Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 21:25
Verwijderd
Misschien in ogen van anderen wat ouderwets gezien de technologie van heden ten dage (jaja, doe maar duur ), maar in mijn ogen toch een mooi iets.
Hebben jullie wel eens een liefdesbrief gekregen en/of geschreven danwel verstuurd? Welke 'eisen' zou jij stellen aan een liefdesbrief? Wat zou je er van vinden als je er een zou ontvangen? Als je er een paar zou ontvangen zou je dan eerder geneigd zijn ze ook te gaan sturen? En ga zo maar door. Oftewel: vertel eens wat jij van liefdesbrieven vindt en gooi je eigen ervaringen er maar bij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2004, 21:31
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
liefdesbrieven zijn gaaf. vind ik dan hè. ik ben dan ook een sentimentele trut enzo. maar er moet niet van die ik hou van je voor altijd en engelse kutzinnetjes onzin in staan, want daar hou ik niet van. maar e-mail is al helemaal kut. macht aan liefdesbrieven.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:34
AngelLena
AngelLena is offline
Veel gedichten vooral. Ik vond het altijd makkelijker me te uiten in een gedicht, die stuurde ik dan ook regelmatig, en tot mijn verbazing kreeg ik ook met regelmaat terug
Oud 11-06-2004, 21:38
Verwijderd
En wat vinden jullie van de luchtjes die soms op liefdesbrieven schijnen (jaja, ik heb nog nooit een liefdesbrief gehad dus ik heb t ook maar horen zeggen) te zitten?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:39
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik heb ook wel eens gedichtjes verstuurd. Dat vind ik veel 'mysterieuzer' dus ffkes wat spannender. Ik heb er overigens nooit een terug gehad. Alleen maar brieven (en die waren ook erg oppervlakkig, beetje jammer)
Oud 11-06-2004, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 11-06-2004 @ 22:39 :
Ik heb ook wel eens gedichtjes verstuurd. Dat vind ik veel 'mysterieuzer' dus ffkes wat spannender. Ik heb er overigens nooit een terug gehad. Alleen maar brieven (en die waren ook erg oppervlakkig, beetje jammer)
wat noem je oppervlakkig? wat had je er dan graag in willen lezen?

Jaja, ik heb een vraagbui
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:03
Verwijderd
Liefdeskaarten en liefdesemails, telt dat? Technisch gezien allebei geen brief

Ik heb wel eens een paar anonieme emails gekregen van iemand die me vertelde dat ie verliefd op me was, maar dat niet durfde te zeggen. Geen idee wie die J. nou was.
Een jongen bij in het jaar heeft me een waanzinnig lief kaartje gegeven met allemaal dingen die hij geweldig aan mij vond
Ik heb verder wel kaartjes van vriendjes gekregen met "Ik mis je" enzo, maar ik geloof dat dat niet telt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-06-2004 @ 23:03 :
Liefdeskaarten en liefdesemails, telt dat? Technisch gezien allebei geen brief
Kaarten zou ik dan nog erbij voegen, maar bedoel toch meer brieven. E-mails versta ik onder de technologie waar ook msn/sms/weet ik wat allemaal bij hoort. Ik heb t dus echt over 'ouderwetse' liefdesbrieven. Die dingen die je geschreven op de post doet
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:11
Verwijderd
Dan heb ik ze nog nooit gekregen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Horror Kitty schreef op 11-06-2004 @ 22:31 :
liefdesbrieven zijn gaaf. vind ik dan hè. ik ben dan ook een sentimentele trut
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:15
Verwijderd
Ik heb wel eens een ontzettend lieve brief gekregen, die echt heel goed was voor mijn zelfvertrouwen

Het versturen van échte liefdesbrieven doe ik eigenlijk niet, ik vind het al snel te slijmerig. Ik doe het alleen als er al niets meer te redden aan valt en ik wil op de valreep nog even laten weten hoe ik over haar denk.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:16
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:17
Stefanie
Stefanie is offline
Liefdesbrieven niet van mijn laatste vriend, maar wel kaartjes enzo. Nadat het uit is heb ik al mijn spullen mee teruggenomen, ook mijn kaartjes die ik aan hem heb gegeven. Hij was het niet waard om zulke lieve dingen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:35
Sade
Sade is offline
Liefdesbrieven zijn lief. Ik had een paar jaar terug iets met een jongen, en we schreven ook brieven naar elkaar. Het begon als grapje, maar we hebben er toch wel een aantal naar elkaar gestuurd. Later kreeg ik een vriendje dat me heel vaak gedichtjes en dergelijke mailde.

De eisen zijn natuurlijk dat er ontzettend vaak in genoemd wordt hoe leuk/mooi/lief je wel niet bent
Oud 11-06-2004, 22:43
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 11-06-2004 @ 22:39 :
wat noem je oppervlakkig? wat had je er dan graag in willen lezen?

Jaja, ik heb een vraagbui
Nou, om een voorbeeld te noemen zette mijn ex in haar vakantiekaartje dezelfde dingen die een familielid of buur ook zou schrijven (zoals "lekker weer, leuk stadje") en niet iets ala "ik mis je" of "ik heb zin je weer te zien" ofzo. En dat is dan alleen nog maar het vakantiekaartje. oppervlakkig is meer zakelijk zeg maar, dus niet vol met lieve-dingen-onzin, en dat is idd een vereiste
Oud 11-06-2004, 22:59
Verwijderd
Genoeg. Te veel misschien.
Vroeger (jaja vroeger) schreef ik altijd een brief/gedicht voor een meid ik leuk vond. Het antwoord was altijd hetzelfde, ze vonden het prachtig máár. Je kent het wel

Ik beschrijf er vooral in wat ik mooi vind aan die persoon gezien het uiterlijk en het innerlijk met een vleugje slijm eraan (geen overdosis).
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 11-06-2004 @ 22:38 :
(jaja, ik heb nog nooit een liefdesbrief gehad dus ik heb t ook maar horen zeggen) te zitten?

wat is je adres??
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:33
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-06-2004 @ 00:32 :
wat is je adres??
Neukverzoekjes zijn geen liefdesbrieven.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:34
Verwijderd
Ik heb toen ik 15 was en naar een talenreis ging in Engeland, een Frans vakantievriendje gehad (voor 3 dagen ). Toch nam hij de moeite om een heeele lieve brief te schrijven, in het Frans dus.. dat klinkt iig een stuk romantischer allemaal. Ik heb de brief nog steeds. Ik heb ook weleens een brief van een skileraar gehad, ook in het Frans.
Ik ben echt gek op Franse "liefdesbrieven".
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:35
Verwijderd
En wat had je voor Frans op je eindexamen?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 02:12
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Liefdesbrieven doen me heel veel. Maar aan de andere kant, hoor ik zoiets liever persoonlijk. 'k vind liefdesbrieven dus wel erg laf..
Oud 12-06-2004, 06:29
Sade
Sade is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-06-2004 @ 00:33 :
Oud 12-06-2004, 07:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-06-2004 @ 00:33 :
oh sorry......
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 07:33
leucomelas
leucomelas is offline
zo geweldig *zwijmel*rijg weleens liefig briefje toegestopt van mn vriendje, de ene keer iets langer, de andere keer 2 regels... echt te lieflijk
Oud 12-06-2004, 11:06
Myuki
Myuki is offline
Gister stuurde mijn vriendje 1 lief zinnetje per e-mail... (al ben ik anitislijm... als t oprecht is mag t )

Ohhhh hij is zo lieeeeef
Oud 12-06-2004, 11:46
Shitonya
Shitonya is offline
Nog nooit 1 gehad. Ik weet niet of ik er wel 1 zou willen, hangt er vanaf van wie het komt en hoe het geschreven is.

Als ik er 1 zou krijgen, zou ik er misschien wel 1 terug schrijven wel zo aardig, maar alleen als het gevoel wederzijds is.

Als het komt van een irritant, dom, gruwelijk lelijk, playerend persoon (of iets daarvan weg heeft), dan schrijf ik ook wel iets terug, maar dan op een andere manier
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 11:52
Dzjes
Dzjes is offline
Heb wel al eens liefdesbrieven gekregen.. Maar niet zo constant degene van..'oh,jij bent zo leuk, oh,ik mis je zo,etc'.. dat vind ik te slijmerig, er stonden dus ook wel wat normale dingen in, zodat het een beetje zweeft tussen liefdesbrief- en normaal briefje

Ikzelf vind het ongelooflijk leuk om eens een briefje te krijgen; mét geurtje is vooral leuk als je die persoon nog een tijdje moet missen (bvb, een brief krijgen op kamp met zijn geur)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:28
Iduna
Iduna is offline
Ouderwets of niet, ik zou het enorm lief vinden als iemand de moeite neemt om iets op papier te schrijven en het vervolgens naar me op te sturen (of het me te geven).
Daarmee doel ik niet op een brief vol slijmerige onzin maar gewoon lieve woorden die goed zijn voor je zelfvertrouwen.
Nog niet gekregen tot nu toe, maar dat vind ik ook niet zo erg. Ik krijg toch liever een kaartje of zo.
Zelf stuur ik weleens kaartjes naar mijn vriend met een persoonlijke boodschap en soms nog een geurtje erop. (En voor de rest aan mijn vriendinnen, maar dan zonder geurtje. )
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:57
Verwijderd
Zowel gekregen en ontvangen. (h)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 19:25
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-06-2004 @ 19:57 :
Zowel gekregen en ontvangen. (h)
gekregen én ontvangen?

Ontopic: k krijg vaak kaartjes van m'n vriendin. En soms ook een brief. Vooral op vakantie krijg ik er n hoop, maar of dat echt liefdesbrieven zijn...
Oud 12-06-2004, 20:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nooit ontvangen.
Ook nooit gestuurd, maar er slopen er in het verleden soms ged8en rond iemand die ik leuk vond 1tje te sturen zonder mijn naam onderaan te zetten... maar ja toch maar niet gedaan omdat ik te schijterig ben en misschien vat ze het dan op als stalken, je weet maar nooit
Oud 12-06-2004, 20:05
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-06-2004 @ 21:04 :
Nooit ontvangen.
Ook nooit gestuurd, maar er slopen er in het verleden soms ged8en rond iemand die ik leuk vond 1tje te sturen zonder mijn naam onderaan te zetten... maar ja toch maar niet gedaan omdat ik te schijterig ben en misschien vat ze het dan op als stalken, je weet maar nooit
haha

same here

liefdesmailtjes daarentegen wel..maar dan naar mijn vriendje. Dat vind ik toch wat normaler dan een brief..(jaja internet generatie he!)
Oud 12-06-2004, 20:24
Verwijderd
Citaat:
T-ijsje? schreef op 12-06-2004 @ 20:25 :
gekregen én ontvangen?

Ontopic: k krijg vaak kaartjes van m'n vriendin. En soms ook een brief. Vooral op vakantie krijg ik er n hoop, maar of dat echt liefdesbrieven zijn...
Ehm, kut. Zowel geschreveb als ontvangen. Niks mis met freudiaanse typfoutjes (a).
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:15
Wammus
Wammus is offline
Ik zou het heel cewl vinden om er een te krijgen. Heb er nooit een gehad. Wel eens geschreven. Naar mn huidige vriendin een keer een gedicht geschreven op valentijnsdag. Vond ze volgens mij wel lief.
Oud 13-06-2004, 10:25
magicflower
magicflower is offline
Liefdesbrieven.......ff denken.......

Ik heb er ooit 1 gekregen van mijn toenmalige vriendje....maar da "verkerinkje" stelde achteraf gezien geen fluit voor.
Ik kreeg een briefje vol met van die slijmzinnetjes Toen vond ik het superlief omdat ik smoorverliefd was. ...Moest ik nu nog zo'n brief krijgen zou ik in mijzels is heel hard lachen denk ik.

En wat betreft mijn exliefke: Das nog altijd dezelfde slijmbal as toen hij die brief schreef. Want hij zit bij mij op school en ik hoef nog geen 2 minuten met hem te praten en ik heb al een hele hoop van die slijmerige complimentjes gekregen.
Oud 13-06-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-06-2004 @ 00:35 :
En wat had je voor Frans op je eindexamen?
Een 9
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:14
Verwijderd
mnah, gewoon 2 kaarten op valentijnsdag en de dag dat we een jaar hadden. maar ze zijn wel gaaf. en het voordeel: je kan ze steeeds opnieuw lezen en bewaren.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:32
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik heb ooit van een jongen een super lieve en persoonlijke mail gehad. Da's natuurlijk geen brief, als het dat was geweest was het nog liever geweest, maar oke. [telt niet echt dus]
Ook heb ik ooit een brief gekregen van mijn vriendje die hij had geschreven voor hij naar huis ging. Ik was in slaap gevallen ( ) en toen had hij een hele lieve brief achter gelaten. Dus toen ik wakker werd en die brief vond kon mijn dag niet meer stuk .

persoonlijk vind ik (liefdes)brieven altijd leuker om te krijgen en te schrijven dan emails. Heb er zelf in mijn leven geloof ik 2 verstuurd, en daar wel lieve reactie op gehad

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 13-06-2004 @ 11:15 :
Ik zou het heel cewl vinden om er een te krijgen. Heb er nooit een gehad. Wel eens geschreven. Naar mn huidige vriendin een keer een gedicht geschreven op valentijnsdag. Vond ze volgens mij wel lief.

Dat vond ze heeeeeeeeeeel erg lief
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:29
Verwijderd
Ik heb wel eens brieven geschreven aan/ gekregen van mijn vriend, en ook aan mijn ex-vriend, van wie ik ook 1 brief heb gekregen. Maar dat waren niet specifiek liefdesbrieven, meer liefdevolle leuke brieven.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:06
Charm
Charm is offline
ik heb een paar maandjes terug een liefdesbrief gekregen.

daarin schreef de jongen in kwestie dat hij mij erg leuk vond, en kon zien dat ik hem iig ook aardig vond.
Hij vroeg of ik zin had om met hem naar de bios te gaan, en dat dat dus ee ndat was.
ik zou zelf de film mogen uitkiezen, en hij hoopte dat ik snel zou reageren per sms/telefoontje.

heel lief, maar twas niet mn type.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:46
Eend
Eend is offline
Liefdesbrieven...zijn dat niet van die dingen die je anoniem verstuurd en dat je je dan wanhopig en afgewezen voelt als de tegen persoon maar niet wilt reageren?
Oud 14-06-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 14-06-2004 @ 14:46 :
Liefdesbrieven...zijn dat niet van die dingen die je anoniem verstuurd en dat je je dan wanhopig en afgewezen voelt als de tegen persoon maar niet wilt reageren?
Dat zijn dingen die je persoonlijk overhandigd en vervolgens krijgt te horen dat ze je gedicht/brief prachtig vindt maar je niet als meer dan een vriend ziet
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:00
Troy
Troy is offline
nooit gedaan eigelijk behalve nu dan. maar dat is niet echt postzegel werk, soms bij een kleinigheidje een briefje erbij ofzo of een kaartje sturen.
het is idd wel fijner om te krijgen en geven dan email of sms...alhoewel ik aan mn smsjes ook wel veel waarde hecht
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:24
Verwijderd
Ik heb 'vroeger' in groep 8 een liefdesbrief gehad van mijn toenmalige 'vriendje'. Hij had een gedicht voor me geschreven dat voor een sinterklaasrijm nog best aardig zou zijn.
Toen ik 13 was van mn vakantievriendje een brief dat hij me zo miste en dat ik zo geweldig was enz enz, toen heb ik het maar gelijk uitgemaakt, wat een geslijm.
En een paar jaar geleden van een vriend een volledige liefdesverklaring, heel schattig maar verder niet op in gegaan.
Zelf ben ik niet zo'n liefdesbrievenstuurder, ik vind ze nogal snel veeeel te slijmerig.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:12
Qimm
Qimm is offline
Ik heb er pas wel 1 gekregen, maar dan niet over de post maar in een envelop op tafel.
Was heel lief, niet echt een liefdesbrief maar meer een soort van bedankbrief over wat ik allemaal voor hem beteken en hoe hij is verandert door mij enzo. Heel lief
Oud 14-06-2004, 20:18
snarl
snarl is offline
hm.. liefdesbrieven.. zijn dat gewoon brieven die je van je vriendje of dinnetje krijgt of zijn dat echt brieven met liefdesverklaringen?

mjah. in het eerste geval: veel mn vriendje en ik sturen elkaar regelmatig een brief(je). soms leef ik me uit en worden het zes kantjes inclusief tekeningen en opgeplakte bloemetjes, soms is het een kaartje. hij is niet zo goed in brieven schrijven dus doet ie het iets minder maar hij schrijft toch best vaak, en das heel leuk

mjah in het tweede geval: een paar. toch ook wel heel erg fijn om te krijgen

mjah... ik vind brieven veel leuker. die kun je naast je bed leggen en dan nog 100 keer lezen. een computer kan crashen en hij past niet zomaar naast je bed of onder je kussen. brieven zijn cool! en ikzelf ben sowieso niet alleen van de internetgeneratie hoor.. ik ben ook wel gewend aan brieven schrijven, mijn vader was vroeger erg vaak erg lang weg voor zn werk en dan moest ik wel
Oud 14-06-2004, 20:21
Denise84
Denise84 is offline
Ik vind gedichten in ieder geval echt veel te overdreven. Verschrikkelijk geslijm!

(misschien als ik er ooit een krijg van een geweldig leuke jongen dat ik het dan wel super leuk/lief vind)
Oud 14-06-2004, 20:43
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben gek op het krijgen van lieve kaartjes en brieven van vriendjes of potentiele vriendjes. Maar helaas, mijn vriendjes begrepen nooit dat als ik ze regelmatig kaartjes stuurde, ik het ook erg leuk vind om ze terug te krijgen.
Overigens ben ik ook vreselijk gek op bloemen. Als een jongen mij bloemen stuurt is er verder weinig voor nodig om mijn hart te veroveren Het eerste wat ik dan ook kocht toch ik op kamers ging was een lief klein plantje en een bosje bloemen.
Oud 14-06-2004, 20:45
DvoorA
DvoorA is offline
ik ben er echt dol op om gedichten te krijgen. Helaas kan en wil mn vriend niet dichten. Maar een ex-vriend dichtte heel romantisch en daar werd ik echt verliefd door Ik zelf heb regelmatig last van liefde-uitbarstingen en inspiratie, waardoor ik mn vriend dan lastig ga vallen met lange liefdesmails (ik heb een onleesbaar handschrift). Mn vriend is hier altijd blij mee, maar zelf heeft hij jammergenoeg moeite met het uiten van zn gevoelens en krijg ik dus niet vaak een liefdesverklaring
Reageren

Regels voor berichten