Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 11:12
Spray rebel
Spray rebel is offline
Ik heb gister ruzie gehad met mijn vriendin ik word echt gek van haar.. We zien elkaar bijna elke dag en dat gaat super, maar elke keer moet ik zeggen dan van "zie ik je morgen weer?!", of vragen /"zullen we vant weekend naar de bios gaan" /of "slaap ik bij jouw of jij bij mij?", allemaal hele onzinnige dingen, maar ik moet het elke keer vragen en nu is er iets gebarsten bij mij.. Ik word er gek van, het begint aan me te vreten, dus ik heb het gister gezegd, dat ze geen afspraken kan maken en dat ik daar verandering in wil zien of dat ze zich iig ook een beetje aan mij wil aanpassen.. Het enigste wat ze kon zeggen was "uhu" en dat ze enorm veel van me houd en dat ze het wel vaak genoeg vraagt en dat ik meestal eerder dan haar ben met zulke dingen, druk met school, gescheiden ouders, en ga zo maar fff door, echt goed zeggen heb ik het toen niet meer kunnen doen, dus ik heb het haar nog een keer in een mail proberen duidelijk te maken.. Want ik vind het nou juist leuk als zij eens iets vraagt, geeft mij ook wat meer vertrouwen.. Nu heb ik dus al 2 dagen niks van haar gehoord, ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen, ik wil het voor zoiets onzinnigs niet dood laten bloeien, maar vroeg ik dan zoveel? Als ik nu bel komt het waarschijnlijk wel goed, maar dan geef ik weer toe, ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen.. En of het wel goed van me was dat ik dit probleem op tafel heb gelegd want je kan een persoon niet veranderen en misschien weet zij niet beter.. Ze vind het heel leuk als ik kom, mag dag en nacht komen, maar nooit vraagt ze het zelf, nooit neemt zij eens het initiatief, en omdat ik het elke keer dan moet vragen keer op keer lijkt het op een gegeven moment net zo`n verplichting.. Wat vinden jullie ervan? Wat moet ik doen!? Ik wil er eigenlijk niet meer over doorgaan en vraag me eigenlijk wel af of het verstandig was om er over te beginnen..

Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 11:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2004, 11:17
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
niet gelezen... maar op je titel:

ze heeft geen inspiratie ...
Oud 11-06-2004, 11:20
Spray rebel
Spray rebel is offline
En jij geen interesse in een probleem van een ander persoon
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 11:22
rodina
rodina is offline
Tuulijk, irrtitaties moeten worden uitgesproken, anders gaat het helemaal niet goed. En wat zij er mee doet dat moet ze zelf weten.

Tis geven en nemen in een relaties, van 2 kanten, en dan voornamelijk allebei geven. En als de een dat niet doet dan krijg je een ongelijkwaardig iets en dan is het niet meer leuk.

Laat haar maar eens naar jou toe komen, met een idee, met een onderneming voor die bios oid, ze kan jou niet aan 't lijntje houden. Ze moet er zelf ook wat voor doen.
Oud 11-06-2004, 11:28
Spray rebel
Spray rebel is offline
Het gaat nu echt al 5 maanden goed, maar of ze heeft echt geen inspiratie of er scheelt wat anders misschien hang ik teveel aan haar en moet ik gewoon wat meer van haar kant laten komen, maar tis toch wel goed dat ik dit gezegd heb!? Ik ben zo bang dat ze het verkeerd ga opvatten, want zo is ze.. Eerst via de tel dacht ze dat het uitgepraat was stuurk nog een keer een mail, maar alleen via die weg kon ik het goed uitleggen, maar nu hoor ik al bijna 2 dagen niks van haar en dat is niks voor haar doen.. Maar ja als ik bel geef ik weer toe, ik wil dat zij nu eens bel, of ben ik nu te dwars!?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:04
Luna
Luna is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 11-06-2004 @ 12:28 :
of ben ik nu te dwars!?
nee! laat haar inderdaad maar eens een keer naar jou toekomen, als ze om je geeft laat ze je heus niet zomaar gaan...
Oud 11-06-2004, 12:05
Dzjes
Dzjes is offline
Als ik jou was zou ik gewoon met haar bellen ,en het weer goedmaken met haar..
De volgende keer dat jullie elkaar zien kan je wachten tot zij vraagt om iets te gaan, vraagt ze het niet, dan vraag jij het ook niet, mss wilt ze het wel vragen , maar is ze nu gewoon te koppig?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:14
ikuh
ikuh is offline
Bij mij was dat het begin van het einde, maar dat hoeft hier natuurlijk niet zo te zijn....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:16
Shitonya
Shitonya is offline
Je praat met haar erover
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je hebt helemaal gelijk vind ik. Ik zou gek worden als mijn vriend dat zou doen. En ik vind het oneerlijk van dr dat ze zegt 'maar'. Ze kan best wel naar jouw probleem luisteren en daarin wat toegeven. Zóveel vraag je nou ook weer niet van dr. Ik vind dat je moet doorzetten. Maar misschien niet door te wachten totdat zij de eerste stap zet maar door nog eens duidelijk met dr te gaan praten. Bel dr op en zeg direct dat je met dr wilt praten en of ze dus ff langs wilt komen. Dan weet ze dat t serieus is.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:23
Spray rebel
Spray rebel is offline
Ja misschien is dat het beste, maar als ik over problemen praat dan kom ik er meestal op een gegeven moment zelf niet meer uit, of maak ik nou juist van het probleem, van een mug/een olifant, wat nou juist niet de bedoeling is.. Misschien kan ik het beter nog een keer in briefvorm schrijven en deze dan haar laten lezen, en dan misschien verder praten..

