Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 10:58
Cruz
Cruz is offline
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk onder woorden kan brengen, maar:

Hoevaak moet je je vriend(in) nog een kans geven? Stel hij/zij doet dingen die je echt pijn doen en verdrietig maken. Je kan die dingen dan ook echt niet uit je hoofd zetten en het kan je humeur ook voor een behoorlijke periode best wel beinvloeden.

Wat zo'n ding kan zijn mag je zelf invullen, maar dus niet zoiets als te laat komen en niet bellen dat je later komt. Wel dingen die je echt zeer doen.

Hoevaak moet je hem/haar maar vergeven? Hoeveel kansen moet je geven? Wanneer houdt het voor jullie op?

Oei, ik hoop dat het duidelijk genoeg is om antwoord op te geven...
Oud 11-06-2004, 11:00
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
1 keer vergeven kan
Maar bij een 2e keer heb ik het gevoel dat ze niets van de eerste keer heeft opgestoken
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 11:05
Luna
Luna is offline
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 11-06-2004 @ 12:00 :
1 keer vergeven kan
Maar bij een 2e keer heb ik het gevoel dat ze niets van de eerste keer heeft opgestoken
dus als jouw vriendin 2 keer te laat is maak je het uit?

Ik denk dat dat helemaal van de situatie afhangt. Ik heb in mn vorige vriend veelste lang vertrouwen gehad en ik heb ook geleerd dat ik nu eerder aan mezelf denk. Maar als iemand duidelijk laat blijker dat er verandering in komt dat moet je iemand misschien nog een kans geven. het is moeilijk in te schatten vind ik...
Oud 11-06-2004, 11:09
snoopy
snoopy is offline
Ik heb altijd dit voor ogen gehouden: als ik meer verdriet krijg van een relatie dan gelijk/vrolijkheid, dan maak ik het uit. Dus iemand kan mij vrij veel flikken als hij me verder maar heel gelukkig maakt (maar goed... als ie vreemdgaat maakt ie me wel heel erg verdrietig, dan moet ie me wel heel erg gelukkig maken wil ik m dat vergeven (k weet niet of dat erin zit...)).
Snappie?
Oud 11-06-2004, 11:30
Marcade
Marcade is offline
"Je kan die dingen dan ook echt niet uit je hoofd zetten en het kan je humeur ook voor een behoorlijke periode best wel beinvloeden."

Dan moet het iets behoorlijk dramatisch zijn als ik er dagenlang mee zit en praten met haar helpt niet. (Ik denk nu aan vreemdgaan) Als ik er te lang mee blijf zitten, maak ik 't uit. Ik doe niet aan kansen; als ik niet fijn meer in een relatie zit .. iets belemmert me wat niet op te lossen is .. wil ik eruit. Maar het ligt er natuurlijk ook aan, wat er precies gebeurd is en of er eerder al andere dingen gebeurd zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 11:38
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Citaat:
Luna schreef op 11-06-2004 @ 12:05 :
dus als jouw vriendin 2 keer te laat is maak je het uit?

Ik denk dat dat helemaal van de situatie afhangt. Ik heb in mn vorige vriend veelste lang vertrouwen gehad en ik heb ook geleerd dat ik nu eerder aan mezelf denk. Maar als iemand duidelijk laat blijker dat er verandering in komt dat moet je iemand misschien nog een kans geven. het is moeilijk in te schatten vind ik...

Zoals je al zei. ja, hangt van de situatie af
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:03
Dzjes
Dzjes is offline
Hangt er een beetje vanaf.. situaties verschillen altijd he
Laat het ons in het algemeen zeggen..als je voelt dat je meer pijn hebt van je relatie dan geluk kan je het idd wel uitmaken..

Maar een dipje in een relatie komt meermaals voor, daarom vind ik wel dat je ervoor moet vechten.
Als het continu zo is..en je het gevoel krijgt dat het al maaaaaaaaanden slecht gaat, of dat jij het echt beu bent om altijd je humeur te laten verknallen door hem/haar.. en om je meer ongelukkig dan gelukkig te voelen , dan begrijp ik het wel als je het serieus overweegt..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:15
Shitonya
Shitonya is offline
Hangt er vanaf hoe lang ik ermee heb en wat hij heb gedaan en waarom.

Bij vreemdgaan, dump ik hem al meteen
Of tenminste dan wordt het "mission impossible" om mij ooit nog terug te krijgen.

Ik ben niet zo vergevingsgezind

En dan nog iets: als je gelukkig bent met je vriend(in) dan heb je geen andere mensen meer nodig lijkt me, want anders ben je kennelijk dus niet zo gelukkig met je huidige partner...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 12:20
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik ben véel te vergevingsgezind (bij mensen waar ik erg veel om geef) en in combinatie met mijn vriend nu is dat echt geen handige eigenschap. Ik trek dingen me steeds minder persoonlijk aan maar of dat nou een goed teken is.. ik weet het niet.
Maar er zijn grenzen, heel duidelijk en als ie daar eenmaal overheen gaat is het ook wel gebeurd.
Oud 12-06-2004, 12:26
Verwijderd
hangt van de situatie af, niet te veel in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:00
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Hangt van de situatie af...Maar heb het idee dat ik ze geen kansen meer geef.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:06
luchtballon
luchtballon is offline
Hangt van de situatie af. Maar over het algemeen denk ik dat ik het uit zou maken als ik niet denk dat het nog goed komt. Heeft niet zoveel met het aantal kansen te maken.
Oud 12-06-2004, 13:29
Verwijderd
Een ezel stoot zich in 't gemeen niet twee keer aan dezelfde steen. Mensen hebben er echter wel een handje van.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:07
Cruz
Cruz is offline
Dank jullie wel voor de reacties

Het probleem is dus dat het de laatste tijd sowieso al een beetje stroef gaat. Daarbij heeft ie de laatste tijd over een aantal dingen glashard zitten liggen en hij is 3x bijna vreemd gegaan. Hij bedenkt zich elke keer net 1 cm bij haar gezicht vandaan ofzo Hij heeft dan wel niets gedaan, maar het blijft steken. Het idee hoe die 2 dan close doen en dat het er wel aan zit te komen enzo.. Ik ga me gewoon inbeelden hoe dat moet zijn gegaan en ik maak mezelf er gek mee. Hij biecht het dan ook niet op (hij vindt dat ie niets op te biechten heeft) ik kom er dan zelf achter. Hij weet dat ik jaloers en onzeker kan zijn, waarom doet hij dit dan? Mijn vertrouwen gaat weg, want ik ben bang dat het de volgende keer wél mis gaat bijvoorbeeld.
Oud 12-06-2004, 15:15
Verwijderd
Hoe ik er ook af en toe van kan balen, ik geloof wel in tweede, derde en vierde kansen. Bij sommige mensen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:24
Verwijderd
vreemdgaan is al over en uit, alle andere dingen zoals snoopy zegt
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:41
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Cruz schreef op 12-06-2004 @ 16:07 :
Dank jullie wel voor de reacties

Het probleem is dus dat het de laatste tijd sowieso al een beetje stroef gaat. Daarbij heeft ie de laatste tijd over een aantal dingen glashard zitten liggen en hij is 3x bijna vreemd gegaan. Hij bedenkt zich elke keer net 1 cm bij haar gezicht vandaan ofzo Hij heeft dan wel niets gedaan, maar het blijft steken. Het idee hoe die 2 dan close doen en dat het er wel aan zit te komen enzo.. Ik ga me gewoon inbeelden hoe dat moet zijn gegaan en ik maak mezelf er gek mee. Hij biecht het dan ook niet op (hij vindt dat ie niets op te biechten heeft) ik kom er dan zelf achter. Hij weet dat ik jaloers en onzeker kan zijn, waarom doet hij dit dan? Mijn vertrouwen gaat weg, want ik ben bang dat het de volgende keer wél mis gaat bijvoorbeeld.
Je zegt zelf al dat het niet gebeurd is. Hij heeft dus niets verkeerd gedaan. Dan kan ik me voorstellen dat hij niets zegt omdat ie bang is dat je je zorgen gaat maken terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. Ok als het zo weinig scheelt dan is er natuurlijk wel iets maar hij bedenkt zich op het laatste moment. Dat betekend volgens mij dat hij wel echt om je geeft en aan je denkt. Zou hij dat niet doen dan was hij wel vreemdgegaan. Ik kan wel begrijpen dat je je daar zorgen om maakt, maar zolang ie niets verkeerd doet is er volgens mij ook niets aan de hand.

Ikzelf zou vreemdgaan (of welke fout dan ook) een keer vergeven. Natuurlijk hangt het er vanaf hoe erg het is. Als het iets is waarvan ze weet dat ik het echt erg vind dat mag ik hopen dat ze het meteen vertelt. Doet ze dat niet dan is het voor mij over. Doet ze het wel dan zegt dat voor mij dat ze er spijt van heeft. Natuurlijk word ik boos omdat je iets doet wat volgens mij niet kan maar omdat je eerlijk bent geweest vergeef ik het je uiteindelijk wel. Een keer. Er moet daarna ook niet nog een keer iets gebeuren want dan is het voor mij over.

Ik wil je nog een advies geven: Maak je niet teveel zorgen. Daar word je alleen maar ongelukkig van en daar schiet je helemaal niets mee op.
Veel succes.
Oud 13-06-2004, 10:52
Verwijderd
ik denk dat het erg van de situatie af hangt. het ligt er maar aan wat er is gebeurd en waarom en waardoor en hoe en hoevaak. maar over het algemeen denk ik toch wel dat je niet te veel kansen moet geven omdat je dan diep van binnen weet dat het fout blijft gaan....
ik zou zeggen 1 of 2 maar niet meer...

sterkte!!!

Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:27
Cruz
Cruz is offline
Citaat:
wammus schreef op 13-06-2004 @ 11:41 :
*verhaal*
Zoals jij het zegt enzo... Ja, eigenlijk voel ik me er nu wel ff beter door Als ik weer paranoia word dan zal ik hier aan denken!
Oud 13-06-2004, 16:28
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
snoopy schreef op 11-06-2004 @ 12:09 :
dan gelijk/vrolijkheid
ehm... ik hoef niet per se gelijk te krijgen, hoor... Ik bedoelde geluk (en nee... de wijzig-functie kon niet meer...)
Oud 13-06-2004, 16:56
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Cruz schreef op 13-06-2004 @ 15:27 :
Zoals jij het zegt enzo... Ja, eigenlijk voel ik me er nu wel ff beter door Als ik weer paranoia word dan zal ik hier aan denken!
Graag gedaan . Veel succes ermee
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten