Citaat:
Moonboy schreef op 23-06-2004 @ 13:07 :
Whahah naja ik denk dat je wel en beetje gelijk hebt...Ik heb vroeger in de showgroep van Lucia Marthas...en heb toen ik van mezelf gezien dat ik geen Ras-Danser ben...Ik denk dat ze in Tilburg mensen aan nemen die op zich wel goed kunnen dansen maar dat ze in het algemene plaatje (dans-zang en spel) in een opzicht meer in zich hebben dan mensen van Bijv Lucia.
Lucia is meer gericht op show-dans terwijl volgens mij Barrie meer kijkt naar het plaatje musical-acteur waar steeds meer van de verschillende vlakken wordt gevraagd.
En volgens mij kijken ze ook erg naar het feit of ze ontwikkelbaar zijn.
Maar over de opleidign weet ik nog weinig...
|
Mja bij Lucia Marthas zoeken ze heel erg naar wijfen en mannen die een opvallende kop hebben. Maar dat van alleen dans klopt niet, want je móet namelijk goed kunnen zingen. Acteren speelt wel minder een rol. Maar tijdens de opleiding wordt daar juist wel weer heel veel aandacht aan besteed.
Het klopt wel dat Lucia voorheen meer ensemble gericht was, maar het wordt steeds groter en er komen steeds meer hoofdrolspelers vandaan. Dus de opleiding is gegroeid en nu vragen ze dus ook om een totaal plaatje en niet alleen om dansers.
Maar zang wordt in Tilburg inderdaad wel meer gecheckt (evenals acteren volgens mij) dan bij Lucia. Ik hoorde ook dat je een zangtest oid moest doen (die best wel vreselijk schijnt te zijn) en die hoef ik gelukkig niet te doen.