Mmmm gelukkig geven meerdere mensen me gelijk, zij deed net of ik er een enorm drama van maakte en dat ik lichtelijk een beetje te overdreven reageerde, maar mag dat dan niet.. Ze lijkt net zo`n robot, ga je mee daar naar toe, naar daar.. Constant het antwoord "ja is goe or lievie...", maar nooit eens wat zij wil of wil doen..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 11-06-2004 @ 13:23 :
Ja misschien is dat het beste, maar als ik over problemen praat dan kom ik er meestal op een gegeven moment zelf niet meer uit, of maak ik nou juist van het probleem, van een mug/een olifant, wat nou juist niet de bedoeling is.. Misschien kan ik het beter nog een keer in briefvorm schrijven en deze dan haar laten lezen, en dan misschien verder praten..

Mmmm gelukkig geven meerdere mensen me gelijk, zij deed net of ik er een enorm drama van maakte en dat ik lichtelijk een beetje te overdreven reageerde, maar mag dat dan niet.. Ze lijkt net zo`n robot, ga je mee daar naar toe, naar daar.. Constant het antwoord "ja is goe or lievie...", maar nooit eens wat zij wil of wil doen..
Hm maak anders maar eens van een vlieg een olifant. Dat kan geen kwaad denk ik (moet je ook weer niet te erg overdrijven natuurlijk). Ik ken het probleem dat je straks niet uit je woorden komt als je met dr praat. Maar daarom moet je je juist misschien wel te veel laten gaan. Dan komen er namelijk dingen uit waarvan je voorheen nog geen idee van had. Dat kan best wel eens goed zijn in een relatie. Misschien dat zij dan ook wel opeens met dingen komt die háár storen. Maar zorg wel dat jullie uiteindelijk een duidelijk afspraak maken, zodat het gesprek echt wordt afgerond. Zij moet toegeven (vind ik) dat ze best wel wat meer initiatief kan tonen. Als ze beloofd haar best te doen, dan is t goed.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:29
Sade
Sade is offline
Ik begon heel even te denken dat jij mijn vriend was en dat die ook opeens op het forum zat Enge gedachte.

Je verhaal klinkt namelijk wel bekend. Mijn vriend en ik zijn nu ook 5 maanden samen, en in de eerste maand of anderhalve maand was het ook zo dat alle ideeen uit hem kwamen. Daar heeft hij toen iets van gezegd, en vanaf dat moment ben ik ook meer m'n best gaan doen om dingen voor te stellen. De laatste tijd lijkt het er zelfs op dat het meeste initiatief alleen nog uit mij komt...

Ik vind dat je gelijk hebt dus, iedereen heeft (weleens) bevestiging nodig dus is het leuk als jij niet de enige bent die met ideetjes aan komt zetten. Ik weet niet hoe rustig jullie erover gepraat hebben, maar als je er heel abrupt over begonnen bent en ook gelijk oude koeien uit de sloot heb gehaald (weet je nog toen... dat had ik verzonnen! En ik ben ALTIJD degene die... en jij doet NOOIT...) dan kan ik me voorstellen dat ze daar wel een beetje van geschokken is of boos over is. Als je kritiek hebt op een ander moet je dat wel rustig opbouwend vertellen natuurlijk
Verder ben ik het met je eens dat je natuurlijk hiervoor niet je relatie van al vijf maanden moet gaan vergooien.

Om het goed te maken zou ik haar nu wel bellen, en het dan nog eens rustig uitpraten. Stel dat er nou echt nooit iets uit haar kwam en zij ook in geen enkele manier laat zien dat ze je leuk vindt/van je houd: goed, dan zou ik haar lekker niet opbellen. Maar dat doet ze wel, dus je moet elkaar ook gewoon kunnen vergeven en het er nog eens rustig over hebben
Oud 11-06-2004, 13:37
Spray rebel
Spray rebel is offline
Citaat:
Sade schreef op 11-06-2004 @ 13:29 :
Ik begon heel even te denken dat jij mijn vriend was en dat die ook opeens op het forum zat Enge gedachte.
Oeps ik ben ook je vriendje

Citaat:
Ik vind dat je gelijk hebt dus, iedereen heeft (weleens) bevestiging nodig dus is het leuk als jij niet de enige bent die met ideetjes aan komt zetten.
Ja dat kon ik niet beschrijven, maar dat bedoelde ik dus, het geeft een soort bevestiging..

Citaat:
Ik weet niet hoe rustig jullie erover gepraat hebben, maar als je er heel abrupt over begonnen bent en ook gelijk oude koeien uit de sloot heb gehaald (weet je nog toen... dat had ik verzonnen! En ik ben ALTIJD degene die... en jij doet NOOIT...) dan kan ik me voorstellen dat ze daar wel een beetje van geschokken is of boos over is. Als je kritiek hebt op een ander moet je dat wel rustig opbouwend vertellen natuurlijk
Verder ben ik het met je eens dat je natuurlijk hiervoor niet je relatie van al vijf maanden moet gaan vergooien.
Uhm ik heb er niet zo rustig over gepraat en begon er abrupt meej ja, hahaha en ook de oude koeien kwamen er bij kijken en ik begon vergelijkingen te maken misschien verkeerd

Citaat:
Om het goed te maken zou ik haar nu wel bellen, en het dan nog eens rustig uitpraten.
Zij heeft mij al gebeld maar ik was nog niet thuis, maar ik ga haar nu bellen, maar zou ik nog over dat onderwerp beginnen als zij er niet overbegint...?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:06
Sade
Sade is offline
Ik denk niet dat dat nodig is. Biedt alleen misschien je excuses aan, je beschuldigde haar namelijk wel een beetje, en dat zal ze wel niet zo leuk gevonden hebben. Toch denk ik dat ze, nadat je het nu gezegd hebt, voortaan wel uit zichzelf met ideeen zal komen. Misschien denkt ze wel dat jij de dingen die zij voorstelt, niet leuk vind.
Ik zou er nu in ieder geval even wat tijd over laten gaan
Oud 11-06-2004, 15:31
Verwijderd
Leg haar duidelijk uit wat jij voelt en wat jou dwarszit. Belooft zij hierna nog geen verbetering of gaat het niet beter, laat dan ook niets meer van jou kant uitkomen. Als het goed is gaat ze dit wel merken en zal ze, hopelijk, zelf met dingen naar jou toekomen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:01
justlikeme!
justlikeme! is offline
pff ik kom hier heel vaak situaties tegen die ik zelf ook ken... net zoals deze...

Ik vond ook dat het initatief bij mij en mijn vriend (nu ex) veel te veel van mijn kant kwam.. ik smste hem meestal als eerste 's avonds nog een keer ofzo, dat ik hem heel lief vond en wt we de volgende dag gingen doen ofzoiets terwijl dat echt nooit van zijn kant kwam.. Net zoals hij nooit een arm uit zichzefl om mij heen zou slaan ofzow...

ik heb hem toen op een gegeven moment gezegd dat ik vond dta er wel wat meer initiatief mocht komen van zijn kant... Binnen een relatie moet het van 2 kanten komen, en ik vond dat het teveel van mijn kant kwam... Hij schrok er heel erg van, en eigenlijk had ik meteen al weer spijt dat ik het gezegd had.. Maar toch is het wel beter om het wel te doen, want het geeft je toch een opluchting... Het wil dan misschien niet zeggen dat ze er ook echt rekening mee gaat houden (mijn ex deed dat iig niet echt..) maar je hebt het haar iig duidelijk gemaakt...

en wat ook wel helpt: gewoon een tijdje niks van je laten horen, en net zolang wachten tot zij wat van zich laat horen... Als jou vriendin zijnde ( haha raar voorbeeld) zou ik heel erg schrikken als ik na een tijdje nog steeds niks had gehoord... en dat werkt meestal wel, is mijn ervaring......

heel veel succes ermee, maar laat het haar in ieder geval weten, want anders blijf je ermee zitten, en het is wel een zekere opluchting als je het eenmaal verteld hebt...
Oud 11-06-2004, 21:16
Verwijderd
Tja, dit ken ik heel erg.
Ik ben zo'n type die ook zegt wat haar dwars zit. Ik wil aan een relatie werken. Mijn ex blijkbaar niet en daar is het ook fout gegaan. Een relatie werkt niet als het maar van 1 kant komt. Jammer, maar toch echt waar! Maar dat terzijde

Ten eerste wil ik je zeggen: het is goed dat je dit gezegd hebt! Als je er langer mee wacht ga je je er nog meer aan irriteren en dat kan nooit goed zijn naar mijn idee.
Ik las net dat ze al gebeld had toen je niet thuis was. Hier maak ik uit op dat jij niet gebeld had en zij dus het initiatief had genomen. Goed dat je dat gedaan hebt. Op deze manier toont zij ook wat initiatief en goede wil. Zie dus ook de positieve. Je kan blijven kijken naar die twee dagen waarin je niets hebt gehoord, maar misschien had ze even andere dingen aan haar hoofd en misschien heeft ze er zelfs wel die dagen over nagedacht! Wie weet!
Ik zou het aan de telefoon niet bespreken als het ook face to face kan. Dat werkt toch altijd beter. Op een andere manier kunnen bepaalde dingen anders opgevat worden dan je bedoeld en kunnen er vervelende situaties ontstaan (als in: boos, gewoon ophangen en dan niet meer opnemen etc, terwijl de ander het uit wil leggen en het bij wil leggen. Dat werkt dus niet.).
Succes!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 12:00
Spray rebel
Spray rebel is offline
Ja ze had niet gebeld de vorige dag blijkbaar, omdat ze dacht dat ik moest werken tot 22:00 uur, ze had me nog wel een smsje gestuurd maar die had ik dus niet ontvangen, de volgende dag heeft ze me ook nog gemaild ook eerst niet ontvangen omdat mijn mailbox vol zat dus ja.. Ze heeft het iig wel geprobeerd, daarbij kwam ook net dat ze *psssst* ongesteld was (pillen daarvoor had en duf daarvan was), en ze wist ook nog allemaal niet wat dr vader enz ging doen..

Maar ze houd wel van me, enorm, dat laat ze ook blijken ook, gister ben ik nog naar haar toe geweest en het haar nog een keer duidelijk gemaakt, ik wilde het gewoon zeker weten.. In de mail die ik van haar had gekregen dacht ze dat ik verwachte dat ze me om het weekend ergens naar toe moest vragen..

Ik heb duidelijk gemaakt dat het om de kleine dingetjes ging. Bijvoorbeeld: zij was gistermiddag om een truitje geweest, ze zei zo van mooi hč... En toen had ik gelijk een goed voorbeeld, ik zei zo van kijk dat bedoel ik nou je had me toch ook even meej kunnen vragen, van ga je mee kijken om een truitje? Ik vind winkelen echt *bah* maar met haar maakt het me allemaal geen donder uit.. Dus ik zei er zo bij dat bedoel ik dus en als je dat niet kan, is het voor mij over en uit, simple.. Ik wil ook iemand die eens een keer het initiatief neemt en niet dat ik het elke keer moet doen en ze snapte me en ze beloofde dat ze er aan ging werken.. En ik hoop het voor haar (en voor mij ), nou ja gisteravond was ze iig al goed begonnen.. Meestal moet ik iets doen voordat we beginnen met seks en nu ging ze mij eens lekker verwennen ... Mmmmmm.. Maar goed we zullen zien.. Ze beloofde iig verbetering.

Oh en het was zo mooi, we lagen op bed en op een gegeven moment moest ze huilen van blijdschap dat ze bij mij mocht zijn, dat ik haar vriendje was, dat vond ik echt super enk heb lekker meegejankt , ..

Het komt denk ik wel goed en anders help ik haar af en toe wel, net als ze me gister belde ik had de dag daarvoor theorie-examen (auto) gehad, ze vroeg er niet naar dus dat vond ik minder.. Ik begon dus op een gegeven moment te zeggen van: "schat hoe is het trouwens met je theorie-examen gegaan" (moet je zeggen), en dan zeg ik "goed or".. En toen zei ze zo ohhhh sjorry vergeten, vertel..! Ze heeft het ook druk aan dr hoofd en dat zal ook wel een reden zijn, maar ik ben iig nu wel opgelucht dat ik het verteld heb..

Volgens mij is dit een groot probleem bij vele relaties, zo te horen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:34
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik ken dat gevoel een beetje..
mij vriend vind meestal alles best..
als ik zeg zulle we naar de bios gaan zegt ie ok, als ik zeg zullen we thuis film opzetten ist oko goed..

ik heb al meerdere malen laten blijken dat hij ook een keer met wat moet komen en dan niet elke keer bios want dat is ook niet origineel meer (bios doen we sowieso wel dus)
ik moet alles regelen en de dag prikken want als ik er niks meer van zeg ofzo dan weet hij weer van niks op de dag dat we zouden gaan ...

HEEL frustrerend soms en ik kan er ook heel kwaad om worden ben bang dat t zon sleur word in onze relatie en hij zal ook moeten laten zien dat hij dat niet wil..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten