Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2004, 19:03
Kastanje
Kastanje is offline
Ik weet eigenlijk weinig van deze opleiding dus ben erug benieuwd of hier mensen zijn die me verder kunnen helpen
Advertentie
Oud 12-06-2004, 19:34
battlestar
battlestar is offline
je gaat iets studeren maar je weet eigenlijk niet wat

Oud 12-06-2004, 20:10
Daangerous
Daangerous is offline
jij zat toch in Amsterdam?
Oud 12-06-2004, 21:19
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 12-06-2004 @ 20:34 :
je gaat iets studeren maar je weet eigenlijk niet wat

Ik ben alleen maar benieuwd of mensen deze opleiding kennen en of ze me er meer over kunnen vertellen...

@ Daangerous
Dat had je me al eerder gevraagd...Ik zat op DNA bij ivory en vera die bij jou in Maastricht zijn aangenomen..
Oud 13-06-2004, 10:28
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 12-06-2004 @ 22:19 :
Ik ben alleen maar benieuwd of mensen deze opleiding kennen en of ze me er meer over kunnen vertellen...

@ Daangerous
Dat had je me al eerder gevraagd...Ik zat op DNA bij ivory en vera die bij jou in Maastricht zijn aangenomen..
huh? wie was dan die ene die op de toneelschool zat daar? doe ze trouwens de groeten! (Bram en Jan-Evert ook, ben benieuwd hoe 't met ze is)
Oud 13-06-2004, 11:11
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 13-06-2004 @ 11:28 :
huh? wie was dan die ene die op de toneelschool zat daar? doe ze trouwens de groeten! (Bram en Jan-Evert ook, ben benieuwd hoe 't met ze is)
0ff: jah zou ik ff doen...Bram is in Arnhem aangenomen en Jan-Evert in Utrecht...
Oud 13-06-2004, 11:19
alpha
alpha is offline
@ Daangerous: ik dacht ook dat hij dat was, die in Amsterdam zat.. vaag..

Ehm verder heb ik eigenlijk geen informatie voor je..
Oud 22-06-2004, 17:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom heb je geen auditie gedaan bij Lucia Marthas Of heb je daar een nare ervaring opgedaan ofzo? Want eerlijk gezegd wordt door veel mensen gezegd dat die dansschool beter is dan die in Tilburg... Ik hoor daar sowieso wel meer mindere verhalen over... Maar ben er zelf nog nooit geweest natuurlijk.

Maar ik vraag me dus af waarom wel in Tilburg en niet in Amsterdam?
Oud 23-06-2004, 07:46
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Op zich worden over echt alle scholen veel verschillende verhalen in de rondte gestrooid. Ik zou gewoon op je eigen intuitie afgaan.
Oud 23-06-2004, 09:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 23-06-2004 @ 08:46 :
Op zich worden over echt alle scholen veel verschillende verhalen in de rondte gestrooid. Ik zou gewoon op je eigen intuitie afgaan.
Ja maar punt is dat ik mensen in Tilburg heb zien worden aangenomen die dus echt bagger dansen Ik snap er soms echt niks van.

Wil trouwens nu niet zeggen Moonboy dat je niet goed bent ofzo of dat het makkelijk is om daar aangenomen te worden.
Oud 23-06-2004, 12:07
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-06-2004 @ 10:23 :
Ja maar punt is dat ik mensen in Tilburg heb zien worden aangenomen die dus echt bagger dansen Ik snap er soms echt niks van.

Wil trouwens nu niet zeggen Moonboy dat je niet goed bent ofzo of dat het makkelijk is om daar aangenomen te worden.
Whahah naja ik denk dat je wel en beetje gelijk hebt...Ik heb vroeger in de showgroep van Lucia Marthas...en heb toen ik van mezelf gezien dat ik geen Ras-Danser ben...Ik denk dat ze in Tilburg mensen aan nemen die op zich wel goed kunnen dansen maar dat ze in het algemene plaatje (dans-zang en spel) in een opzicht meer in zich hebben dan mensen van Bijv Lucia.
Lucia is meer gericht op show-dans terwijl volgens mij Barrie meer kijkt naar het plaatje musical-acteur waar steeds meer van de verschillende vlakken wordt gevraagd.
En volgens mij kijken ze ook erg naar het feit of ze ontwikkelbaar zijn.

Maar over de opleidign weet ik nog weinig...
Oud 23-06-2004, 12:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 23-06-2004 @ 13:07 :
Whahah naja ik denk dat je wel en beetje gelijk hebt...Ik heb vroeger in de showgroep van Lucia Marthas...en heb toen ik van mezelf gezien dat ik geen Ras-Danser ben...Ik denk dat ze in Tilburg mensen aan nemen die op zich wel goed kunnen dansen maar dat ze in het algemene plaatje (dans-zang en spel) in een opzicht meer in zich hebben dan mensen van Bijv Lucia.
Lucia is meer gericht op show-dans terwijl volgens mij Barrie meer kijkt naar het plaatje musical-acteur waar steeds meer van de verschillende vlakken wordt gevraagd.
En volgens mij kijken ze ook erg naar het feit of ze ontwikkelbaar zijn.

Maar over de opleidign weet ik nog weinig...
Mja bij Lucia Marthas zoeken ze heel erg naar wijfen en mannen die een opvallende kop hebben. Maar dat van alleen dans klopt niet, want je móet namelijk goed kunnen zingen. Acteren speelt wel minder een rol. Maar tijdens de opleiding wordt daar juist wel weer heel veel aandacht aan besteed.
Het klopt wel dat Lucia voorheen meer ensemble gericht was, maar het wordt steeds groter en er komen steeds meer hoofdrolspelers vandaan. Dus de opleiding is gegroeid en nu vragen ze dus ook om een totaal plaatje en niet alleen om dansers.

Maar zang wordt in Tilburg inderdaad wel meer gecheckt (evenals acteren volgens mij) dan bij Lucia. Ik hoorde ook dat je een zangtest oid moest doen (die best wel vreselijk schijnt te zijn) en die hoef ik gelukkig niet te doen.
Oud 23-06-2004, 14:13
Verwijderd
hmm deze concurrentie verhalen gaan dus blijkbaar voor alle kunst opleidingen op. Heeft dat niet ook wat te maken met het feit dat bijvoorbeeld de opleidingen in Amsterdam meer geld hebben, en dus betere docenten kunnen aantrekken??
Dat gaat in elk geval wel op voor het conservatorium
Oud 23-06-2004, 15:17
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Ik hoor serieus over ALLE opleidingen slechte dingen dus... nou ja je moet gewoon naar de opleiding gaanwar je je op je plek voelt.
Oud 23-06-2004, 16:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 23-06-2004 @ 16:17 :
Ik hoor serieus over ALLE opleidingen slechte dingen dus... nou ja je moet gewoon naar de opleiding gaanwar je je op je plek voelt.
Ben benieuwd welke slechte dingen je hoort over Lucia Marthas. Er zíjn namelijk geen opmerkelijke slechte dingen (of je moet beginnen over de recreatie groep zoals velen doen. maar dat is ook geen opleiding.)
Oud 23-06-2004, 16:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 23-06-2004 @ 15:13 :
hmm deze concurrentie verhalen gaan dus blijkbaar voor alle kunst opleidingen op. Heeft dat niet ook wat te maken met het feit dat bijvoorbeeld de opleidingen in Amsterdam meer geld hebben, en dus betere docenten kunnen aantrekken??
Dat gaat in elk geval wel op voor het conservatorium
Ik weet niet... Lucia heeft wel een goede sponser: Joop van den Ende. Maar volgens mij heeft Tilburg ook wel aardig wat geld te gemakken.

We gaan trouwens wel een beetje erg offtopic... (thanks to me overigens)
Oud 14-07-2004, 21:14
tinysha
tinysha is offline
heey ik wil er ook heel graag heen!
wat moet je allemaal precies doen eigenlijk voordat je wordt aagenome?...ja auditie dat weet ik wel maar hoe gaat dat nou precies??
alvast bedankt
Oud 15-07-2004, 13:18
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
tinysha schreef op 14-07-2004 @ 22:14 :
heey ik wil er ook heel graag heen!
wat moet je allemaal precies doen eigenlijk voordat je wordt aagenome?...ja auditie dat weet ik wel maar hoe gaat dat nou precies??
alvast bedankt
site?
verder is er voor alle kunstopleidingen iets goeds en iets slechts te zeggen
Advertentie

Regels voor berichten