en dat was ik begin dit jaar zo zat dat ik halsoverkop ben geswitched naar Media en Cultuur aan de UvA. Fijn halverwege het jaar invallen. Mja, bevalt tot nu toe erg goed
Oud 11-06-2004, 22:55
PV
PV is offline
een vriend van me, had eerst een jaar hbo informatica gedaan, gestopt. daarna 3 jaar hbo engels, daar stopt ie nu ook mee en nu wil ie iets maatschappelijks gaan doen.

ik vind zoiets zo ontzettend zonde van je tijd en geld maak dan tenminste iets af, dan heb je altijd wat achter de hand.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 10:35
Fatality
Fatality is offline
Het enige wat ik heb gedaan is vorig jaar in de vierde, 3 weken voor het eind van het schooljaar mijn profiel E&M verwisseld voor N&G.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 11:08
Hagel
Hagel is offline
Mavo - Havo - Lo Engels hbo 1 jaar P gehaald- Uni Engelse taal en cultuur 2 maanden - sept HBO-V
Oud 12-06-2004, 11:59
Sven
Sven is offline
Ik ben van mediatechnologie aan de HvU geswitched naar Media en Cultuur aan de Uva, en toen na een jaar geswitched naar Bio-medische Wetenschappen, ook aan de UvA
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 12:48
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik wilde vanaf de vierde klas VWO romaanse talen gaan doen, maar dat heb ik vrij plotseling (echt in 1 dag) omgegooid naar psychologie. En dat bevalt goed
Oud 12-06-2004, 13:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
een week of 2 voordat de studie begon, toch maar ingeschreven...1 dag voor het verlopen van het inschrijftermijn...

ach ja
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 10:44
Dwarfie
Dwarfie is offline
1. Bedrijfsinformatietechnologie @ UT, nooit echt aan begonnen.
2. Domeingerichte economie @ KUN, 2 maanden gedaan.
3. Bedrijfseconomie @ UvT, in november vorig jaar ingestroomd. Dit studeer ik nu nog.

Op het vwo had ik in eerste instantie E&M + frans2 + duits2. Eind van het vierde jaar frans2 en duits2 laten vallen en wiskunde B1 gaan doen, met een jaar achterstand dus.
Oud 14-06-2004, 20:02
Winner
Winner is offline
Ik ben nu propedeuse rechten aan het afronden in Nijmegen en dan ga ik verder met het tweede jaar aan de VU. Ik moet wel een vak inhalen maar verder kan ik gewoon overstappen.
Oud 14-06-2004, 21:32
sublime
sublime is offline
mijn broer:

nederlands > deens > fries > consevatorium compositie en dirigentie > nederlands.

hij heeft na 7 jaar zn p gehaald

en andere broer:

leraren opleiding geschiedenis > museologie > cmv

en een vriend van mij:

toegepaste natuurkunde oid > informatica > geschiedenis

en een ander

wiskunde achtig iets > natuurkunde achtig iets > geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 14-06-2004 @ 22:32 :
*knip*

jouw schuld, dat ze allebei geschiedenis gingen doen?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:33
kroot
kroot is offline
Ik wilde altijd al geneeskunde doen en ik wilde in de 4e dus N&G kiezen. Maar omdat ik een beetje slecht was in scheikunde en vooral natuurkunde, hebben ze me overgehaald om toch C&M te gaan doen. Dus ik koos C&M met ipv wiskunde A1 wiskunde B1, biologie 1,2 en economie 1. Economie konden ze niet inroosteren dus heb ik dat een tijdje zelfstandig gedaan, maar dat lukte niet helemaal dus heb ik het na twee maanden laten vallen. Op het eind van de 4e wilde ik opeens scheikunde erbij gaan doen. Dus in de zomervakantie heb ik een aantal hoofdstukken scheikunde ingehaald. In het begin van de 5e ging dat nog wel. Maar ik stond op een gegeven moment zoveel onvoldoendes dat met vond dat ik scheikunde en bio moest laten vallen, anders zou ik ook nooit zijn overgegaan. Toen had ik een lijst van 8 studies, maar ik vond ze allemaal even leuk. Een maand geleden kwam ik opeens op het idee om schoolmuziek te willen. Dus als ik geslaagd ben, ga ik dat waarschijnlijk in Den Haag doen (ik ben al toegelaten!).
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 19:49
Dory
Dory is offline
In de derde wilde ik E&M + fa2 + bio1/te kiezen. I.v.m. studiemogelijkheden toch maar N&G + ec1 + gs2 gekozen.

In de vierde overgestapt naar C&M met wisA12, gs2, fa2, du2, filo, bio1 en eco1.

Oud 15-06-2004, 20:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Technische Bestuurskunde, daarna Natuurkunde, daarna Rechten....
Oud 24-02-2005, 14:03
Bianca16*
Bianca16* is offline
Hmm, ik heb ook wel wat rare moves gedaan.
Na de havo wilde ik een jaar gaan werken, toch maar niet gedaan. Twee weken voordat het schooljaar weer begon gaan solliciteren bij een verpleeghuis om BBL-Verzorgende te gaan doen, MBO dus.
Na een jaar wilde ik toch maar gaan studeren dus HBO-Verpleegkunde gaan doen.
Dat was kut, dus in het eerste jaar al na 4 maanden gestopt.
Nu ga ik voor 4 maanden even naar het buitenland, als tijdinvulling en begin in september met verpleegkunde BBL-MBO.

Haha, begon dus met MBO-niveau3 toen HBO en volgend jaar dus niveau 4.
Oud 24-02-2005, 14:27
Verwijderd
Ik heb 1,5 jaar E&M+du2+ckv2+inf gedaan en nu doe ik C&M+inf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten